Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Ten samochód uruchomisz bez kluczyka

(mf)
Ford wreszcie postanowił stworzyć auto dla miłośników kompaktowych SUV-ów
Ford wreszcie postanowił stworzyć auto dla miłośników kompaktowych SUV-ów
Nowy Ford Kuga, będący pierwszą próbą wejścia Forda na konkurencyjny rynek pojazdów typu crossover, ma, według producenta, być komfortowy podczas jazdy po szosie oraz sprawnie sobie radzić w warunkach terenowych.

Ford Kuga pochodzi od pojazdu koncepcyjnego iosis X. Auto bazuje na stylu samochodów kompaktowych Forda, znanym zarówno z Forda Focusa, jak i w Forda C-MAX. Samochód ma sportowe nadwozie i zapewnia dużo miejsca dla kierowcy i pasażerów mimo tego, że bazuje na pojeździe kompaktowym.
Ford Kuga jest wyposażony w stały inteligentny napęd na wszystkie koła (AWD). Dostępne są dwie różne wersje Forda Kuga - Trend i Titanium.

Krzykliwie lub spokojnie

W wersji Trend oferowane są ekspresyjne pomarańczowe lub niebieskie detale. W wersji Titanium jest oferowana ciemniejsza, kolorowa tapicerka wykonana w części lub całości ze skóry.

Wyposażenie standardowe obejmuje ważne układy wspomagające kierowcę: elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy (ESP) połączony z aktywnym układem zabezpieczającym przed przewróceniem pojazdu (ARM) i ABS z elektronicznym rozkładem sił hamowania (EBD).

Ponadto wszystkie wersje Forda Kuga są wyposażone w przycisk rozruchu "Ford Power" - zamiast konwencjonalnego kluczyka zapłonu kierowca dostaje kluczyk elektroniczny, który musi tylko zostać wykryty przez system, gdy znajduje się na przykład w kieszeni kierowcy, aby doszło do szybkiego i wygodnego uruchomienia silnika. Ford Kuga nawiązuje bezprzewodową komunikację z mikroczipem w kluczyku w celu włączenia układu zapłonowego. Aby uruchomić silnik, kierowca naciska pedał sprzęgła, następnie wciska przycisk rozruchu silnika. W nowym fordzie jest także dostępny system wykrywania spadku ciśnienia w oponach.

W środku

Dzięki wysoko umieszczonym siedzeniom pasażerowie odnoszą wrażenie dużej przestrzeni i światła, a kierowca ma lepszą widoczność.

Opcjonalnie jest dostępny fotel kierowcy, który można łatwo ustawiać w sześciu kierunkach: można przesuwać fotel do przodu i do tyłu, wybierać ustawienie wysokości fotela oraz kąt pochylenia oparcia.

Pojemność ładunkowa Forda Kuga wynosi 1355 litrów po złożeniu tylnych siedzeń, natomiast pojemność samego bagażnika to 360 litrów.

Ford Kuga jest wyposażony w dwulitrowy silnik TDCi o mocy 136 KM i sześciobiegową przekładnię mechaniczną Durashift. Silnik ten rozpędza Forda Kuga od 0 do 100 km/godz. w 10,6 sekundy w przypadku napędu na przednie koła i 10,7 sekundy w wersjach z inteligentnym napędem na wszystkie koła. Prędkość maksymalna wynosi 182 km/godz. dla pojazdu z napędem na przednie koła i 180 km/godz. dla wersji z inteligentnym napędem na wszystkie koła.

Kuga z napędem AWD zużywa 6,4 litra oleju napędowego na 100 km.
Niebawem po premierze będzie dostępny Kuga z pięciocylindrowym silnikiem benzynowym o pojemności 2,5 l i mocy 200 KM. Będzie on dostępny z mechaniczną lub automatyczną skrzynią biegów.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna