GAZETA
    WSPÓŁCZESNA

    Wielkie wesele syna gwiazdy disco polo!

    Rozwiń
    To logo stowarzyszenia homoseksualistów, podobne ma...

    To logo stowarzyszenia homoseksualistów, podobne ma Białystok

    online

    Gazeta Współczesna

    Aktualizacja:

    Gazeta Współczesna

    Logo Gaycenter

    Logo Gaycenter

    Plagiat czy inspiracja? Władze miasta wydały ponad 300 tys. zł na logo i akcję promocyjną "Wschodzący Białystok". Bardzo podobnego symbolu od dawna używa Gaycenter - nowojorskie stowarzyszenie gejów, lesbijek i transseksualistów.
    Logo Gaycenter

    Logo Gaycenter



    1 października białostockie władze przyjęły projekt promocji Białegostoku oraz nowe logo miasta zaproponowane przez Grupę Eskadra.

    Od tamtej pory reklamowym symbolem Białegostoku są żółto czerwone promienie rozchodzące się od konturu miasta. Logo jest częścią akcji "Wschodzący Białystok" mającej promować wizerunek naszego miasta. Grupa Eskadra jako organizator akcji promocyjnej otrzymała ponad 300 tys. zł. Pieniądze miały zostać wydane na kupno materiałów promocyjnych: koszulek, trampek, kubków. Oczywiście z nadrukiem w postaci loga wschodzący Białystok.

    Logo te jest bardzo podobne do loga Gaycenter - stowarzyszenia , zrzeszającego lesbijki, gejów, biseksualistów i transseksualistów, działającego od 1983 roku w Nowym Jorku.

    Oczywiście loga te nie są identyczne, ale podobieństwo jest uderzające.

    Czy członkowie Eskadry inspirowali się wizerunkiem stowarzyszenia nowojorskich homoseksualistów? W opisie akcji przyznają się, że wzorowali się na amerykańskim sposobie promocji.

    Tak na swojej stronie www.eskadra.com.pl Eskadra opisuje idee jakie przyświecają tworzonemu przez nią wizerunkowi miasta

    "W reklamach ważną rolę odgrywa nowa marka i logotyp miasta - to na nich opiera się hasło, parafraza znanego "I love NYC" czy "I love McDonald's", w którym w roli symbolu miłości występuje logotyp Wschodzącego Białegostoku. Kształt logotypu, będącego najważniejszą częścią nowego systemu identyfikacji wizualnej miasta, odpowiada dynamicznemu i aspiracyjnemu charakterowi marki "Wschodzący Białystok", a kolorystyka nawiązuje do barw od stuleci przypisanych stolicy Podlasia. "

    Nowojorskie Gaycenter za pośrednictwem swego loga również nawiązuje do idei (wolnej) miłości.
    www.gaycenter.org

    Znacznej części mieszkańców Białegostoku nie odpowiadałby jednak fakt kojarzenia ich miasta z Gaycenter. - Może jednak członkom Eskadry chodziło o to aby nauczyć białostoczan tolerancji?

    Jeśli tak to jest to kosztowna nauka... warta 300 tys. zł

    O podobieństwie między wizerunkiem "Wschodzącego Białegostoku" a logiem Gaycenter poinformował:
    www.wbialymstoku.pl

    Komentarze (65)

    Dodaj komentarz
    Wszystkie komentarze (65) forum.wspolczesna.pl

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Współczesna.pl to aktualne informacje z woj. podlaskiego i części woj. warmińsko-mazurskiego. POLUB NAS na Facebooku

    Współczesna.pl jest na Twitterze

    Polecamy

    stronaZDROWIA24 - Tu znajdziesz wszystko o zdrowiu

    stronaZDROWIA24 - Tu znajdziesz wszystko o zdrowiu

    Umiesz przeklinać po podlasku? (quiz)

    Umiesz przeklinać po podlasku? (quiz)

    Białystok w 1999 roku (archiwalne zdjęcia)

    Białystok w 1999 roku (archiwalne zdjęcia)