Jeśli trafimy na wadliwy towar lub nasz usługodawca nie wywiązał się z umowy powinniśmy złożyć reklamację u sprzedawcy lub firmy pełniącej usługę. Jeśli nasza reklamacja zostanie odrzucona możemy ją zaskarżyć w Państwowej Inspekcji Handlowej. Mieści się ona przy ulicy Młynowej 21 w Białymstoku.
Skargę taką należy złożyć pisemnie. w piśmie należy zawrzeć wszelkie szczegóły dotyczące reklamacji. Dzięki temu urzędnicy będą mogli nam pomóc.
Państwowa Inspekcja Handlowa nie ma mocy nakazać firmie uwzględnienia gwarancji. Może jedynie mediować o polubowne załatwienie sprawy. Pomimo to większość skarg załatwiana jest pozytywnie. - W ciągu roku do naszej instytucji wpływa około 500 skarg - mówi Tomasz Legiet, naczelnik wydziału ochrony konsumenta Państwowej Inspekcji Handlowej - Pozytywnie kończy się ponad 70 proc. spraw trafiających do nas.
Jeśli nie uda się nam wywalczyć swoich praw w Państwowej Inspekcji Handlowej pozostaje nam jeszcze sąd. Nieuczciwemu sprzedawcy lub usługodawcy możemy wytoczyć proces cywilny.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?