Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Trafiłeś na wadliwy towar lub na nieuczciwego usługodawcę. Złóż skargę!

(azda)
sxc.hu
Białostoczanie najczęściej reklamują obuwie, odzież i usługi remontowe. Jeśli gwarancja jest odrzucona możemy się odwołać. Aż 70 proc takich skarg jest rozpatrywana pozytywnie. Zobacz, jak przebiega procedura reklamacji.

Jeśli trafimy na wadliwy towar lub nasz usługodawca nie wywiązał się z umowy powinniśmy złożyć reklamację u sprzedawcy lub firmy pełniącej usługę. Jeśli nasza reklamacja zostanie odrzucona możemy ją zaskarżyć w Państwowej Inspekcji Handlowej. Mieści się ona przy ulicy Młynowej 21 w Białymstoku.

Skargę taką należy złożyć pisemnie. w piśmie należy zawrzeć wszelkie szczegóły dotyczące reklamacji. Dzięki temu urzędnicy będą mogli nam pomóc.

Państwowa Inspekcja Handlowa nie ma mocy nakazać firmie uwzględnienia gwarancji. Może jedynie mediować o polubowne załatwienie sprawy. Pomimo to większość skarg załatwiana jest pozytywnie. - W ciągu roku do naszej instytucji wpływa około 500 skarg - mówi Tomasz Legiet, naczelnik wydziału ochrony konsumenta Państwowej Inspekcji Handlowej - Pozytywnie kończy się ponad 70 proc. spraw trafiających do nas.

Jeśli nie uda się nam wywalczyć swoich praw w Państwowej Inspekcji Handlowej pozostaje nam jeszcze sąd. Nieuczciwemu sprzedawcy lub usługodawcy możemy wytoczyć proces cywilny.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna