Trasa Białystok - Supraśl. Nareszcie! Po dwa pasy ruchu do Supraśla

Julita Januszkiewicz
Andrzej Zgiet
Udostępnij:
Tak ma być już jesienią 2018 roku. Podlascy drogowcy właśnie zdobyli na to pieniądze z Unii.

Chodzi o drogę wojewódzką nr 676. To ważna wylotowa trasa z Białegostoku. Średnio codziennie przejeżdża tędy 6500 samochodów.

- W takich warunkach pogodowych jak dzisiaj jest ciężko. Pada śnieg i jest ślisko - narzeka Mariusz Żukowski, sekretarz gminy Supraśl, który codziennie dojeżdża do pracy.

Na szczęście na tym odcinku rzadko dochodzi do śmiertelnych wypadków, ale zdarzają się kolizje drogowe.

- Rok temu doszło tutaj do sześciu takich zdarzeń. 23 osoby były ranne - wylicza komisarz Kamil Sorko z podlaskiej policji.

Szosa łącząca stolicę województwa z uzdrowiskiem wymaga natychmiastowego remontu.

- Tu żadnych prac nie było od wielu lat - przyznaje Józef Sulima, dyrektor Podlaskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich.

Bo ciągle nie było pieniędzy na poprawę zaniedbanej nawierzchni. Teraz inwestycja ma przyśpieszyć. Drogowcom właśnie przyznano 102 mln złotych dotacji. Pieniądze pochodzą z programu Polska Wschodnia. - Nasz wniosek znalazł się czołówce - cieszy się dyrektor Sulima. 24 lutego poznamy nazwy firm, które zajmą się modernizacją drogi. Tego dnia zostaną otwarte oferty.

- Przewidywany termin podpisania umowy to kwiecień. Obecnie czekamy na wydanie decyzji o zezwoleniu na realizacje inwestycji - wyjaśnia Józef Sulima. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, przebudowa ruszy już wiosną. Droga ma być gotowa jesienią 2018 roku.

Kierowcy są zadowoleni. Bo ma być wygodniej, szybciej, a co najważniejsze bezpieczniej. - Bardzo się cieszę. Tą drogą otwieramy nowe możliwości dla turystów i kuracjuszy jadących do naszego uzdrowiska. W połączeniu z szeroką drogą do Warszawy, skąd do Supraśla przybywa najwięcej turystów, osiągniemy niesamowicie istotny, długo oczekiwany efekt - przekonuje Marek Skrypko.

Wtóruje mu Radosław Dobrowolski, burmistrz Supraśla. - Super! To bardzo dobra wiadomość - cieszy się. - Dzięki tej inwestycji zwiększy się dostępność do najpiękniejszego miasteczka na Podlasiu. Rocznie odwiedza nas 200 tysięcy turystów, a przy dużych imprezach, jak na przykład występ Zenona Martyniuka, na trasie z Białegostoku do Supraśla był korek.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Wideo

Komentarze 7

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

w
wojtek

droga będzie miała dwa pasy na krótkim odcinku do Nowodworc. Potem już tylko jeden pas. z tego co pamiętam te dwa pasy mają być od Raginisa, gdzie też będzie przebudowa. Białystok się rozrasta i niedługo skrzyżowanie w Nowodworcach moze leżeć w granicach miasta. W sumie nie dziwię się negatywnym komentarzom ale tylko dlatego, że artykuł wprowadza w błąd, słabo informując czytelników o co tak naprawdę chodzi.

t
tom
Nareszcie,mieszkańcy nie będą znowu stać w korkach jak przyjedzie Zenek,a tak na serio to już nie ma ważniejszych tras w regionie co z drogą bialystok augustów
G
Gość

Droga do Supraśla będzie miała po 2 pasy ruchu, ale odkąd ? przecież w tej chwili ostatnim odcinkiem drogi 676 o 2 pasach ruchu jest ul. Wasilkowska, następny odcinek to ul. Raginisa która w całości jest 1 - pasmowa, więc pytam się: jaki jest sens budować drogę o 2 pasach skoro i przed tym odcinkiem i po będzie po 1 pasie ? Będzie to miejsce do wyprzedzania, czyli wszyscy będą dociskać gaz do dechy aby wyprzedzić wolniejsze pojazdy przed zwężeniem. W roku 2016 było 6 SZEŚĆ kolizji. Uważam że lepiej byłoby zrobić porządną drogę z poboczem niż taki dziwny twór.

k
kierowca
W dniu 07.02.2017 o 19:35, mixik napisał:

Najdurniejsza inwestycja. Mały ruch, a oni z drogi wojewódzkiej robią prawie, że drogę ekspresową. Podobnie z drogą do Łap. Ten drugi pas mogliby przeznaczyć na inne drogi wojewódzkie w podlaskiem.

 

"Znafco" tematu, zanim coś napiszesz, to najpierw sprawdź.

Droga Białystok - Łapy ma obciążanie dobowe 16.000* pojazdów/dobę,

Białystok - Supraśł 6.000*.

W przypadku pierwszej inwestycji ma to uzasadnienie, gdyż jest to wynik zbliżony do obciążenia krajowej "8", ale do Supraśla wystarczyłaby porządna droga z szerokim poboczem.

 

*dane z 2015r.

M
Mieczyslaw

Uwaga !!!

Dwujezdniowa tylko do Nowosiolek, a nie do Suprasla.

Dlaczeo nie bedzie dwoch jezdni do samego Suprasla ?    P y t a m ...

Znow wypuszcza takie g.... jak w kierunku Augustowa z Bialegostoku, ze dwie jezdnie tylko kilka kilometrow, a dalej pustka.

 

Czyzby znow te zielone przyglupki ???

c
cec

W Korei Północnej są 8-pasmowe i też puste.

m
mixik

Najdurniejsza inwestycja. Mały ruch, a oni z drogi wojewódzkiej robią prawie, że drogę ekspresową. Podobnie z drogą do Łap. Ten drugi pas mogliby przeznaczyć na inne drogi wojewódzkie w podlaskiem.

Przejdź na stronę główną Gazeta Współczesna
Dodaj ogłoszenie