Trasa Białystok-Warszawa. Trwa budowa węzła Podborze. Tu droga S61 połączy się z S8. Zobacz postęp prac

OPRAC.: wal
Budowa drogi S61 Podborze-Śniadowo oraz przebudowa drogi S8 w rejonie Ostrowi Maz. Stan na trzecią dekadę kwietnia
Budowa drogi S61 Podborze-Śniadowo oraz przebudowa drogi S8 w rejonie Ostrowi Maz. Stan na trzecią dekadę kwietnia GDDKIA/Strona Kontraktu/M.Kulesza
Dwa węzły, prawie 20-kilometrów drogi Via Baltica przebiegającej przez dwa województwa, a przede wszystkim modernizacja ponad trzy kilometrowego fragmentu drogi ekspresowej S8 na szlaku Białystok-Warszawa. Zobacz, jak postępują prace na dwóch ważnych trasach dla regionu.

Jeśli chodzi o zaawansowanie prac drogowych to na koniec pierwszego kwartału wynosiło blisko 60 proc. Z kolei zaawansowanie prac mostowych było większe o ponad 10 proc., W przypadku robót branżowych (w tym uwzględnione przebudowy kolizji gazowych, wod – kan., teletechnicznych, elektroenergetycznych itd.) sięgnęło niemal 65 proc.

W ramach inwestycji powstaną cztery mosty/przejścia dla zwierząt, 22 wiadukty, oraz sześć przejść dla małych zwierząt i płazów - czytamy w opisie kontraktu.

Jak wygląda postęp prac zobaczysz w naszej galerii na zdjęciach udostępnionych przez wykonawcę:

W ramach budowy S61 od węzła Podborze (z węzłem) do węzła Śniadowo (bez węzła) powstanie:

  • dwujezdniowa droga ekspresowa S61 o długości 19,463 km (szerokość pasa 3,5 m, 2,5-metrowe pasy awaryjne, jezdnie oddzielone 5 m pasem zieleni) o nawierzchni podatnej lub sztywnej oraz 3,008 km drogi ekspresowej S8 2x3x3,5
  • węzeł Podborze
    Droga ekspresowa S8 będzie krzyżować się z drogą ekspresową i przebiegać pod drogą ekspresową S61. Wykonany węzeł zapewni relacje Warszawa – Białystok – Łomża. W obrębie drogi ekspresowej należy uwzględnić konieczność przebudowy drogi S8 na długości nie mniejszej 3000 m. Skrzyżowanie drogi ekspresowej S8 z drogą ekspresową S61 należy wykonać w postaci węzła typu WA „koniczyna”, z elementami łącznic bezpośrednich. W ramach korekty przebiegu drogi ekspresowej (przebudowy drogi ekspresowej) należy zapewnić prowadzenie ruchu pieszo-rowerowego poza jezdnią,
  • węzeł Komorowo
    Droga wojewódzka nr 627 będzie krzyżować się z drogą ekspresową S61 w km 6+048,15 i przebiegać nad drogą ekspresową S61. Droga wojewódzka nr 627 powinna mieć tylko jeden przebieg, tj. poprzez zaprojektowany nowy odcinek i następnie od węzła Komorowo do m. Ostrów Mazowiecka wspólny przebieg z drogą ekspresową S61. Wykonany węzeł zapewni relacje Ostrołęka – Ostrów Mazowiecka – Łomża. W obrębie drogi ekspresowej należy dokonać korekty przebiegu drogi wojewódzkiej na długości nie mniej niż 3,563 km. Skrzyżowanie drogi wojewódzkiej nr 627 z drogą ekspresową należy wykonać w postaci węzła typu WB „trąbka”

Strefa Biznesu: Takie plany mają pracodawcy. Co czeka rynek pracy?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Trasa Białystok-Warszawa. Trwa budowa węzła Podborze. Tu droga S61 połączy się z S8. Zobacz postęp prac - Kurier Poranny

Komentarze 4

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

w
www .Tiry Na Tory. pl
Źle wybudowane drogi: rowy jak pułapki, brak ogrodzeń dla zwierząt, bezkolizyjnych przejazdów…Modernizacja dróg zamiast programu www .TiryNaTory. pl i Polacy zamiast zarabiać na tranzycie dopłacają do tirów zalewających Rosję towarami z krajów Europy Zachodniej, POnosząc koszty remontów, wypadków i zatrucia środowiska. w Polsce brakuje 300 obwodnic, np. Warszawy, za cenę 4 obwodnic można rozwiązać problem w całej Polsce wprowadzając jako zasadę że zagraniczne tiry w tranzycie od granicy do granicy nie niszczą dróg tylko dają zarobić polskim kolejom! 1 TIR niszczy nawierzchnię drogi jak 163 840 samochodów osobowych. Rocznie w wypadkach z TIR-ami ginie ok. 400 osób. Dzieci mieszkające przy ruchliwych ulicach, zwłaszcza tranzytowych, są 6 razy bardziej narażone na wystąpienie nowotworów

TIRY NA TORY! do transportu ciężkich ładunków przystosowana jest kolej,a nie drogi.Szwajcarzy w referendum w 1994 r postanowili by transport towarów odbywał się głównie koleją, ale także perfekcyjnie wykorzystali tę zmianę do zarabiania pieniędzy…TIR-y jadą koleją (tzw. autostradą kolejową) albo płacą za każde 100 km jazdy po zwykłej autostradzie o małym natężeniu ruchu ok. 85 euro. W myśl zasady: jeżeli chcesz jeździć po drogach przeznaczonych dla samochodów osobowych – płać więcej – proporcjonalnie do zniszczeń, jakie powodujesz. Dzięki tym opłatom do szwajcarskiej kasy wpływa co roku ok. 3,5 miliarda franków, czyli ponad 8 miliardów złotych, które są przeznaczane m. in. na modernizację infrastruktury kolejowej i rozwój transportu kombinowanego.
Y
Yyeeebał ich pies
DE-BIL-STWO EKO-TERRORYSTYCZNE zablokowało budowę S19 od Białegostoku do Bielska Podlaskiego. Wszystko było gotowe, wydane pozwolenia, wyłonieni wykonawcy ale EJO-IDIOCI PO-parci przez DEWIA-NTÓW sądowych zablokowali budowę !!!
R
R**** ******ski
Wspaniale !. Trzeba też naciskać polityków aby jak najszybciej S19 z południa łączyła się z Via Baltica w rejonie Zambrowa. Zyska wtedy na znaczeniu Ciechanowiec, Czyżew, Zambrów i Łomża ! ! !

...a Białystok niech zarasta....
H
Hmm
Szkoda że przez nieudolność urzędników upadła budowa południowej obwodnicy Białegostoku
Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna
Dodaj ogłoszenie