Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Trasa Białystok-Warszawa. Trwa budowa węzła Podborze. Tu droga S61 połączy się z S8. Zobacz postęp prac

OPRAC.: wal
Budowa drogi S61 Podborze-Śniadowo oraz przebudowa drogi S8 w rejonie Ostrowi Maz. Stan na trzecią dekadę kwietnia
Budowa drogi S61 Podborze-Śniadowo oraz przebudowa drogi S8 w rejonie Ostrowi Maz. Stan na trzecią dekadę kwietnia GDDKIA/Strona Kontraktu/M.Kulesza
Dwa węzły, prawie 20-kilometrów drogi Via Baltica przebiegającej przez dwa województwa, a przede wszystkim modernizacja ponad trzy kilometrowego fragmentu drogi ekspresowej S8 na szlaku Białystok-Warszawa. Zobacz, jak postępują prace na dwóch ważnych trasach dla regionu.

Jeśli chodzi o zaawansowanie prac drogowych to na koniec pierwszego kwartału wynosiło blisko 60 proc. Z kolei zaawansowanie prac mostowych było większe o ponad 10 proc., W przypadku robót branżowych (w tym uwzględnione przebudowy kolizji gazowych, wod – kan., teletechnicznych, elektroenergetycznych itd.) sięgnęło niemal 65 proc.

W ramach inwestycji powstaną cztery mosty/przejścia dla zwierząt, 22 wiadukty, oraz sześć przejść dla małych zwierząt i płazów - czytamy w opisie kontraktu.

Jak wygląda postęp prac zobaczysz w naszej galerii na zdjęciach udostępnionych przez wykonawcę:

W ramach budowy S61 od węzła Podborze (z węzłem) do węzła Śniadowo (bez węzła) powstanie:

  • dwujezdniowa droga ekspresowa S61 o długości 19,463 km (szerokość pasa 3,5 m, 2,5-metrowe pasy awaryjne, jezdnie oddzielone 5 m pasem zieleni) o nawierzchni podatnej lub sztywnej oraz 3,008 km drogi ekspresowej S8 2x3x3,5
  • węzeł Podborze
    Droga ekspresowa S8 będzie krzyżować się z drogą ekspresową i przebiegać pod drogą ekspresową S61. Wykonany węzeł zapewni relacje Warszawa – Białystok – Łomża. W obrębie drogi ekspresowej należy uwzględnić konieczność przebudowy drogi S8 na długości nie mniejszej 3000 m. Skrzyżowanie drogi ekspresowej S8 z drogą ekspresową S61 należy wykonać w postaci węzła typu WA „koniczyna”, z elementami łącznic bezpośrednich. W ramach korekty przebiegu drogi ekspresowej (przebudowy drogi ekspresowej) należy zapewnić prowadzenie ruchu pieszo-rowerowego poza jezdnią,
  • węzeł Komorowo
    Droga wojewódzka nr 627 będzie krzyżować się z drogą ekspresową S61 w km 6+048,15 i przebiegać nad drogą ekspresową S61. Droga wojewódzka nr 627 powinna mieć tylko jeden przebieg, tj. poprzez zaprojektowany nowy odcinek i następnie od węzła Komorowo do m. Ostrów Mazowiecka wspólny przebieg z drogą ekspresową S61. Wykonany węzeł zapewni relacje Ostrołęka – Ostrów Mazowiecka – Łomża. W obrębie drogi ekspresowej należy dokonać korekty przebiegu drogi wojewódzkiej na długości nie mniej niż 3,563 km. Skrzyżowanie drogi wojewódzkiej nr 627 z drogą ekspresową należy wykonać w postaci węzła typu WB „trąbka”
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Powrót reprezentacji z Walii. Okęcie i kibice

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Trasa Białystok-Warszawa. Trwa budowa węzła Podborze. Tu droga S61 połączy się z S8. Zobacz postęp prac - Kurier Poranny

Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna