Moim zdaniem ta odpowiedź jest wymijająca - tak pismo z Ministerstwa Infrastruktury dotyczące budowy obwodnicy Grajewa ocenia Grzegorz Curyło, przewodniczący rady miasta.
GDDKiA: Mamy inne priorytety.
Jak czytamy w piśmie z ministerstwa, "resort zobowiązany jest racjonalnie wykorzystywać dostępne środki", a priorytetami są obecnie m.in. autostrady oraz zadania współfinansowane z funduszy unijnych. Przedstawiciele rządu piszą także o planowanej rozbudowie drogi krajowej nr 61 w Grajewie na odcinku ul. Piłsudskiego, ale zaznaczają, że muszą znaleźć na to pieniądze... W dokumencie nie ma również obietnicy, że Grajewo zostanie ujęte w kolejnych ministerialnych planach.
Przypomnijmy, że w czerwcu grajewscy radni wystosowali do rządu apel w sprawie nieujęcia obwodnicy Grajewa w planach inwestycyjnych (nie ma jej w Programie Budowy Dróg Krajowych na lata 2011-2015).
W piśmie poruszono także odwlekającą się przebudowę ulic Piłsudskiego, Szkolnej, Konopskiej i Kolejowej, którą Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad planuje już od ponad dekady. Niedawno do kosza trafił jej kolejny projekt.
Zebrali ponad 4 tys. podpisów
O obwodnicę Grajewa upominają się jednak nie tylko radni. Nowo powstałe stowarzyszenie Front Jedności Zmiana 18 sierpnia złożyło w białostockim oddziale GDDKiA petycję, pod którą podpisało się aż 4300 mieszkańców.
Organizatorzy akcji zawnioskowali również, aby jak najszybciej na odcinku ul. Piłsudskiego - ul. Kopernika wprowadzone zostało ograniczenie prędkości do 30 km/h (w godz. 22-6).
- Zapoznaliśmy się z petycja - mówi Rafał Malinowski, rzecznik podlaskiego oddziału GDDKiA. - Teraz merytoryczne wydziały przeanalizują zaproponowane rozwiązania, a potem wyrażą na ten temat swoje zdanie. Jeśli chodzi o ograniczenia prędkości w nocy, to jednego już jesteśmy pewni - przed podjęciem decyzji GDDKiA z pewnością skonsultuje ten pomysł z policją, ponieważ znaki stawia wprawdzie administrator drogi, czyli w przypadku "krajówek" GDDKiA, to jednak egzekwowanie tych przepisów spada na policję i musi mieć ona prawo wyrażenia swojego stanowiska.
Malinowski dodaje również, że na odcinku od obwodnicy Szczuczyna przez Ełk do obwodnicy Augustowa, planowana droga ekspresowa S 61 przejmie, i tym samym wyprowadzi poza Grajewo, większą część ruchu tranzytowego. Rozpoczęcie tej inwestycji możliwe będzie w następnej perspektywie finansowej UE, czyli w latach 2013-2020
Członkowie stowarzyszenia twierdzą, że jeśli ich postulaty nie zostaną spełnione, dojdzie do blokady dróg krajowych nr 61 i 65.
Podczas tegorocznych sesji rady miasta głośno o takiej możliwości mówiły również władze miasta.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?