Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Udało się! W szkole będą zajęcia dla niepełnosprawnych dzieci

Redakcja
Uczniowie klasy integracyjnej ze Szkoły Podstawowej nr 10 w Łomży chętnie biorą udział w zajęciach prowadzonych w ramach projektu „Uwaga! Sposób na sukces”.
Uczniowie klasy integracyjnej ze Szkoły Podstawowej nr 10 w Łomży chętnie biorą udział w zajęciach prowadzonych w ramach projektu „Uwaga! Sposób na sukces”.
Uczniowie z klasy integracyjnej po raz drugi wezmą udział w pojęcie edukacyjnym

Metoda Tomatisa

Metoda Tomatisa

Jest to nieinwazyjna metoda terapeutyczna, w wyniku której następuje poprawa koncentracji uwagi u dzieci, lepsza kontrola własnego głosu i mowy, poprawa wyników w nauce, motywacja do wypowiadania się. Obejmuje on stymulację dźwiękową, trening audiowokalny i konsultacje.

Dzięki dofinansowaniu 18-osobowa klasa integracyjna ze Szkoły Podstawowej nr 10 im. Jana Pawła II w Łomży będzie mogła brać udział w specjalnych zajęciach, które wspomagają rozwój u niepełnosprawnych dzieci.

W ramach projektu "Uwaga! Sposób na sukces" placówka otrzymała też laptop, projektor multimedialny, tablicę, oprogramowanie oraz wiele innych pomocy dydaktycznych.

Te lekcje są bardzo ważne
- Klasa otrzymała materiały papiernicze, instrumenty muzyczne, zaś dzieci na każdy rok nauczania otrzymują bezpłatnie podręczniki do nauki przedmiotów podstawowych - tłumaczy Hanna Banach, nauczycielka prowadząca klasę integracyjną.

W trwającym trzy lata projekcie, który obejmuje nauczanie w klasach I - III, podstawówka nr 10 będzie brała udział już drugi raz.

Do tej pory w zajęciach brało udział 12 uczniów z pierwszej klasy. Będą one kontynuowane w klasie trzeciej, zaś od nowego roku szkolnego wszyscy uczniowie klasy objętej programem będą mieli dodatkowy przedmiot - logorytmikę.

- To zabawa słowem za pomocą rymowanek połączonych z rytmiką. Wszystko po to, aby usprawnić u dzieci uwagę słuchową - mówi Hanna Banach.

Nowoczesne metody
Program zajęć oparty jest na terapii metodą Tomatisa, który przywiązuje dużą wagę do stymulacji uwagi słuchowej u uczniów podczas lekcji. Stosowane metody mają pomóc w zwiększeniu ich koncentracji u dzieci poprzez dostarczanie im różnorodnych bodźców oraz stymulować czynności umysłowe.

- Już widać postępy. Dzieci są żywe, bardziej otwarte i aktywne na lekcjach - opowiada Hanna Banach - Uczą się poprzez zabawę.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna