Unibep zawarł porozumienie z powiatem sokólskim. Dzięki temu firma naprawi drogi prowadzące do granicy

Martyna Tochwin
Martyna Tochwin
Adam Poliński z Unibep (z lewej) zapewnia, że dzięki porozumieniu pracownicy firmy będą mogli sprawnie poruszać się po drogach.
Adam Poliński z Unibep (z lewej) zapewnia, że dzięki porozumieniu pracownicy firmy będą mogli sprawnie poruszać się po drogach. powiat sokólski
Udostępnij:
Władze powiatu podpisały porozumienie z firmą Unibep SA w sprawie naprawy dróg, którymi ciężkie samochody dojeżdżają na budowę zapory granicznej. Dzięki umowie zostaną odtworzone nawierzchnie 21 km dróg powiatowych, w gminie Kuźnica i Krynki. Chodzi o odcinki Kuźnica – Nowodziel – Tołcze, Kuźnica – Kowale – Saczkowce oraz Krynki – Jurowlany.

– Bardzo szybko doszliśmy do porozumienia. Dzięki temu, drogi, które zostały zniszczone przez ciężki sprzęt, zostaną odtworzone. U nas to będzie odcinek około 21 km – mówi Piotr Rećko, starosta sokólski.

Kilka dni temu podpisał porozumienie z fimą Unibep, która na terenie powiatu sokólskiego buduje zaporę graniczną. Podpisany dokument reguluje szczegółowe warunki korzystania przez wykonawcę z dróg powiatowych, celem przejazdu samochodów ciężarowych i pojazdów obsługujących budowę zapory.

– Dzięki temu porozumieniu będziemy mogli sprawnie poruszać się po drogach powiatowych, w celu realizacji zapory na granicy polsko – białoruskiej. Ze swojej strony deklarujemy, że zrobimy wszystko, aby ta uciążliwość była mieszkańcom jak najmniejsza – podkreśla
Adam Poliński, członek zarządu i dyrektor Oddziału InfrastrukturyUnibep S.A.

Dodał, że budowa zapory na granicy wiąże się z dostawą szeregu materiałów, zaczynając od kruszyw na drogę dojazdową, a kończąc na elementach ogrodzenia, przęsłach, słupach. A to wszystko sprawia, że lokalne drogi, na co dzień nieprzystosowane do tak dużego ruchu pojazdów o wielkiej ładowności, zostaną w efekcie zniszczone.

Porozumienie zakłada jednak, że po zakończeniu budowy, wszystkie te drogi zostaną przywrócone do stanu pierwotnego lub nawet lepszego od tego, który był w momencie rozpoczynania budowy. To 7-kilometrowy odcinek Kuźnica – Nowodziel – Tołcze oraz dwa odcinki o długości 6,7 km: Kuźnica – Kowale – Saczkowce oraz Krynki – Jurowlany.

Budowa zapory to największa inwestycja budowlana w historii Straży Granicznej. Długość bariery to 186 km, a jej koszt to 1,6 mld zł. Zabezpieczenie granicy będzie mierzyło 5,5 metra wysokości: 5 metrów to stalowe słupy, zwieńczone zwojem z drutu tak, aby nie można było przejść na drugą stronę.

Zastosowane zostaną także nowoczesne, elektroniczne metody zarządzania granicą (czujniki ruchu wzdłuż całej granicy, kamery).

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Jakie znaczenie ma wejście Finlandii i Szwecji do NATO

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Gazeta Współczesna
Dodaj ogłoszenie