Urząd marszałkowski podsumował swoje działania promocyjne w 2019 roku

Andrzej Matys
Andrzej Matys
Wojciech Wojtkielewicz
Urząd marszałkowski podsumował swoje działania promujące w zeszłym roku województwo podlaskie. - Chcemy przypomnieć te inicjatywy, które popieraliśmy, jako zarząd i radni województwa, ponieważ jedna nietrafiona decyzja nie może być podstawą do tworzenia opinii czy w 2019 roku województwo działało źle czy dobrze - mówił marszałek województwa Artur Kosicki.

W ten sposób marszałek odniósł się do sprawy youtubera Lorda Kruszwica i jego spotu promującego Podlaskie. Film miał odkłamywać memowe stereotypy dotyczące Podlaskiego. Po publikacji spot, za który województwo zapłaciło 50 tys. zł, spotkał się z falą krytyki m.in. za wulgarność.

Cała prawda o Podlasiu Kruszwila
Niedawno Kruszwil nakręcił nowy film (pt. Cała prawda o Podlasiu), w którym stwierdził m.in., że za swoją produkcję dostał nie 50 tys. zł, a równowartość dwóch średniej klasy telefonów komórkowych, scenariusz pochodził od urzędników, a on go tylko zmodyfikował. Nie zgodził się też z twierdzeniem, że spot "był słabo zmontowany i nikt nie otrzymał go do akceptacji przed publikacją. - Ja ten film wysłałem do akceptacji. Wszystkim się podobało, a po otrzymaniu zielonego światła do publikacji, po prostu ten film został opublikowany - zapewnił Kruszwil.

Zdaniem Artura Kosickiego, "temat youtubera" jest zamknięty. - Taka forma promocji mnie nie interesuje. Film został zaakceptowany przez urząd marszałkowski i stąd moje działania i rozwiązanie departamentu promocji, i dlatego pożegnaliśmy się z osobą, która pełniła funkcje nadzorującego ten departament (bo dyrektor była na zwolnieniu). Od tego czasu promocja jest pod moim osobistym nadzorem, a ja mieszkańców województwa podlaskiego za ten film jeszcze raz przepraszam - oznajmił marszałek województwa.

Strategia powstanie
Przyznał też, że województwo nie ma jeszcze strategii promocji. Powstanie ona pod koniec tego lub na początku w 2021 roku. Najpierw zostaną przeprowadzone profesjonalne badania dotyczące modelu marek podlaskich. Biuro promocji ma na to 250 tys. zł. - Chcemy przebadać, jak jest postrzegane Podlaskie. Zarówno przez pryzmat przedsięwzięć gospodarczych, kulturalnych, społecznych czy też sportowych. Jesteśmy na etapie przygotowywania zakresu tych badań, a będą one bardzo szerokie. Gdy już stworzymy zakres tego, czego od badania żądamy ogłosimy przetarg - wyjaśniał Artur Kosicki.

Disco pod Gwiazdami 2019. Miłość motywem przewodnim. Tłumy na pierwszym dniu festiwalu

Przypominał też główne cele polityki promocyjnej województwa w 2019 roku, czyli: zwiększenie rozpoznawalności marki Podlaskie wśród odbiorców zewnętrznych, promocja możliwości i walorów rozwojowych województwa, pozytywny wizerunek Podlaskiego we wszystkich znaczących dziedzinach życia oraz budowanie więzi z regionem i poczucie dumy wśród mieszkańców województwa. Na wszystkie działania, w których nasz region promowały podmioty zewnętrzne urząd marszałkowski wydał około 5,7 mln zł.

Co wspierało województwo
Szczegółowo wydatki na poszczególne wydarzenia wyglądają następująco. W dziedzinie społeczeństwo urząd wydał na promocję ok. 2 mln zł (m.in. Fundusz Białystok Ojcu Świętemu, Bieg dla Hospicjum Proroka Eliasza, Bieg dla Niepodległej, Piknik Militarny Misja Wschód, koncert charytatywny Fundacji Naszpikowani czy finał WOŚP).

Na kulturę i rozrywkę wydano ok. 2,3 mln zł (m.in. wystawa poświęcona bł. ks. Jerzemu Popiełuszce w Rzymie, Up To Date Festiwal, Podlaskie Blues Rekord, Festiwal Rock na Bagnie, Pływanie na Byle Czym, Benefis Zenka Martyniuka oraz Disco pod Gwiazdami, które odbędzie się także w tym roku).

Zenek Martyniuk miał benefis w OiFP

Promocja przez sport kosztowała 1,1 mln zł (m.in. Ślepsk Malow Suwałki, Dojlidy Białystok, ATS Łomża, 7. PKO Półmaraton, Mistrzostwa Świata Łodzi Motorowych w Augustowie czy bokser Kamil Szeremeta).

- W większości przypadków nasze działania będą kontynuowane. Na początku marca chcemy przeznaczyć 3 mln zł na promocję województwa podlaskiego przez sport. Będzie bardzo szeroki konkurs, w którym o wsparcie będą mogły ubiegać się różne zespoły, nie tylko te największe - zapowiedział marszałek Kosicki.

Promocja regionu w kategorii Edukacji kosztowała 83 tys. zł i chodziło w niej głównie o wsparcie wyjazdów zagranicznych uczniów podlaskich szkół m.in. do Chin czy w USA. I wreszcie turystyka (167 tys. zł wydane m.in. na spływ 500 Kajaków i serial Rodzinka.pl) oraz gospodarka (2,8 mln zł, m.in. na udział 24 podlaski firm w targach i misjach gospodarczych, Podlaska Marka i Wschodni Kongres Gospodarczy).

Marszałek poinformował też, jakie wymierne zyski przyniosło kilka wydarzeń, które sponsorowało województwo podlaskie. Około 6 mln widzów oglądało Disco pod Gwiazdami w tv, a koncert miał około 80 tys. uczestników. Ponad 2 mln widzów miała Wakacyjna Trasa Dwójki w Łomży, ponad 4 mln - benefis Zenka Martyniuka, a średnio ponad milion widzów ma serial Rodzinka.pl.

- Ponad 400 tys. zł dała ekspozycja reklam województwa podlaskiego na meczach siatkarzy Ślepsk Malow Suwałki, zaś wsparcie klubu z naszej strony sięga 150 tys. zł. I jeszcze dodam, że 1,3 mln widzów miały walki promującego województwo podlaskie pięściarza Kamila Szeremety. To są dane, do których mogliśmy dotrzeć na razie - stwierdził Artur Kosicki.

Dopłaty do cen energii

Wideo

Komentarze 27

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

To jest jakość pis.

G
Gość
27 stycznia, 22:02, Gość:

Najszczerszym wyrazem przeprosin Mieszkańców Podlasia byłaby jak najszybsza rezygnacja Marszałka z zajmowanego stanowiska a nie szukanie winnych i zamykanie nadal otwartego tematu.

28 stycznia, 05:53, Gość:

Święta racja.

Ten mlon nie zrezygnuje, naprawdę myśli że jest zayebisty :P

z
zenek
28 stycznia, 7:22, Gość:

Co ten cep jeszcze robi na stołku marszałka? PiS naprawdę ma problem z kadrami że obsadza takimi prostaczkami najważniejsze urzędy. I jeszcze ten Derehajło, ło matko.....

Ma problem na Podlasiu, chociaż pewnie ze dwóch by się znalazło...

Wszystko przez układ koalicyjny, a w PiSie przez Jurgiela, który od czasów PC wycinał mądrzejszych od siebie...

G
Gość

"Około 6 mln widzów oglądało Disco pod Gwiazdami w tv"

Gdyby promowano się za pomocą "Porno pod gwiazdami", to widzów byłoby 10 razy więcej a koszt byłby 10 razy mniejszy.

Tak zwana promocja to bełkot marketingowców, uzasadniający przewalanie publicznej kasy.

G
Gość

Co ten cep jeszcze robi na stołku marszałka? PiS naprawdę ma problem z kadrami że obsadza takimi prostaczkami najważniejsze urzędy. I jeszcze ten Derehajło, ło matko.....

G
Gość

Bardzo dobra konferencja. Podsumowuje działania promocyjne...a czy są zgodne z gustami...rzecz dyskusyjna. Sztuka jest przyznać do błędu, co Marszalek mówi. W końcu ucichnie temat kruszwila bo zaczyna być przebrzmiały. Uważam ze Rzeczniczka Marszałka jest mega profesjonalna, a teraz do pracy.... to uwaga do malkontentow

G
Gość
27 stycznia, 22:02, Gość:

Najszczerszym wyrazem przeprosin Mieszkańców Podlasia byłaby jak najszybsza rezygnacja Marszałka z zajmowanego stanowiska a nie szukanie winnych i zamykanie nadal otwartego tematu.

Święta racja.

G
Gość

Dorwali się do unijnej kasy i oszaleli. Siastają ta kasą na lewo i prawo jak papierem toaletowym po du ie.

G
Gość

Jeden cel polityki promocyjnej województwa w 2019 Urząd Marszałkowski osiągnął w 200%-"poczucie dumy wśród mieszkańców województwa". Tak, jesteśmy niezmiernie dumni że wydaliście 55 tysięcy z naszych podatków na demoralizujący i ośmieszający nas filmik niejakiego lorda. Jesteśmy dumni że posługiwanie się j. polskim nie sprawia podlaskim marszałkom problemów, o logice wypowiedzi nie wspominając. Panowie nie trzeba wydawać na promocję 5,7 mln, wystarczy was posłuchać w mediach aby pokochać Podlasie. Jesteście najlepszą wizytówką naszego regionu.

G
Gość

mam film o 2 kotkach na fejsie - zasięg dziś 2,5 miliona - czyli co? bije takiego srałszałka na głowę bo koszt był zerowy?

G
Gość
27 stycznia, 21:59, Gość:

Temat zakończony? Ciekawe czy jakbym wyniósł ze sklepu telewizor, a następnego dnia odniósł, zwrócił i przeprosił, to czy bym uniknął odpowiedzialności?

różnica taka że nikt tych 55 tysiaków nie zwrócił, temat się rozkręca a tu dziś info że Marszałek kończy temat?? a to ciekawe...

N
NIE

"Zdaniem Artura Kosickiego, "temat youtubera" jest zamknięty. "

A moim zdaniem NIE.

Co to znaczy "pożegnaliśmy się z osobą która nadzorowała ten departament". Ale co? Przecież to normalne rozwiązanie umowy o prace. Była dyscyplinarka? Wpis do akt? Wilczy bilet? NIE! Skoro zaraz został zatrudniony na kierowniczym stanowisku w...innym urzędzie.

Mnie ciekawi 5 minutowa reklama 5* hotelu w tym materiale Kruszwila. Kto za to zapłacił?

Nie rozumiem dlaczego tej sprawy nie ma w prokuraturze. Ot tak można 55 tysiaków dać i "przeprosić"? Co więcej. Wydaje mi się że to sam Urząd Marszałkowski mając przecież jakiegoś radce prawnego u siebie powinien sprawę do prokuratury złożyć.

Materiał w radiu b-stok gdzie gościem był Pan Derehajło w tym temacie też daje materiał do wykorzystania przez służby..

G
Gość

Najszczerszym wyrazem przeprosin Mieszkańców Podlasia byłaby jak najszybsza rezygnacja Marszałka z zajmowanego stanowiska a nie szukanie winnych i zamykanie nadal otwartego tematu.

G
Gość

Temat zakończony? Ciekawe czy jakbym wyniósł ze sklepu telewizor, a następnego dnia odniósł, zwrócił i przeprosił, to czy bym uniknął odpowiedzialności?

G
Gość

Farsa. Nie chcę się tego czytać. Kruszwil mowi że wziął coś około 5.000, że zrobił po kosztach, że jego firma maksymalnie by wzięła 20.000. Urząd jakiejś firmie pośredniczącej zaplacił w sumie 55.000. Posprawdzac umowy, pełnomocnictwa. Wyjdzie kto decydował. Niby jakiś tam Dyrektor ale ktoś w pewnym radiu twierdził że promocji z takim zasięgiem jeszcze u nich nie bylo, ale forma nie ta. Pytanie jest jedno, kiedy Panu wice przestała się forma podobać? Chyba w momencie kiedy zauważył iz pewne rzeczy społeczeństwo troszkę inaczej interpretuje niż on sam.

Dodaj ogłoszenie