Urząd marszałkowski podsumował swoje działania promocyjne w 2019 roku

Andrzej Matys
Andrzej Matys
Wojciech Wojtkielewicz
Urząd marszałkowski podsumował swoje działania promujące w zeszłym roku województwo podlaskie. - Chcemy przypomnieć te inicjatywy, które popieraliśmy, jako zarząd i radni województwa, ponieważ jedna nietrafiona decyzja nie może być podstawą do tworzenia opinii czy w 2019 roku województwo działało źle czy dobrze - mówił marszałek województwa Artur Kosicki.

W ten sposób marszałek odniósł się do sprawy youtubera Lorda Kruszwica i jego spotu promującego Podlaskie. Film miał odkłamywać memowe stereotypy dotyczące Podlaskiego. Po publikacji spot, za który województwo zapłaciło 50 tys. zł, spotkał się z falą krytyki m.in. za wulgarność.

Cała prawda o Podlasiu Kruszwila
Niedawno Kruszwil nakręcił nowy film (pt. Cała prawda o Podlasiu), w którym stwierdził m.in., że za swoją produkcję dostał nie 50 tys. zł, a równowartość dwóch średniej klasy telefonów komórkowych, scenariusz pochodził od urzędników, a on go tylko zmodyfikował. Nie zgodził się też z twierdzeniem, że spot "był słabo zmontowany i nikt nie otrzymał go do akceptacji przed publikacją. - Ja ten film wysłałem do akceptacji. Wszystkim się podobało, a po otrzymaniu zielonego światła do publikacji, po prostu ten film został opublikowany - zapewnił Kruszwil.

Zdaniem Artura Kosickiego, "temat youtubera" jest zamknięty. - Taka forma promocji mnie nie interesuje. Film został zaakceptowany przez urząd marszałkowski i stąd moje działania i rozwiązanie departamentu promocji, i dlatego pożegnaliśmy się z osobą, która pełniła funkcje nadzorującego ten departament (bo dyrektor była na zwolnieniu). Od tego czasu promocja jest pod moim osobistym nadzorem, a ja mieszkańców województwa podlaskiego za ten film jeszcze raz przepraszam - oznajmił marszałek województwa.

Strategia powstanie
Przyznał też, że województwo nie ma jeszcze strategii promocji. Powstanie ona pod koniec tego lub na początku w 2021 roku. Najpierw zostaną przeprowadzone profesjonalne badania dotyczące modelu marek podlaskich. Biuro promocji ma na to 250 tys. zł. - Chcemy przebadać, jak jest postrzegane Podlaskie. Zarówno przez pryzmat przedsięwzięć gospodarczych, kulturalnych, społecznych czy też sportowych. Jesteśmy na etapie przygotowywania zakresu tych badań, a będą one bardzo szerokie. Gdy już stworzymy zakres tego, czego od badania żądamy ogłosimy przetarg - wyjaśniał Artur Kosicki.

Disco pod Gwiazdami 2019. Miłość motywem przewodnim. Tłumy na pierwszym dniu festiwalu

Przypominał też główne cele polityki promocyjnej województwa w 2019 roku, czyli: zwiększenie rozpoznawalności marki Podlaskie wśród odbiorców zewnętrznych, promocja możliwości i walorów rozwojowych województwa, pozytywny wizerunek Podlaskiego we wszystkich znaczących dziedzinach życia oraz budowanie więzi z regionem i poczucie dumy wśród mieszkańców województwa. Na wszystkie działania, w których nasz region promowały podmioty zewnętrzne urząd marszałkowski wydał około 5,7 mln zł.

Co wspierało województwo
Szczegółowo wydatki na poszczególne wydarzenia wyglądają następująco. W dziedzinie społeczeństwo urząd wydał na promocję ok. 2 mln zł (m.in. Fundusz Białystok Ojcu Świętemu, Bieg dla Hospicjum Proroka Eliasza, Bieg dla Niepodległej, Piknik Militarny Misja Wschód, koncert charytatywny Fundacji Naszpikowani czy finał WOŚP).

Na kulturę i rozrywkę wydano ok. 2,3 mln zł (m.in. wystawa poświęcona bł. ks. Jerzemu Popiełuszce w Rzymie, Up To Date Festiwal, Podlaskie Blues Rekord, Festiwal Rock na Bagnie, Pływanie na Byle Czym, Benefis Zenka Martyniuka oraz Disco pod Gwiazdami, które odbędzie się także w tym roku).

Zenek Martyniuk miał benefis w OiFP

Promocja przez sport kosztowała 1,1 mln zł (m.in. Ślepsk Malow Suwałki, Dojlidy Białystok, ATS Łomża, 7. PKO Półmaraton, Mistrzostwa Świata Łodzi Motorowych w Augustowie czy bokser Kamil Szeremeta).

- W większości przypadków nasze działania będą kontynuowane. Na początku marca chcemy przeznaczyć 3 mln zł na promocję województwa podlaskiego przez sport. Będzie bardzo szeroki konkurs, w którym o wsparcie będą mogły ubiegać się różne zespoły, nie tylko te największe - zapowiedział marszałek Kosicki.

Promocja regionu w kategorii Edukacji kosztowała 83 tys. zł i chodziło w niej głównie o wsparcie wyjazdów zagranicznych uczniów podlaskich szkół m.in. do Chin czy w USA. I wreszcie turystyka (167 tys. zł wydane m.in. na spływ 500 Kajaków i serial Rodzinka.pl) oraz gospodarka (2,8 mln zł, m.in. na udział 24 podlaski firm w targach i misjach gospodarczych, Podlaska Marka i Wschodni Kongres Gospodarczy).

Marszałek poinformował też, jakie wymierne zyski przyniosło kilka wydarzeń, które sponsorowało województwo podlaskie. Około 6 mln widzów oglądało Disco pod Gwiazdami w tv, a koncert miał około 80 tys. uczestników. Ponad 2 mln widzów miała Wakacyjna Trasa Dwójki w Łomży, ponad 4 mln - benefis Zenka Martyniuka, a średnio ponad milion widzów ma serial Rodzinka.pl.

- Ponad 400 tys. zł dała ekspozycja reklam województwa podlaskiego na meczach siatkarzy Ślepsk Malow Suwałki, zaś wsparcie klubu z naszej strony sięga 150 tys. zł. I jeszcze dodam, że 1,3 mln widzów miały walki promującego województwo podlaskie pięściarza Kamila Szeremety. To są dane, do których mogliśmy dotrzeć na razie - stwierdził Artur Kosicki.

Konferencja PiS przed szpitalem w Piotrkowie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze 27

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

To jest jakość pis.

G
Gość
27 stycznia, 22:02, Gość:

Najszczerszym wyrazem przeprosin Mieszkańców Podlasia byłaby jak najszybsza rezygnacja Marszałka z zajmowanego stanowiska a nie szukanie winnych i zamykanie nadal otwartego tematu.

28 stycznia, 05:53, Gość:

Święta racja.

Ten mlon nie zrezygnuje, naprawdę myśli że jest zayebisty :P

z
zenek
28 stycznia, 7:22, Gość:

Co ten cep jeszcze robi na stołku marszałka? PiS naprawdę ma problem z kadrami że obsadza takimi prostaczkami najważniejsze urzędy. I jeszcze ten Derehajło, ło matko.....

Ma problem na Podlasiu, chociaż pewnie ze dwóch by się znalazło...

Wszystko przez układ koalicyjny, a w PiSie przez Jurgiela, który od czasów PC wycinał mądrzejszych od siebie...

G
Gość

"Około 6 mln widzów oglądało Disco pod Gwiazdami w tv"

Gdyby promowano się za pomocą "Porno pod gwiazdami", to widzów byłoby 10 razy więcej a koszt byłby 10 razy mniejszy.

Tak zwana promocja to bełkot marketingowców, uzasadniający przewalanie publicznej kasy.

G
Gość

Co ten cep jeszcze robi na stołku marszałka? PiS naprawdę ma problem z kadrami że obsadza takimi prostaczkami najważniejsze urzędy. I jeszcze ten Derehajło, ło matko.....

G
Gość

Bardzo dobra konferencja. Podsumowuje działania promocyjne...a czy są zgodne z gustami...rzecz dyskusyjna. Sztuka jest przyznać do błędu, co Marszalek mówi. W końcu ucichnie temat kruszwila bo zaczyna być przebrzmiały. Uważam ze Rzeczniczka Marszałka jest mega profesjonalna, a teraz do pracy.... to uwaga do malkontentow

G
Gość
27 stycznia, 22:02, Gość:

Najszczerszym wyrazem przeprosin Mieszkańców Podlasia byłaby jak najszybsza rezygnacja Marszałka z zajmowanego stanowiska a nie szukanie winnych i zamykanie nadal otwartego tematu.

Święta racja.

G
Gość

Dorwali się do unijnej kasy i oszaleli. Siastają ta kasą na lewo i prawo jak papierem toaletowym po du ie.

G
Gość

Jeden cel polityki promocyjnej województwa w 2019 Urząd Marszałkowski osiągnął w 200%-"poczucie dumy wśród mieszkańców województwa". Tak, jesteśmy niezmiernie dumni że wydaliście 55 tysięcy z naszych podatków na demoralizujący i ośmieszający nas filmik niejakiego lorda. Jesteśmy dumni że posługiwanie się j. polskim nie sprawia podlaskim marszałkom problemów, o logice wypowiedzi nie wspominając. Panowie nie trzeba wydawać na promocję 5,7 mln, wystarczy was posłuchać w mediach aby pokochać Podlasie. Jesteście najlepszą wizytówką naszego regionu.

G
Gość

mam film o 2 kotkach na fejsie - zasięg dziś 2,5 miliona - czyli co? bije takiego srałszałka na głowę bo koszt był zerowy?

G
Gość
27 stycznia, 21:59, Gość:

Temat zakończony? Ciekawe czy jakbym wyniósł ze sklepu telewizor, a następnego dnia odniósł, zwrócił i przeprosił, to czy bym uniknął odpowiedzialności?

różnica taka że nikt tych 55 tysiaków nie zwrócił, temat się rozkręca a tu dziś info że Marszałek kończy temat?? a to ciekawe...

N
NIE

"Zdaniem Artura Kosickiego, "temat youtubera" jest zamknięty. "

A moim zdaniem NIE.

Co to znaczy "pożegnaliśmy się z osobą która nadzorowała ten departament". Ale co? Przecież to normalne rozwiązanie umowy o prace. Była dyscyplinarka? Wpis do akt? Wilczy bilet? NIE! Skoro zaraz został zatrudniony na kierowniczym stanowisku w...innym urzędzie.

Mnie ciekawi 5 minutowa reklama 5* hotelu w tym materiale Kruszwila. Kto za to zapłacił?

Nie rozumiem dlaczego tej sprawy nie ma w prokuraturze. Ot tak można 55 tysiaków dać i "przeprosić"? Co więcej. Wydaje mi się że to sam Urząd Marszałkowski mając przecież jakiegoś radce prawnego u siebie powinien sprawę do prokuratury złożyć.

Materiał w radiu b-stok gdzie gościem był Pan Derehajło w tym temacie też daje materiał do wykorzystania przez służby..

G
Gość

Najszczerszym wyrazem przeprosin Mieszkańców Podlasia byłaby jak najszybsza rezygnacja Marszałka z zajmowanego stanowiska a nie szukanie winnych i zamykanie nadal otwartego tematu.

G
Gość

Temat zakończony? Ciekawe czy jakbym wyniósł ze sklepu telewizor, a następnego dnia odniósł, zwrócił i przeprosił, to czy bym uniknął odpowiedzialności?

G
Gość

Farsa. Nie chcę się tego czytać. Kruszwil mowi że wziął coś około 5.000, że zrobił po kosztach, że jego firma maksymalnie by wzięła 20.000. Urząd jakiejś firmie pośredniczącej zaplacił w sumie 55.000. Posprawdzac umowy, pełnomocnictwa. Wyjdzie kto decydował. Niby jakiś tam Dyrektor ale ktoś w pewnym radiu twierdził że promocji z takim zasięgiem jeszcze u nich nie bylo, ale forma nie ta. Pytanie jest jedno, kiedy Panu wice przestała się forma podobać? Chyba w momencie kiedy zauważył iz pewne rzeczy społeczeństwo troszkę inaczej interpretuje niż on sam.

Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna
Dodaj ogłoszenie