W ten sposób marszałek odniósł się do sprawy youtubera Lorda Kruszwica i jego spotu promującego Podlaskie. Film miał odkłamywać memowe stereotypy dotyczące Podlaskiego. Po publikacji spot, za który województwo zapłaciło 50 tys. zł, spotkał się z falą krytyki m.in. za wulgarność.
Cała prawda o Podlasiu Kruszwila
Niedawno Kruszwil nakręcił nowy film (pt. Cała prawda o Podlasiu), w którym stwierdził m.in., że za swoją produkcję dostał nie 50 tys. zł, a równowartość dwóch średniej klasy telefonów komórkowych, scenariusz pochodził od urzędników, a on go tylko zmodyfikował. Nie zgodził się też z twierdzeniem, że spot "był słabo zmontowany i nikt nie otrzymał go do akceptacji przed publikacją. - Ja ten film wysłałem do akceptacji. Wszystkim się podobało, a po otrzymaniu zielonego światła do publikacji, po prostu ten film został opublikowany - zapewnił Kruszwil.
Zdaniem Artura Kosickiego, "temat youtubera" jest zamknięty. - Taka forma promocji mnie nie interesuje. Film został zaakceptowany przez urząd marszałkowski i stąd moje działania i rozwiązanie departamentu promocji, i dlatego pożegnaliśmy się z osobą, która pełniła funkcje nadzorującego ten departament (bo dyrektor była na zwolnieniu). Od tego czasu promocja jest pod moim osobistym nadzorem, a ja mieszkańców województwa podlaskiego za ten film jeszcze raz przepraszam - oznajmił marszałek województwa.
Strategia powstanie
Przyznał też, że województwo nie ma jeszcze strategii promocji. Powstanie ona pod koniec tego lub na początku w 2021 roku. Najpierw zostaną przeprowadzone profesjonalne badania dotyczące modelu marek podlaskich. Biuro promocji ma na to 250 tys. zł. - Chcemy przebadać, jak jest postrzegane Podlaskie. Zarówno przez pryzmat przedsięwzięć gospodarczych, kulturalnych, społecznych czy też sportowych. Jesteśmy na etapie przygotowywania zakresu tych badań, a będą one bardzo szerokie. Gdy już stworzymy zakres tego, czego od badania żądamy ogłosimy przetarg - wyjaśniał Artur Kosicki.
Disco pod Gwiazdami 2019. Miłość motywem przewodnim. Tłumy na pierwszym dniu festiwalu
Przypominał też główne cele polityki promocyjnej województwa w 2019 roku, czyli: zwiększenie rozpoznawalności marki Podlaskie wśród odbiorców zewnętrznych, promocja możliwości i walorów rozwojowych województwa, pozytywny wizerunek Podlaskiego we wszystkich znaczących dziedzinach życia oraz budowanie więzi z regionem i poczucie dumy wśród mieszkańców województwa. Na wszystkie działania, w których nasz region promowały podmioty zewnętrzne urząd marszałkowski wydał około 5,7 mln zł.
Co wspierało województwo
Szczegółowo wydatki na poszczególne wydarzenia wyglądają następująco. W dziedzinie społeczeństwo urząd wydał na promocję ok. 2 mln zł (m.in. Fundusz Białystok Ojcu Świętemu, Bieg dla Hospicjum Proroka Eliasza, Bieg dla Niepodległej, Piknik Militarny Misja Wschód, koncert charytatywny Fundacji Naszpikowani czy finał WOŚP).
Na kulturę i rozrywkę wydano ok. 2,3 mln zł (m.in. wystawa poświęcona bł. ks. Jerzemu Popiełuszce w Rzymie, Up To Date Festiwal, Podlaskie Blues Rekord, Festiwal Rock na Bagnie, Pływanie na Byle Czym, Benefis Zenka Martyniuka oraz Disco pod Gwiazdami, które odbędzie się także w tym roku).
Zenek Martyniuk miał benefis w OiFP
Promocja przez sport kosztowała 1,1 mln zł (m.in. Ślepsk Malow Suwałki, Dojlidy Białystok, ATS Łomża, 7. PKO Półmaraton, Mistrzostwa Świata Łodzi Motorowych w Augustowie czy bokser Kamil Szeremeta).
- W większości przypadków nasze działania będą kontynuowane. Na początku marca chcemy przeznaczyć 3 mln zł na promocję województwa podlaskiego przez sport. Będzie bardzo szeroki konkurs, w którym o wsparcie będą mogły ubiegać się różne zespoły, nie tylko te największe - zapowiedział marszałek Kosicki.
Promocja regionu w kategorii Edukacji kosztowała 83 tys. zł i chodziło w niej głównie o wsparcie wyjazdów zagranicznych uczniów podlaskich szkół m.in. do Chin czy w USA. I wreszcie turystyka (167 tys. zł wydane m.in. na spływ 500 Kajaków i serial Rodzinka.pl) oraz gospodarka (2,8 mln zł, m.in. na udział 24 podlaski firm w targach i misjach gospodarczych, Podlaska Marka i Wschodni Kongres Gospodarczy).
Marszałek poinformował też, jakie wymierne zyski przyniosło kilka wydarzeń, które sponsorowało województwo podlaskie. Około 6 mln widzów oglądało Disco pod Gwiazdami w tv, a koncert miał około 80 tys. uczestników. Ponad 2 mln widzów miała Wakacyjna Trasa Dwójki w Łomży, ponad 4 mln - benefis Zenka Martyniuka, a średnio ponad milion widzów ma serial Rodzinka.pl.
- Ponad 400 tys. zł dała ekspozycja reklam województwa podlaskiego na meczach siatkarzy Ślepsk Malow Suwałki, zaś wsparcie klubu z naszej strony sięga 150 tys. zł. I jeszcze dodam, że 1,3 mln widzów miały walki promującego województwo podlaskie pięściarza Kamila Szeremety. To są dane, do których mogliśmy dotrzeć na razie - stwierdził Artur Kosicki.
Zmiany w prawie o sprzedaży alkoholu
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?