Spis treści
Używany Peugeot 208 II. Nadwozie/wnętrze
Peugeot 208 II to małe, zwinne auto o niezwykle ciekawym charakterze, a w odpowiedniej konfiguracji zachwyca rewelacyjną stylistyką. Aby podkreślić liczne ciekawostki i detale stylistyczne, wystarczy wybrać interesujący kolor, na przykład czerwony, niebieski lub żółty. Jeśli dodatkowo wybierzemy wersję GT Line (lub GT, w zależności od rocznika), z czarnymi wstawkami przy nadkolach i przede wszystkim LED-owymi światłami zarówno z przodu, jak i z tyłu, otrzymujemy samochód miejski, który przyciąga wzrok mimo swoich niewielkich rozmiarów. Przednie światła w kształcie "kłów" nadają pojazdowi agresywny wygląd, a duży grill z drobnymi zdobieniami, logo w postaci lwa oraz nazwa modelu umieszczone wyżej robią wrażenie i budzą zainteresowanie.
Linia boczna z delikatnymi przetłoczeniami i wspomnianymi czarnymi nadkolami w topowych wersjach prezentuje się równie atrakcyjnie. Z tyłu znajduje się kolejne interesujące rozwiązanie - czarna listwa, która łączy LED-owe lampy z unikalną sygnaturą świetlną. Zauważalna jest również czarna wstawka w zderzaku, przypominająca dyfuzor. Cała stylistyka prezentuje się doskonale, choć w bazowych wersjach z mniejszymi felgami i szarym lub białym lakierem wszystkie interesujące elementy są nieco stonowane. Wymiary Peugeota 208 II to 4055 mm długości, 1765 mm szerokości i 1430 mm wysokości, a rozstaw osi to 2540 mm. A co znajdziemy w środku?
Już na pierwszy rzut oka można zauważyć, że wnętrze Peugeota 208 wywołuje pewne zdziwienie. Rzeczywiście, wyświetlacz z prędkościomierzem i obrotomierzem został umieszczony w taki sposób, że można go obserwować znad kierownicy, a nie przez nią. Na początku może być to problematyczne, gdyż przyzwyczajeni jesteśmy do tradycyjnej pozycji i próba dostosowania kierownicy "po staremu", aby zegary były widoczne przez wieniec, nie ma sensu. Kierownica jest niewielka i ma specyficzny kształt, co powoduje ograniczony widok przez nią. Początkowo może to być dziwne i irytujące, ale już po przejechaniu kilku kilometrów można się do tego przyzwyczaić. Zdecydowanie polecam przeprowadzić jazdę próbną modelem 208, najlepiej w zalecanej pozycji dla tego modelu. Może się okazać, że szybko zrozumiemy, o co chodzi, lub odwrotnie - wcale nie przekonamy się do takiego rozwiązania.
W przestrzeni przedniej jest dużo miejsca, co jest pozytywną cechą. Niestety, z tyłu jest nieco ciaśniej niż w przypadku głównych konkurentów 208. Zastosowane materiały sprawiają, że wnętrze wydaje się ekskluzywne i pasuje do małych samochodów premium, takich jak Audi A1 czy BMW Serii 1, a nie do tańszych odpowiedników. Brak fizycznych przycisków dla większości drugorzędnych elementów sterujących oznacza, że konieczne jest korzystanie z ekranu systemu informacyjno-rozrywkowego w celu dostosowania takich parametrów jak temperatura klimatyzacji. Sam system informacyjno-rozrywkowy jest dość przeciętny, oferując niewiele funkcji i mało intuicyjne menu, ale łączność z Android Auto oraz Apple CarPlay w większości przypadków rozwiązuje ten problem. A walor praktyczny?
Bagażnik nie jest tak pojemny jak w przypadku Seata Ibizy czy Volkswagena Polo, ale nadal jest w stanie pomieścić kilka walizek podręcznych. Jego pojemność wynosi 311 litrów, a po złożeniu oparcia kanapy wzrasta do 1106 litrów.
Używany Peugeot 208 II. Silniki/układ napędowy
Oferta silnikowa Peugeota 208 nie jest obszerna, ale obejmuje wystarczające dla tego modelu jednostki napędowe. Bazowa wersja z silnikiem 1.2 PureTech o mocy 75 KM może być nieco za słaba, jeśli planujemy jeździć poza miastem z pasażerami na pokładzie, ale już wersja o mocy 100 KM, z momentem obrotowym wynoszącym 205 Nm, powinna sprostać większości wymagań. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 9,9 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 188 km/h przy średnim zużyciu paliwa około 5,6 l/100 km. Topowa wersja o mocy 130 KM i momencie obrotowym 230 Nm jest propozycją dla wymagających kierowców, którzy lubią dynamiczną jazdę. Sprint do setki zajmuje przyzwoite 8,7 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 208 km/h. Średnie spalanie jest nieznacznie wyższe i wynosi około 5,7 l/100 km.
Alternatywą jest silnik Diesla tj. 1.5 BlueHDi o mocy 100 KM i momencie obrotowym 250 Nm. Sprawdza się doskonale na dłuższych trasach i rekompensuje ewentualne niedostatki w kulturze pracy oraz problemy z filtrem DPF bardzo niskim spalaniem - w trasie można zejść poniżej 4 l/100 km. Osiągi są również przyzwoite, przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje nieco ponad 10 sekund.
Dla osób, które zamierzają poruszać się głównie w obrębie miasta i traktują Peugeota 208 jako samochód miejski, dostępna jest wersja e-208 z napędem elektrycznym. Wyposażona w silnik o mocy 136 KM i momencie obrotowym 260 Nm, zapewnia imponujące przyspieszenia w warunkach miejskich. Sprint do setki odbywa się w zaledwie 8,1 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 150 km/h. Zasięg w warunkach miejskich powinien przekroczyć 300 km, co jest wartością akceptowalną dla segmentu B.
Używany Peugeot 208 II. Typowe usterki/sytuacja rynkowa
Przed dokonaniem zakupu warto pamiętać o kilku standardowych kwestiach, które powinny być uwzględnione przez potencjalnego nabywcę auta z segmentu B. Przede wszystkim należy dokładnie obejrzeć nadwozie pod kątem ewentualnych uszkodzeń, wgnieceń, niefachowych napraw lub zatuszowanych śladów kolizji. Ze względu na charakter auta miejskiego, można oczekiwać drobnych uszkodzeń lakierniczych i porysowanych felg, jednakże nie należy akceptować znacznych ubytków, które mogą kryć poważniejsze problemy, takie jak uszkodzone zawieszenie czy krzywe felgi. Poza tym warto pamiętać o tym, że system info-rozrywki jest bardzo prosty i ograniczony, więc szukający gadżetów i licznych funkcji multimedialnych, raczej będą rozczarowani.
W dniu publikacji na popularnym serwisie aukcyjnym umieszczonych było około 115 ogłoszeń dotyczących używanego Peugeota 208 II. Przykładowo egzemplarz z 2020 roku z silnikiem 1.5 BlueHDi o mocy 100 KM z przebiegiem 35 000 kilometrów to koszt około 60 000 złotych. Za około 92 000 złotych znajdziemy egzemplarz z 2020 roku z silnikiem 1.2 PureTech o mocy 130 KM i przebiegiem 32 000 kilometrów.
Używany Peugeot 208 II. Podsumowanie
Jeśli ktoś poszukuje nietuzinkowego, odważnego i przyciągającego uwagę auta miejskiego, trudno znaleźć lepszą propozycję niż Peugeot 208 II. Mimo że pozycja za kierownicą jest specyficzna i może nie przypaść do gustu każdemu, funkcjonalność i ergonomia są na najwyższym poziomie. Silniki są zarówno oszczędne, jak i oferują wystarczającą dynamikę w wersjach o mocy od 100 KM. Jednak, jeśli ktoś poszukuje przestronności i sportowych emocji, konieczne będzie poszukiwanie u konkurencji.
Używany Peugeot 208 II zalety:
- świetna stylistyka, szczególnie w wyższych wersjach wyposażenia (np. GT Line);
- bardzo dobrze wykonane i ciekawie zaprojektowane wnętrze;
- wystarczający wybór silników, które są dynamiczne i oszczędne;
- dostępna wersja z silnikiem Diesla i elektryczna;
- auto, które z pewnością pozwoli wyróżnić się z tłumu.
Używany Peugeot 208 II wady:
- bazowy silnik o mocy 75 KM jest trochę zbyt ospały;
- wnętrze jest ciekawe, ale niektórych może przytłaczać;
- trochę ciasne (w porównaniu do konkurencji) wnętrze, szczególnie z tyłu.
Używany Peugeot 208 II opinie:
Peugeot 208 II to niesamowite auto miejskie! Jego wyrazisty design i dynamiczny charakter zwracają uwagę na drodze. Wnętrze jest eleganckie i nowoczesne, chociaż trochę nietypowe pod względem pozycji za kierownicą. Silnik o mocy 100 KM zapewnia wystarczającą dynamikę, a jednocześnie jest ekonomiczny. Jestem bardzo zadowolony z mojego Peugeota 208!
Wojciech z GliwicMam Peugeota 208 II od kilku miesięcy i jestem zachwycony. Jazda tym autem sprawia mi dużo radości, a jego zwrotność i łatwość manewrowania sprawiają, że poruszanie się po mieście jest przyjemne. Wnętrze jest stylowe i wykonane z wysokiej jakości materiałów. Silnik o mocy 130 KM zapewnia wystarczającą dynamikę, a jednocześnie jest oszczędny.
Krystian z WładysławowaPeugeot 208 II to moje pierwsze auto i nie mogłem być bardziej zadowolony. Jego nowoczesny design i nietypowy wygląd przyciągają spojrzenia na ulicy. Wnętrze jest komfortowe i przestronne, choć pozycja za kierownicą może być trochę nietypowa. Silnik o mocy 75 KM spełnia moje potrzeby w mieście, ale czasami brakuje mi trochę większej dynamiki na otwartych drogach. Ogólnie rzecz biorąc, Peugeot 208 II to świetne auto miejskie, które polecam każdemu.
Patryk z Giżycka
Wybrane jednostki napędowe w Peugeot 208 II:
Silnik | Pojemność silnika/baterii | Moc | Moment obrotowy | Prędkość maks. | Przyspieszenie 0-100 km/h | Średnie zużycie paliwa | Emisja CO2 |
1.2 PureTech | 1199 ccm | 75 KM | 118 Nm | 174 km/h | 13,2 s | 5,5 l/100km | 124 g/km |
1.2 PureTech | 1199 ccm | 100 KM | 205 Nm | 188 km/h | 9,9 s | 5,6 l/100km | 127 g/km |
1.2 PureTech | 1199 ccm | 130 KM | 230 Nm | 208 km/h | 8,7 s | 5,7 l/100km | 129 g/km |
1.5 BlueHDi | 1499 ccm | 102 KM | 250 Nm | 188 km/h | 10,2 s | 4,2 l/100km | 111 g/km |
elektr. (e-208) | 50 kWh | 136 KM | 260 Nm | 150 km/h | 8,1 s | 16,1 kWh/100km | 0 g/km |