Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Via Baltica. GDDKiA wybrała firmy, które mogą wybudować dwa fragmenty S61 w tym Suwałki - Budzisko [ZDJĘCIA]

(mg)
Niektóre fragmenty S61 są już w budowie
Niektóre fragmenty S61 są już w budowie GDDKiA
Już wiadomo, kto może wybudować dwa fragmenty S61: Podborze - Śniadowo oraz Suwałki - Budzisko. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Białymstoku wybrała w czwartek najkorzystniejsze oferty.

Jeżeli do 2 grudnia nie będzie odwołań, umowy z wykonawcami mogą zostać podpisane do końca tego roku.

Na odcinku Podborze - Śniadowo najkorzystniejszą ofertę złożyła firma POLAQUA, oferując 749 mln zł.

Via Baltika. Rozpoczęła się budowa kolejnego odcinka międzynarodowej trasy S61. W środę zostały wbite łopaty

- Po podpisaniu umowy będzie musiała przygotować dokumentację, złożyć wniosek o zezwolenie na realizację inwestycji drogowej (ZRID) i uzyskać decyzję, a potem wybudować dwujezdniową drogę ekspresową o długości 19,463 km [S61] z nawierzchnią z betonu cementowego i przebudować trzy km S8 (nawierzchnia asfaltowa) - informuje Rafał Malinowski, rzecznik GDDKiA w Białymstoku.

Z kolei odcinek Suwałki - Budzisko ma już decyzję ZRID więc Budimex - po podpisaniu umowy - ma zbudować 24,1 km dwujezdniowej drogi ekspresowej o nawierzchni z betonu cementowego do granicy z Litwą. Wykonawca chce za to 1 mld 37 mln zł.

To nie pierwsze przetargi na te fragmenty S61.

- Umowy z poprzednimi wykonawcami zostały rozwiązane w maju i czerwcu tego roku. Na odcinku Podborze - Śniadowo stało się to w momencie, gdy firma RUBAU nie uzyskała ZRID w przewidzianym terminie, a nawet nie wystąpiła z wnioskiem o taką decyzję. Z kolei na fragmencie Suwałki - Budzisko realizowanym przez Impresa Pizzarotti brak było właściwej mobilizacji wykonawcy w zakresie przygotowania do prowadzenia robót budowlanych. Nie zostały zgłoszone listy podwykonawców na usługi i roboty. Nie skończone zostały też projekty wykonawcze, a przedłożona czasowa organizacja ruchu umożliwiająca bezpieczne prowadzenie budowy - nie miała wszystkich wymaganych prawem opinii, m.in. policji - wyjaśnia Rafał Malinowski.

S61 to fragment międzynarodowej trasy Via Baltiki. Ta przebiega przez województwa mazowieckie, podlaskie i warmińsko–mazurskie. Inwestycja podzielona jest na 11 odcinków. Pięć z nich jest w budowie: Śniadowo-Łomża Południe, węzeł Kolno – Stawiski, Stawiski - Szczuczyn, II jezdnia obwodnicy. Szczuczyna oraz odc. Wysokie – Raczki.

Gotowa jest już obwodnica Augustowa, która łączy się z obwodnicą Suwałk.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Dziennik Zachodni / Wybory Losowanie kandydatów

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Via Baltica. GDDKiA wybrała firmy, które mogą wybudować dwa fragmenty S61 w tym Suwałki - Budzisko [ZDJĘCIA] - Kurier Poranny

Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna