Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Via Baltica staje się coraz bardziej realna

Tomasz Kubaszewski [email protected]
Do stolicy pojedziemy dwujezdniową szosą.

Budowa trasy Via Batlica będzie jedną z najważniejszych inwestycji drogowych w kraju - zapewnia poseł Leszek Cieślik, który zasiada w sejmowej komisji infrastruktury. To nowa i dobra informacja, bo wcześniej plany budowy drogi były bardzo mało konkretne.

- Polska zobowiązała się do jak najszybszego uruchomienia tego ważnego, międzynarodowego korytarza transportowego - dodaje Cieślik. - Większość środków ma pochodzić z pieniędzy unijnych. Sądzę, że perspektywa 2020 roku jest bardzo realna.

To miałby być termin zakończenia wszystkich prac. Wcześniej, zgodnie z planami, powinny być oddawane do użytku poszczególne fragmenty trasy. Najwcześniej obwodnica Suwałk. Niedługo później odcinek do Budziska.

Równolegle trwać mają przygotowania do budowy odcinków od Raczek do Szczuczyna i od Szczuczyna do Ostrowi Mazowieckiej. Tam Via Baltica połączy się z trasą Białystok-Warszawa.
- Dzisiaj nie sama budowa jest problemem, bo trwa stosunkowo krótko, lecz wszelkie przygotowania do niej - mówi poseł Cieślik. - Jeśli nie pojawią się przeszkody formalne, inwestycję uda się zapewne zrealizować w zapowiadanym terminie.

Przedstawiciele Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad twierdzą, że większość niezbędnych w tego typu przypadkach procedur już wszczęto.

- Poszczególne etapy inwestycji będą realizowane, jeśli znajdą się na to odpowiednie pieniądze - mówią. - Na razie takiego jednoznacznego zapewnienia nie mamy.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna