Firma Kolin İnşaat Turizm Sanayi ve Ticaret A.Ş. złożyła ofertę na kwotę 254,73 mln zł. Budowę jednego kilometra S19 oszacowała na 20,89 mln zł i jest to najtańsza oferta za kilometr w ostatnio przeprowadzonych przetargach na S19. Kolejna była oferta firmy Strabag, która oszacowała koszt budowy kilometra o niecałe 5 mln zł wyżej (cała oferta opiewa na 309,35 mln zł). Najwyżej, bo na 381,3 mln zł wyceniło kontrakt Przedsiębiorstwo Usług Technicznych INTERCOR Sp. z o.o., przekraczając przy tym szacunki zamawiającego, które wynoszą 354,33 mln zł.
Przypomnijmy, że firma Kolin złożyła też najtańszą ofertę na inny odcinek S19. Chodzi. o część tzw. zachodnio-południowej obwodnicy Białegostoku. To 16,6-kilometrowy odcinek od węzła Białystok Zachód (dawniej Choroszcz) do węzła Księżyno. Oferta tureckiej firmy opiewała na 560,7 mln. zł. Kosztorys zamawiającego wynosił 713 mln zł. Białostocki oddział GDDKiA propozycję tureckiego wykonawcy uznał za wątpliwą i odrzucił. Firma odwołała się do Krajowej Izby Odwoławczej.
Czytaj też:Węzeł Porosły. Jeszcze tylko dwa miesiące męki kierowców
Odcinek Bielsk Podlaski - Boćki ma 12,19 km został zaprojektowany jako dwujezdniowy fragment drogi ekspresowej S19, przystosowany do ciężkiego ruchu (nacisk 11,5t/oś). Wyboru rodzaju nawierzchni dokona wykonawca. Na odcinku zlokalizowano węzeł Boćki. Powstanie też pięć wiaduktów, sześć przejść dla zwierząt oraz sześć przepustów ekologicznych (dla małych zwierząt i płazów).
Podpisanie umowy w systemie „Projektuj i buduj” zaplanowano w pierwszym kwartale przyszłego roku, a uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) przewidziane jest na III kw. 2022 r. Budowa zaplanowana jest na lata 2022-2024.
W tym tygodniu białostocki oddział GDDKiA otworzył też oferty w przetargu na projekt i budowę odcinka drogi ekspresowej S19 Ploski - Haćki. Wpłynęło pięć ofert i wszystkie mieszczą się w szacunkach zamawiającego. Najtańszą ofertę na budowę blisko 9 kilometrów drogi ekspresowej, na kwotę 305,41 mln zł., złożyło konsorcjum firm UNIBEP, Budrex i VALUE ENGINEERING. Najdroższą firma Mota-Engil Central Europe, która oszacowała realizację tego zadania na kwotę 392,91 mln zł.
Fragment S19 Ploski - Haćki będzie miał 8,89 kilometra długości, dwie jezdnie po dwa pasy ruchu każda, a rodzaj nawierzchni wybierze wykonawca. Odcinek zaprojektowany został równolegle do istniejącej drogi krajowej nr 19. Powstaną na nim dwa Miejsca Obsługi Podróżnych (para) - Haćki Wschód i Haćki Zachód. Wybudowanych zostanie 13 obiektów inżynierskich, z czego 9 będzie pełniło funkcję przejść dla zwierząt. Taką też funkcje będzie pełnił prawie 215-metrowy most na rzeczką Orlanka i jej terenami zalewowymi.
Inwestycja zostanie zrealizowana w systemie „Projektuj i buduj”. Podpisanie umowy zaplanowano w pierwszym kwartale przyszłego roku, a uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) przewidziane jest na III kw. 2022 r. Budowa zaplanowana jest na lata 2022-2024.
Otwarcie w tym tygodniu ofert w dwóch przetargach oznacza, że trwa już wyłanianie wykonawców na około 78 kilometrach S19 od Dobrzyniewa przez Białystok Zachód i Bielsk Podlaski, aż po Boćki.
Wspieramy Lokalny Biznes, Marszałek Województwa Podlaskiego Artur Kosicki, rozmawia Piotr Sawczuk
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?