Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Volkswagen Tiguan 2.0 TDI Sport&Style

Wojciech Frelichowski
(Fot. Kamil Nagórek)
Tiguan nadaje się na długie eskapady. Nie boi się złych dróg, a przestronnością kabiny zawstydzi niejedno auto klasy średniej. "Głos" testował auto ze 140-konnym turbodieslem.

Dane techniczne i wyposażenie

Volkswagen Tiguan 2.0 TDI Sport&Style
(Fot. Kamil Nagórek)

(fot. (Fot. Kamil Nagórek))

Dane techniczne i wyposażenie

Dł./szer./wys./rozst. osi: 4427/1809/1686/2604 mm
Silnik: turbodiesel, 1968 ccm, R4, 16V
Moc maks.: 140 KM przy 4000 obr./min
Maks. moment obr.: 320 Nm przy 1750 obr./min
Skrzynia biegów: aytomatyczna, 6-stopniowa
Prędkość maksymalna: 182 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h: 10,7 s
Średnie zużycie paliwa na 100 km (miasto/trasa/średnio): 9,7/6,3/7,5 l
Wyposażenie standardowe: m.in. 6 poduszek powietrznych, ABS, elektrycznie sterowane lusterka i szyby, centralny zamek z pilotem, klimatyzacja automatyczna, komputer pokładowy, radioodtwarzacz CD/MP3.
Cena: 119490 zł

Volkswagen dość długo czekał z wprowadzeniem na rynek własnego SUV-a, czyli auta łączącego cechy samochodu osobowego i terenowego. Tiguan pojawił się na rynku dopiero pod koniec 2007 roku, aby na początku 2008 r. wejść do sprzedaży w Polsce. W tym czasie wielu konkurentów już od dawna miało swoje SUV-y na rynku.
Tiguan jest dostępny w trzech wersjach wyposażeniowych: Trend&Fun, Sport&Style i Track&Field.

W kabinie Tiguana panuje elegancka, wręcz stylowa atmosfera. Wzrok przykuwają zwłaszcza sportowe fotele przednie oraz skórzana kierownica z aluminiowymi wykończeniami. Uwagę zwracają okrągłe wloty powietrza na desce rozdzielczej. Dzięki temu, że są one podwójne, można lepiej ustawić żądany kierunek nawiewu.
To, że w przedniej części kabiny miejsca jest pod dostatkiem, nie było dla nas zaskoczeniem. Ale to, że z tyłu siedzi się komfortowo, i można swobodnie założyć nogę na nogę, nie jest oczywiste u niektórych konkurentów, np. w Toyocie RAV4.

Bagażnik Tiguana ma pojemność 470 litrów. Ale ponieważ kanapę z tyłu można przesuwać i asymetrycznie składać, to po jej złożeniu przestrzeń bagażowa wzrasta do 1510 litrów. Poza tym w aucie można przewieźć przedmioty nawet o długości nawet 2,5 metra.
Tiguan w wersji Sport & Style zasługuje również na wysokie noty za seryjnie montowane relingi dachowe oraz przyciemniane tylne szyby.

Diesel pod maską

Do testu otrzymaliśmy wersję z turbodieslem 2.0 TDI o mocy 140 KM, wyposażony w bezpośredni wtrysk paliwa common rail. Dawniej stosowano w tej jednostce wtrysk paliwa oparty na hałaśliwych pompowtryskiwaczach. Zastosowany silnik z Tiguana rakiety nie uczyni, choć przyspieszenie do setki jest, jak na takie auto, nie jest najgorsze. Ten motor ciekawiej prezentuje się pod względem elastyczności. Maksymalny moment obrotowy o wartości 320 Nm jest do dyspozycji już przy 1.750 obr./min, co sprawia, że silnik dość szybko reaguje na mocniejsze naciśnięcie pedału gazu.

Średnie spalanie podczas testu okazało się o pół litra wyższe od deklaracji producenta, czyli wyniosło 8 l/100 km. Ponieważ zbiornik auta ma 64 litry pojemności, to przy spokojnej jeździe tym autem można przejechać bez tankowania niemal 800 km.

Na cztery koła
Testowy Tiguan był wyposażony w układ 4Motion, czyli napęd 4x4. Standardowo napędzana jest przednia oś. Napęd na tył jest dołączany automatycznie, kiedy choć jedno z kół napędzanych zaczyna obracać się z inną prędkością niż koła tylne. Wtedy na tył może być skierowane do 100 proc. momentu obrotowego.
W zakrętach wyraźnie było czuć, że układ trzyma auto, nie pozwalając mu na swobodne harce. Można też ostro ruszać z miejsca bez obawy, że koła będą "mielić" asfalt.

W terenie też szło nieźle. Błotnistą, polną drogę nad jezioro Tiguan pokonał z entuzjazmem. Ciężko było dopiero w sporym rozlewisku, bo koła zaczęły tańczyć i stawiać auto bokiem.

Zawieszenie dzielnie znosi dziury i nierówności naszych dróg. Kilkunastokilometrowy odcinek kocich łbów nie zakłócił spokoju w kabinie. Tiguan świetnie sprawuje się również w mieście, bo kierowca siedzi wyżej niż w zwykłej osobówce, a jego 17-calowe koła nie boją się krawężników.

Źródło: Wrażenia z jazdy: Volkswagen Tiguan 2.0 TDI Sport&Style - www.gk24.pl

Volkswagen Tiguan 2.0 TDI Sport&Style
(Fot. Kamil Nagórek)

(fot. (Fot. Kamil Nagórek))

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna