Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

VW Caddy w rozmiarze XL

Tomasz Kutkiewicz
VW Caddy Maxi Life
VW Caddy Maxi Life
Kolejne dziecko koncernu Volkswagena jest większe niż klasyczny Caddy, lecz mniejsze od Multivana, Transportera, czy Craftera.

Dane techniczne

Dane techniczne

Typ silnika diesel
Pojemność skokowa (cm3): 1968
Moc maksymalna (KM/obr/min): 140/4000
Maks. moment obr. (Nm/obr/min): 320/1750
Przyspieszenie 0-100 km/h (s): 10,6
Prędkość maksymalna (km/h): 186
Zużycie paliwa: trasa/miasto (l/100 km): 5,6/7,8
Długość x szerokość x wysokość (cm): 487,5 x 179 x 183
Rozstaw osi (cm): 300
Pojemność bagażnika min/max (l): 380/530-1350

Caddy Maxi dostępne jest w trzech wersjach: Furgon, Kombi i Life. Dwie ostatnie odmiany, to pojazdy osobowe, przeznaczone do przewożenia pięciu lub siedmiu pasażerów wraz z bagażem.

Wydłużony o 47 centymetrów do 4 875 milimetrów Caddy Maxi jest jednym z największych modeli wśród kompaktowych małych transporterów, a do tego jest bardzo wszechstronny. Przy rozstawie osi 3 002 mm dysponuje pojemnością 4,2 m3 i ładownością 800 kg. Holowana przez niego przyczepa może mieć masę 1500 kg. Długość przestrzeni ładunkowej 2 250 mm po złożeniu ścianki działowej oraz fotela pasażera zwiększa się do ponad 3 metrów.

Wielofunkcyjność miejskiego dostawczaka podkreśla wyposażenie, które niczym nie różni się od krótszej wersji tego auta. Dwoje rozsuwanych drzwi, wnęka na dokumenty oraz praktyczne schowki i kieszenie. W standardowym wyposażeniu są dwie poduszki powietrzne, ABS, ASR, wspomaganie kierownicy, immobiliser i pełnowymiarowe koło zapasowe. Niestety za system kontroli trakcji ESP, klimatyzację, centralny zamek, radioodtwarzacz CD, komputer pokładowy, elektrycznie regulowane szyby trzeba dopłacić.

Spore gabaryty pojazdu i zwiększony rozstaw osi polepszyły walory jezdne tego auta. Caddy Maxi jest stabilniejszy od krótszego brata - na zakrętach i dobrze trzyma się drogi przy większych prędkościach. Zawieszenie całkiem nieźle radzi sobie na nierównych drogach. 7-osobowa odmiana kombi, z układem siedzeń to 2/3/2, zapewnia komfort także pasażerom trzeciego rzędu, którzy mają sporo miejsca na nogi. 140-konny diesel łatwo przyspiesza i jest dość dynamiczny nawet przy obciążonym samochodzie.

W Polsce Caddy Maxi dostępny jest z jednym silnikiem benzynowym o pojemności 1,6 l i mocy 102 KM oraz dwoma dieslami: 1,9 l 105 KM oraz 2.0 l 140 KM. Za kilka miesięcy prawdopodobnie dołączy jeszcze wersja 2.0/110 KM EcoFuel, zasilana gazem ziemnym CNG. Z silnikami współpracuje manualna skrzynia biegów o pięciu lub sześciu przełożeniach, natomiast do wersji 1.9 TDi za...10 tys. zł można zamówić automatyczną skrzynię DSG.

VW Caddy Maxi jest produkowany wyłącznie w podpoznańskim Antoninku, gdzie docelowo ma powstawać dziennie 700 sztuk tego modelu. Najtańszy Furgon z silnikiem benzynowym, to wydatek rzędu 56 tys. zł, natomiast odmiana z dieslem kosztuje 7 tys. zł. drożej. Ceny wersji osobowych zaczynają się od 58 tys. zł.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna