Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

W Drohiczynie powstaje Ośrodek Promocji Produktu Lokalnego. Królestwo miodów, ziół i swojskich przysmaków (ZDJĘCIA)

Olga Goździewska-Marszałek
Olga Goździewska-Marszałek
Powstający w Drohiczynie Ośrodek Promocji Produktu Lokalnego ma być miejscem, w którym turyści i mieszkańcy znajdą perły kulinarne z nadbużańskich gmin. Dodatkową atrakcją będzie escape room, z którego uczestnicy wyjdą dopiero wtedy, gdy przygotują tradycyjną potrawę, np. słynne zaguby.

Ośrodek powstaje po to, by wspierać lokalnych producentów. Takie miejsce jest bardzo potrzebne w Drohiczynie. Turyści i mieszkańcy w jednym miejscu będą mogli kupić wszystko, z czego nasza ziemia słynie - mówi Rafał Siwek, dyrektor Miejsko Gminnego Ośrodka Kultury w Drohiczynie.

Ośrodek Promocji Produktu Lokalnego powstaje przy ul. Targowej. Nowy budynek ma przypominać dawne podlaskie dworki. Na 400 metrów kwadratowych znajdzie się nowoczesna kuchnia, w której odbywać się będą warsztaty i spotkania kulinarne, a także hala targowa i sklep z lokalnymi produktami. To jednak nie wszystko! W ośrodku zostanie utworzony escape room, w którym kluczem tematycznym będzie lokalna kuchnia. By móc wyjść uczestnicy będą musieli przygotować podlaski przysmak.

- Nie zabraknie też sali do spotkań i wystaw, z której będą mogły korzystać np. Koła Gospodyń Wiejskich. Zaś w sali wystawowej będzie można poznać historie Drohiczyna i lokalnych produktów - zapewnia Siwek.

Zobacz także: Tylko jeden alumn na pierwszym roku. W drohiczyńskim seminarium zainaugurowano kolejny rok akademicki (zdjęcia)

Przed ośrodkiem staną wkrótce trzy wiaty dla wystawców, pod którymi będzie można kupić regionalne jedzenie, m. in. sery i wędliny firmy Dażynka, miody, produkty z Ziołowego Zakątka w Korycinach i tłoczone soki.

- Znamy mnóstwo produktów lokalnych wartych promowania. Ale będziemy też szukać nowych perełek - zapewnia dyrektor ośrodka kultury.

Budynek ma być gotowy w czerwcu. Później pozostaje odebranie, wyposażenie i zagospodarowanie terenu. Wokół ośrodka promocji powstaną ogrody "Cztery pory roku". Będą wzorowane na tradycyjnych drohiczyńskich ogródkach pełnych kwiatów, ale też ziół i warzyw.

Oficjalne otwarcie planowane jest na początek 2021 roku. Inwestycja ma kosztować ponad 2 miliony złotych, z czego połowa tej kwoty pochodzi z Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak globalne ocieplenie zmienia wakacyjne trendy?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna