Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

W salonach BMW pojawił się nowy model - X1

Piotr Walczak
Dzięki niemałemu prześwitowi BMW X1 powinien poradzić sobie także w terenie
Dzięki niemałemu prześwitowi BMW X1 powinien poradzić sobie także w terenie Fot. P. Walczak
Mocne, a przy tym oszczędne silniki, to największy atut nowego BMW X1. Samochód jest też całkiem dobrze wyposażony.

Auto można kupić tylko z jednym silnikiem benzynowym, ale za to do wyboru jest pięć jednostek wysokoprężnych. Motor benzynowy to najmocniejszy z dostępnych silników. Ma aż 258 koni mechanicznych. Diesle to od 143 do 204 KM.

Oszczędność i ekologia

Jak na tak silne jednostki napędowe auto wcale nie spala ogromnych ilości paliwa. Producent podaje, że przy benzynie będzie to 9,4 litra na 100 kilometrów w cyklu mieszanym. Diesle są zdecydowanie bardziej oszczędne. W ich przypadku na 100 km w cyklu mieszanym X1 zużyje od 5,2 do 6,3 l.

Wszystkie silniki diesla wyposażone są w system bezpośredniego wtrysku paliwa common rail. Mają również doładowanie turbo oraz filtr cząstek stałych - technologię coraz częściej stosowaną, dzięki której auta auta emitują mniej szkodliwych substancji do atmosfery. W standardzie jest też zabezpieczenie przed jazdą po zalaniu niewłaściwego paliwa.

W połączeniu z ręczną skrzynią biegów, znajdziemy też funkcję start-stop. System ten wyłącza silnik pojazdu podczas zatrzymania, np. na czerwonym świetle lub w czasie stania w korku i uruchamia go automatycznie, jak tylko zostanie naciśnięty pedał sprzęgła. Wszystkie silniki spełniają surową normę emisji spalin: Euro 5.
Wyposażenie X1 jest bogate już w podstawowej wersji. Znajdziemy w nim większość nowoczesnych systemów zapewniających bezpieczeństwo jak też ułatwiających prowadzenie pojazdu.

Bo liczy się bezpieczeństwo

Oczywiście ABS to podstawa. Tutaj występuje on z układem kontroli hamowania na zakrętach (CBC). Układ dynamicznej kontroli stabilności to także standard.
X1 posiada również m.in. reflektory przeciwmgielne z podgrzewanymi dyszami spryskiwaczy szyb, sygnalizację uszkodzenia opony czy wzmocnienia boczne w drzwiach. Wewnątrz zamontowano trzypunktowe pasy bezpieczeństwa z pirotechnicznymi napinaczami z boku, poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera z przodu, boczne z przodu umieszczone w oparciach foteli oraz poduszki chroniące głowę z przodu i z tyłu, czyli tzw. system kurtyn.
Nabywcy mogą też liczyć na klimatyzacje z mikrofiltrem oraz schowki czy też kieszenie w drzwiach z uchwytem na butelki.

Wersje i ceny (w zł)

Silnik benzynowy:
xDrive28i (258 KM) - 188.200
Silniki wysokoprężne:
sDrive18d (143 KM) - 121.600
xDrive18d (143 KM) - 129.700
sDrive20d (177 KM) - 131.800
xDrive20d (177 KM) - 141.600
xDrive23d (204 KM) - 157.900

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna