Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

W salonach dilerskich jest już nowa kia venga i sorento

Piotr Walczak
Kia venga jest miejskim autem o kształtnej sylwetce. Dzięki niewielkim rozmiarom łatwo powinno się nim manewrować.
Kia venga jest miejskim autem o kształtnej sylwetce. Dzięki niewielkim rozmiarom łatwo powinno się nim manewrować. Fot. Kia
Nowości koreańskiej marki to oszczędne samochody z dobrym wyposażeniem.

Venga to miejski model Kii. Przód auta wyróżnia się kratkowanym grillem, po środku którego znajduje się logo marki. Uwagę zwracają duże klosze reflektorów. Sylwetka wygląda nieco masywnie, ale jest kształtna i może się podobać. Przejdźmy jednak do kabiny. O ile z zewnątrz przednia szyba robi wrażenie bardzo dużej, to od środka efekt jest odmienny. Kierowca nie powinien mieć jednak problemu z dobrym widokiem na drogę. Tym bardziej, że w aucie siedzi się wysoko. Zegary na desce rozdzielczej są czytelne, zaś sam kokpit wykonany został ładnie i starannie.

Wygodnie jest na tylnych siedzeniach. Nawet pasażer siedzący w środku nie powinien odczuwać dyskomfortu podczas jazdy - podłoga jest tutaj płaska, przez co nie brakuje miejsca na nogi. Sporo przestrzeni znajduje się także na głową. Choć venga nie jest dużym samochodem, to jednak w kabinie nie brakuje przestrzeni.

Samochód można kupić z jednym z pięciu silników o mocy od 90 do 128 koni mechanicznych. Do wyboru są dwie jednostki benzynowe i trzy wysokoprężne. Venga dostępna jest w czterech wersjach wyposażenia: s, m, l, xl.
W podstawowej opcji nabywcy mogą liczyć na czołowe poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera, system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania ABS, układ rozdziału siły hamowania EBD oraz wspomaganie hamowania awaryjnego BAS.

Trzeba przyznać, że południowokoreańskiemu producentowi udało się stworzyć auto całkiem nieźle wyposażone, a przy tym kuszące ceną, podobnie jak popularny model soul. Venga kosztuje od 39.900 zł (wersja s z silnikiem 1.4 DOHC CVVT o mocy 90 KM) do 64.900 zł (xl z jednostką 1.6 CRDi VGT o mocy 128 KM). Auto wyróżnia się niewielkim zużyciem paliwa. Producent podaje, że w przypadku ręcznej skrzyni biegów wynosi ono w cyklu mieszanym od 4,7 do 6,7 l/100 km.

W salonach Kii jest też nowa generacja sorento. To auto typu suv, które powinno sprawdzić się w dłuższych trasach, ale też podczas jazdy w terenie i w mieście. Do wyboru mamy dwie opcje: voyage i freedom. Dużym plusem jest bogate wyposażenie standardowe. Oprócz czołowych poduszek powietrznych dla kierowcy i pasażera, znaleźć tu można poduszki boczne z przodu i kurtyny oraz aktywne zagłówki. Do tego dochodzi kilka systemów elektronicznych. Warto choćby wspomnieć o układzie kontroli trakcji, stabilizacji toru jazdy czy kontroli zjazdu ze wzniesienia. Kia sorento dostępna jest z dwoma silnikami do wyboru. Wysokoprężny 2.2 CRDI o mocy 197 koni mechanicznych występuje z napędem na dwa i cztery koła. Wyposażony jest w układ bezpośredniego wtrysku paliwa common rail. Natomiast benzynową jednostkę 2.4 DOHC (174 KM) otrzymamy w aucie z napędem 4WD.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna