Venga to miejski model Kii. Przód auta wyróżnia się kratkowanym grillem, po środku którego znajduje się logo marki. Uwagę zwracają duże klosze reflektorów. Sylwetka wygląda nieco masywnie, ale jest kształtna i może się podobać. Przejdźmy jednak do kabiny. O ile z zewnątrz przednia szyba robi wrażenie bardzo dużej, to od środka efekt jest odmienny. Kierowca nie powinien mieć jednak problemu z dobrym widokiem na drogę. Tym bardziej, że w aucie siedzi się wysoko. Zegary na desce rozdzielczej są czytelne, zaś sam kokpit wykonany został ładnie i starannie.
Wygodnie jest na tylnych siedzeniach. Nawet pasażer siedzący w środku nie powinien odczuwać dyskomfortu podczas jazdy - podłoga jest tutaj płaska, przez co nie brakuje miejsca na nogi. Sporo przestrzeni znajduje się także na głową. Choć venga nie jest dużym samochodem, to jednak w kabinie nie brakuje przestrzeni.
Samochód można kupić z jednym z pięciu silników o mocy od 90 do 128 koni mechanicznych. Do wyboru są dwie jednostki benzynowe i trzy wysokoprężne. Venga dostępna jest w czterech wersjach wyposażenia: s, m, l, xl.
W podstawowej opcji nabywcy mogą liczyć na czołowe poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera, system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania ABS, układ rozdziału siły hamowania EBD oraz wspomaganie hamowania awaryjnego BAS.
Trzeba przyznać, że południowokoreańskiemu producentowi udało się stworzyć auto całkiem nieźle wyposażone, a przy tym kuszące ceną, podobnie jak popularny model soul. Venga kosztuje od 39.900 zł (wersja s z silnikiem 1.4 DOHC CVVT o mocy 90 KM) do 64.900 zł (xl z jednostką 1.6 CRDi VGT o mocy 128 KM). Auto wyróżnia się niewielkim zużyciem paliwa. Producent podaje, że w przypadku ręcznej skrzyni biegów wynosi ono w cyklu mieszanym od 4,7 do 6,7 l/100 km.
W salonach Kii jest też nowa generacja sorento. To auto typu suv, które powinno sprawdzić się w dłuższych trasach, ale też podczas jazdy w terenie i w mieście. Do wyboru mamy dwie opcje: voyage i freedom. Dużym plusem jest bogate wyposażenie standardowe. Oprócz czołowych poduszek powietrznych dla kierowcy i pasażera, znaleźć tu można poduszki boczne z przodu i kurtyny oraz aktywne zagłówki. Do tego dochodzi kilka systemów elektronicznych. Warto choćby wspomnieć o układzie kontroli trakcji, stabilizacji toru jazdy czy kontroli zjazdu ze wzniesienia. Kia sorento dostępna jest z dwoma silnikami do wyboru. Wysokoprężny 2.2 CRDI o mocy 197 koni mechanicznych występuje z napędem na dwa i cztery koła. Wyposażony jest w układ bezpośredniego wtrysku paliwa common rail. Natomiast benzynową jednostkę 2.4 DOHC (174 KM) otrzymamy w aucie z napędem 4WD.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?