Węglowodany są nie tylko w słodyczach i pieczywie

(agsa)
Aby skutecznie schudnąć, należy nauczyć się osiągnąć równowagę w jedzeniu węglowodanów
Aby skutecznie schudnąć, należy nauczyć się osiągnąć równowagę w jedzeniu węglowodanów
Udostępnij:
Mimo że węglowodany dostarczają organizmowi paliwa, to ich w duża ilość może uniemożliwiać walkę ze zbędnymi kilogramami.

Węglowodany otaczają cię wszędzie i nie jesteś w stanie się od nich uwolnić. Jednocześnie wpływają negatywnie na twoją wagę. Dlatego też należy nauczyć się osiągnąć równowagę w ich spożywaniu i znaleźć sojusznika w walce z nimi.

Węglowodany są głównym źródłem energii dla naszego organizmu, dlatego tak chętnie po nie sięgamy. Lubisz produkty zbożowe, pieczywo, makarony, kluski, kasze, ziemniaki. W twoim menu gości spaghetti z sosami, a drugie danie obowiązkowo zawiera ziemniaki. Nie stronisz od ciast, zwłaszcza drożdżowych, także z dużą ilością kremów. Jednak można osiągnąć równowagę w jedzeniu węglowodanów i skutecznie zarządzić swoją wagą.

- Mimo że, węglowodany dostarczają naszemu organizmowi paliwa, dzięki któremu możemy funkcjonować, to spożywanie ich w zbyt dużej ilości może uniemożliwiać walkę ze zbędnymi kilogramami - mówi Joanna Brzezińska, ekspert Spersonalizowanego Programu Zarządzania Wagą. - Aby skutecznie schudnąć, należy nauczyć się osiągnąć równowagę w jedzeniu węglowodanów, np.: zastosować zamienniki w codziennej diecie, dodać aktywność fizyczną. Warto też poszukać preparatów, które ograniczą wchłanianie węglowodanów z posiłków.

z Makaron biały zamień na makaron pełnoziarnisty lub razowy - ten pierwszy doskonale komponuje się ze wszystkimi dobrze znanymi Ci potrawami, jak rosół, pomidorowa, bolognese, itp.
z Ryż biały zamień na ryż basmanti lub pełnoziarnisty.
z Postaraj się ograniczyć ziemniaki w diecie lub potraktuj je jak dodatek do warzyw.
z Białe pieczywo: chleb i bułki, zamień na chleb razowy najlepiej taki, który jest produkowany na naturalnym zakwasie chlebowym.

z Postaraj się, aby Twoje kanapki były przyrządzane z większą ilością warzyw, twarogów i wędlin i aby to one były przewagą na Twojej kanapce, a nie pieczywo.

z Odkop babcine przepisy i wróć do kasz: gryczanej, perłowej, jęczmiennej.
z Postaraj się powoli odwrócić rolę, niech właśnie te produkty staną się codziennością, a poprzednie "białe" - odejściem od reguły.
z Do swojej diety włącz więcej produktów białkowych, ryby, mięso.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Wideo

Komentarze

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Przejdź na stronę główną Gazeta Współczesna
Dodaj ogłoszenie