Węzeł intermodalny w Białymstoku. Centrum bez tunelu

    Węzeł intermodalny w Białymstoku. Centrum bez tunelu

    Marta Gawina

    Gazeta Współczesna

    Gazeta Współczesna

    Węzeł intermodalny w Białymstoku. Centrum bez tunelu
    Dokumentacja jednej z najważniejszych miejskich inwestycji ma być gotowa do marca
    Węzeł intermodalny w Białymstoku. Centrum bez tunelu
    W przyszłym roku powinna też ruszyć budowa centrum przesiadkowego wraz z przebudową kilkunastu ulic i skrzyżowań w okolicach dworców PKS i PKP.

    - Pierwszy etap prac będzie polegał na budowie przedłużenia ul. Bohaterów Monte Cassino do ul. Kopernika oraz ul. Młynowej do Wyszyńskiego. Oprócz nowej nawierzchni i chodników powstanie tam nowe uzbrojenie, infrastruktura techniczna, a także dwa zbiorniki retencyjne - informuje Anna Kowalska z białostockiego magistratu. Dodaje, że ten etap umożliwi przełożenie ruchu na nowo wybudowane odcinki i kontynuowanie prac przy budowie węzła intermodalnego.

    To jedna z najważniejszych miejskich inwestycji zaplanowanych na najbliższe lata. Kilkanaście ulic i skrzyżowań w pobliżu dworców PKS i PKP zostanie przebudowanych. Są wśród nich skrzyżowania: Zwycięstwa/Kolejowa, ul. Bohaterów Monte Cassino/Wyszyńskiego, Bohaterów Monte Cassino/Łomżyńska, Bohaterów Monte Cassino/Kopernika, Łomżyńska/Kopernika. W planach jest też przebudowa ul. św. Rocha, Bohaterów Monte Cassino czy ul. Łomżyńskiej.

    Jednak najbardziej rozpoznawalnym elementem węzła intermodalnego miał być tunel dla autobusów, rowerów i pieszych między ul. św. Rocha a Zwycięstwa. Miał być, bo wygląda na to, że na razie nie powstanie.

    - Po przeliczeniu kosztów okazało się, że trzeba wprowadzić zmiany - przyznaje przedstawicielka magistratu. Według urzędników, miasta nie stać w tej chwili na budowę tunelu. Natomiast będzie możliwość wybudowania go później. Kiedy? Jak tylko będą na to pieniądze.

    - Rezygnacja z tunelu to racjonalna decyzja. Przy dzisiejszym skoku cen usług i materiałów budowlanych, koszt budowy tunelu byłby wielokrotnie wyższy od tego planowanego - mówi radny KO Maciej Biernacki.

    - Aktualnie sytuacja na rynku budowlanym jest trudna. Może faktycznie warto poczekać na korektę cen - wtóruje mu Mariusz Gromko, radny klubu PiS.

    Inwestycja ma się zakończyć w 2021 roku.







    Dni wolne 2019

    Czytaj treści premium w Gazecie Współczesnej Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze (4)

    Dodaj komentarz
    Wszystkie komentarze (4) forum.wspolczesna.pl

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Współczesna.pl to aktualne informacje z woj. podlaskiego i części woj. warmińsko-mazurskiego. POLUB NAS na Facebooku

    Współczesna.pl jest na Twitterze

    Polecamy

    Hity ze sprawdzianów i kartkówek. Nauczyciel płakał, jak sprawdzał

    Hity ze sprawdzianów i kartkówek. Nauczyciel płakał, jak sprawdzał

    Czyste powietrze! Sprawdź jak walczyć o czyste powietrze w naszym mieście.

    Czyste powietrze! Sprawdź jak walczyć o czyste powietrze w naszym mieście.

    Białystok w 1999 roku (archiwalne zdjęcia)

    Białystok w 1999 roku (archiwalne zdjęcia)