W ramach tej inwestycji zostanie przebudowany układ toru i podtorza, aby dostosować jego geometrię do ruchu pociągów pasażerskich z prędkością 200 km/h, a pociągów towarowych z prędkością 160 km/h.
Pociągi pasażerskie będą osiągały 200 km/h, kiedy wszystkie przejazdy kolejowo-drogowe będą bezkolizyjne. Stąd PKP PLK S.A. dzieli inwestycję na dwa etapy: w pierwszym dostosuje trasę do prędkości 200 km/h, a w drugim zostaną wykonane bezkolizyjne obiekty inżynieryjne (będzie to odrębna decyzja).
Rail Baltica. 200 km/h na odcinku Łapy - Białystok. Wojewoda podlaski podpisał decyzję lokalizacyjną
W ramach robót zostaną też rozebrane stare i zbudowane nowe perony na przystankach osobowych: Bojary, Baciuty, Trypucie, Niewodnica i Klepacze. Wszystkie będą miały wiaty, oświetlenie, tzw. małą architekturę, tablice informacyjne i systemy oznakowania dotykowego. Ponadto powstaną m.in. trzy mosty kolejowe i most drogowy nad drogą gminną, dwa przepusty, zostaną też ustawione ekrany akustyczne.
PKP PLK: Polski odcinek Rail Baltica zostanie ukończony dopiero po 2027 r.
- Decyzja o pozwoleniu na budowę jest podstawą do rozpoczęcia przez inwestora wszelkich robót budowlanych związanych z realizacją inwestycji kolejowej - wyjaśnił wojewoda Bohdan Paszkowski i dodał, że jest ona bardzo ważna z punktu widzenia przewozu ludzi i towarów; - Jej celem jest stworzenie możliwości rozbudowy linii w ramach europejskiego korytarza transportowego i wprowadzenie w przyszłości nowego europejskiego taboru dla transportu intermodalnego.
Pensja minimalna 2024
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?