Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wszyscy możemy wybrać Podlaską Markę. Głosujmy

Redakcja
Takie smakołyki zdobywały tytuł Podlaskiej Marki w przeszłości (na zdjęciu Komin)
Takie smakołyki zdobywały tytuł Podlaskiej Marki w przeszłości (na zdjęciu Komin) Archiwum
Głosowanie na stronie internetowej będzie trwać do 25 kwietnia. Znamy już finałową osiemnastkę kandydatów do tytułu Podlaskiej Marki. W tym roku wybrano ją spośród aż 142 zgłoszonych kandydatów. Podlaska Marka zostanie przyznana w sześciu kategoriach – jedną z nich jest Produkt spożywczy. Tu o tytuł rywalizują produkty wytwarzane na skalę przemysłową: Mleko Łaciate i woda mineralna Augustowianka oraz produkowany przez rolników na niewielką skalę Ser Koryciński Swojski Agnieszki i Marcina Bielców z Aulakow­szczyzny.

To wizytówki naszego regionu

Ser koryciński swojski na os­tatniej Polagrze-Food otrzymał jedną z najbardziej prestiżowych nagród w Polsce i Europie – Medal Targów Poznańskich Smaki Regionów.

– Takie nagrody sprawiają, że zainteresowanie naszym serem jest jeszcze większe – mówi Agnieszka Bielec. – Informacje o nagrodach umieszczamy na etykietach oraz na swoim profilu facebookowym.

 

Podkreśla też, że sery korycińskie mają już swoją renomę i nie ma problemów z ich zbytem.

W gospodarstwie Bielców sery produkowane są z mleka od 25 krów.

Marki Łaciate konsumentom przedstawiać nie trzeba. W minionym roku obchodziła ona jubileusz dwudziestolecia. Mleko UHT Łaciate produkowane przez spółdzielnię Mlekpol z Grajewa przebojem weszło na rynek i „rządzi” na nim do dziś .

Augustowianka sp. z o.o. jest  firmą z ponad 40-letnią tradycją w rozlewnictwie naturalnej wody mineralnej „Augusto­wianka”.

Ale w innych kategoriach także znajdziemy produkty spożywcze czy wydarzenia związane z rolnictwem. W kategorii Odkrycie roku o tytuł Podlaskiej Marki walczy olej lniany tłoczony na zimno Kamili Zubryckiej, a w kategorii Wydarzenie XXII – Regionalna Wystawa Zwierząt Hodowlanych i Dni z Doradztwem Rolniczym Szepietowo 2015 – impreza zorganizowana przez Podlaski Ośrodek Doradztwa Rolniczego.

– Olej lniany wytwarzamy od dwóch lat, zainteresowanie nim jest coraz większe – mówi Magdalena Tomaszewska, specjalista ds. sprzedaży. – Ludzie zaczynają zwracać dużą uwagę na to co jedzą, widać modę na zdrowe odżywianie.

Markę przyznają też konsumenci

Przypomnijmy, że zwycięzców wybierze nie tylko komisja konkursowa, ale także wszyscy mieszkańcy woj. podlaskiego – przyznają oni tytuł Podlaskiej Marki Konsumenta. Głosowanie odbywa się na stronie internetowej http://podlaskamarka.pl/glosowanie-internetowe/?kid=2474. Po wskazaniu swojego faworyta, należy podać numer telefonu komórkowego, na który zostanie wysłana bezpłatna wiadomość z kodem weryfikującym, który należy następnie wprowadzić na stronie, potwierdzając swój wybór. W tym momencie głos zostanie uznany za ważny.

Dziś opublikowane zostały cząstkowe wyniki głosowania konsumentów. Na pier­wszym miejscu było Mleko Łaciate. Kolejne cząstkowe wyniki już za tydzień. Natomiast zwycięzców poznamy 25 maja podczas Gali Finałowej.

 

Finaliści – Produkt Spożywczy

  • Mleko UHT Łaciate, 3,2% tłuszczu – Spółdzielnia Mleczarska MLEKPOL w Grajewie,
  • Ser Koryciński Swojski – Produkty Mleczarskie s.c. Agnieszka i Marcin Bielec,
  • Naturalna woda mineralna „Augustowianka” – Augustowianka Sp. z o.o.

Barbara Kociakowska

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna