Pierwotnie, w grudniu ubiegłego roku przetarg wygrała włoska firma Impresa Pizzarotii, która za ten odcinek chciała 443 mln złotych. Wybór ten zakwestionowało konsorcjum PORR S.A. z Unibep S.A. W styczniu Krajowa Izba Odwoławcza uwzględniła odwołanie w zakresie doświadczenia personelu i kazała GDDKiA powtórne zbadanie wybranej oferty. Po uzupełnieniu dokumentów na początku marca ponownie wykonawcą została włoska firma. Jednak tym razem to właśnie włosi odwołali się do KIO, argumentując że ich oferta jest już nieważna. W związku z czym 27 marca KIO umorzyła postępowanie, a GDDKiA unieważnił wybór.
- Inwestor zwracał się do kolejnych firm uczestniczących w przetargu, – ale swoją ofertę podtrzymała dopiero czwarta z kolei firma „TOTO S.p.A”, która zaproponowała kwotę 525,6 mln zł, zatem o ponad 82 miliony złotych wyższa niż pierwotnie „Impresa Pizzaroti”. Oferta TOTO spełniała też wszystkie pozostałe warunki. Po wszechstronnym sprawdzeniu oferta Włochów została uznana za najkorzystniejszą - podaje w komunikacje GDDKiA.
Jak przekazywał nam wcześniej Rafał Malinowski, rzecznik białostockiego oddziału GDDKiA, o ile dalsze procedury na to pozwolą, umowa zostanie podpisana w lipcu.
Brakujący 13-kilometrowy fragment obwodnicy Łomży jest kluczowy dla Via Balitci - to w jego ciągu znajduje się 1200-metrowy most nad Narwią.
Wybory samorządowe 2024 - II tura
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?