Egzamin gimnazjalny to bardzo ważny sprawdzian w życiu każdego młodego człowieka. Przystąpienie do niego stanowi warunek ukończenia szkoły gimnazjalnej, a jak najwyższy wynik otwiera drzwi do kontynuowania nauki w wymarzonym liceum lub innej ponadgimnazjalnej placówce. Egzamin zwany "małą maturą" to głównie stres - szczególnie dla uczniów, dla nauczycieli zaś to potwierdzenie tego jak przekazali wiedzę młodszemu pokoleniu.
W powiecie łomżyńskim do tegorocznego egzaminu podeszło około 530 osób, a w samej Łomży liczba ta sięgała około 630 osób. Z trzyczęściowym testem najlepiej poradzili sobie uczniowie Publicznego Gimnazjum nr 6 im. Tadeusza Kościuszki w Łomży. Według danych Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej, absolwenci "Bernatowicza" osiągnęli najlepsze rezultaty nie tylko w części humanistycznej, ale również w matematyczno- przyrodniczej oraz tej dotyczącej rozwiązywania zadań z wybranego języka nowożytnego na poziomie podstawowym i rozszerzonym. Średni wynik w szkole z języka polskiego wyniósł 79%, z historii i wiedzy o społeczeństwie 83%, z matematyki 80%, z przedmiotów przyrodniczych 79%, a z języka angielskiego oraz niemieckiego na obu poziomach rezultaty mieściły się w przedziale między 85% a 100%. Zdaniem Jerzego Łuby, dyrektora Publicznego Gimnazjum nr 6, na tak wysokie wyniki uzyskane przez uczniów wpłynęła nie tylko ciężka praca ale i zbiorowe zaangażowanie.
Na każdy Nasz sukces pracują zawsze uczniowie, ale także nauczyciele i rodzice
Jerzy Łuba
Dyrektor PG nr 6 w Łomży
- Na sukces pracuje się zespołowo, zarówno uczniowie, jak i nauczyciele. Ogromny wpływ na naszą pozycję w tegorocznym rankingu miało również wsparcie ze strony rodziców i całej kadry pedagogicznej oraz przyjazna atmosfera panująca w szkole - wyjaśnia dyrektor Łuba.
Analiza wyników przedstawionych przez OKE na drugim miejscu pod względem uzyskanych wyników klasyfikuje Katolickie Gimnazjum im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Łomży, zaś trzecia pozycja przypadła Publicznemu Gimnazjum nr 1 z Łomży. Takie porównanie pokazuje, że gimnazja łomżyńskie wyraźnie zdominowały szkoły z terenu byłego województwa łomżyńskiego.
Porównując wyniki egzaminu gimnazjalnego wśród uczniów z mniejszych i większych miejscowości widać wyraźnie, że lepsze rezultaty uzyskali uczniowie z większych miast. Motywujące jest to, że uczniowie z roku na rok coraz lepiej radzą sobie pod względem zadań praktycznych np. sprawdzającymi umiejętności analizy, interpretacji i wyjaśniania różnych zjawisk. Nie mieli też problemów z rozumieniem tekstu słuchanego w części dotyczącej rozwiązywania zadań z języka obcego nowożytnego. Wśród uczniów kończących gimnazjum nieco gorzej wypadły zaś ćwiczenia sprawdzające wiedzę z zakresu historii oraz matematyki. Wyniki co roku są wskazówką dla nauczycieli, na jaką część programu nauczania należy położyć szczególny nacisk, by efekty były jeszcze lepsze.
Czytaj e-wydanie »Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?