Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Zapomniał o banku, ale bank o nim nie

Kazimierz Radzajewski
Z. Nicewicz
Mońki. Emerytowany nauczyciel z Moniek Stanisław Grzegorczyk zapomniał o swoim koncie, na którym, cztery lata temu, było kilkadziesiąt złotych. Aż tu nagle list-niespodzianka z banku, ale nie w postaci zysku z procentów, ale całkiem pokaźnego długu. Nad mężczyzną zawisła groźba wizyty windykatorów.

79-letni Stanisław Grzegorczyk poprosił nas o interwencję, bo - jak mówi - za nieznajomość przepisów bankowych można zapłacić słoną karę. Jego pretensje dotyczą banku Millennium, ale podobne problemy mają też klienci innych banków.
Gdy 4 lata temu likwidował swoje konto osobiste, wówczas jedna z pracownic odradziła mu ostateczne rozstanie z bankiem.
- Zostawiłem kilkadziesiąt złotych i nie korzystałem już nigdy z tego konta. Teraz okazało się, że moje "martwe"; konto "żyło" i utrzymywało bank - opowiada mężczyzna.
Grzegorczyk otrzymał bowiem pismo z departamentu dochodzenia należności detalicznych w warszawskiej centrali Millennium, w którym przeczytał, że musi natychmiast uiścić 18 zł i 16 groszy z tytułu przekroczenia limitu zadłużenia. Bank postraszył też swojego klienta windykacją owego "potężnego" długu.
- Poszedłem do placówki tego banku w Mońkach i okazało się, że mam w sumie 318 zł i 16 groszy długu. Wpłaciłem wszystko ze strachu i nakazałem całkowitą likwidację mojego konta. Nie mogę pojąć, dlaczego bank pobierał kredyt bez mojej wiedzy. Nikt mi nie mówił o kosztach obsługi konta - mówił Grzegorczyk.
Pracownicy tego i innych banków stawiają sprawę jasno.
- Tak jest w każdym banku. Ten pan nie zamknął konta i pozostawił na nim niewielką kwotę oraz ewentualność korzystania z debetu. To z tego źródła bank ma prawo pokrywać własne koszty obsługi konta - tłumaczą bankowcy.
- Jest nam przykro, iż powstało wrażenie, że bank przekonał klienta do rozwiązania, które okazało się dla niego zaskakujące i niekorzystne. To nie jest standard naszego działania, dlatego też wyjaśnimy sprawę w drodze reklamacji - wyjaśnia Wojciech Kaczorowski, rzecznik prasowy w Millennium.
Koszty obsługi konta wynoszą w Millennium 6 zł miesięcznie. Inne banki mają podobne stawki.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Polacy chętniej sięgają po krajowe produkty?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna