- To jest dobra umowa. Wynegocjowane kwoty zabezpieczają dobre funkcjonowanie Podlaskiego Zakładu POLREGIO, to sprawdzony partner – mówił podczas spotkania 11 grudnia wicemarszałek Marek Olbryś. Dodał, że negocjacje nie były łatwe - Tak jest zawsze, kiedy dwie strony mają swoje oczekiwania. Udało nam się jednak spotkać w połowie drogi.
Słowa te potwierdził Artur Martyniuk, prezes Zarządu POLREGIO.
- Podpisana dziś umowa, dzięki marszałkom zapewnia nam stabilizację w zakresie miejsc pracy. Jest to także stabilizacja w zakresie połączeń kolejowych dla mieszkańców województwa podlaskiego. Liczymy na to, że poza zwiększaniem siatki połączeń w regionie, będziemy też zwiększać częstotliwość kursowania naszych pociągów – podkreślił Martyniuk.
Negocjacje odbyły się w cieniu protestów zakładowej "Solidarności". Związkowcy domagali się podpisania umowy na 10, a nie 4 lata. Napisali w tej sprawie do premiera Mateusza Morawieckiego, a ich stanowisko tydzień temu poparł podlaski poseł KO, Krzysztof Truskolaski i Karol Pilecki - przewodniczący kluby radnych KO w sejmiku wojewódzkim prosząc marszałka o wyjaśnienia.
- Podpisanie 4-letniej umowy na Świadczenie Przewozów Pasażerskich w Województwie Podlaskim zamyka drogę do inwestycji w Podlaskim Zakładzie POLREGIO. Pracownicy nie będą mogli liczyć na rozwój Zakładu i tym samym poprawę warunków pracy. Poza tym brak perspektyw na rozwój Zakładu, może doprowadzić do "uciekania" pracowników już wyszkolonych do innych spółek kolejowych. A to może się przełożyć na jakość świadczonych usług transportowych - uważa Jerzy Grodzki, przewodniczący Zakładowej Organizacji Związkowej NSZZ "Solidarność" POLREGIO Białystok.
Zobacz także: Inwestycje kolejowe w Podlaskiem. PKP PLK konsultują plan. Na liście ważne projekty dla Białegostoku i regionu
Umowa jest już jednak faktem. Wchodzi w życie 1 stycznia 2021 roku. Na jej podstawie - jak podaje urząd marszałkowski - wzrosnąć ma liczba stałych połączeń: ze 108 do 134 (czyli o 26). Ruch pociągów będzie się odbywał na trasach: Białystok – Szepietowo Białystok – Kuźnica Białostocka, Białystok – Suwałki – granica państwa – Kowno, Białystok – granica województwa – Ełk, Białystok – Bielsk Podlaski - Czeremcha, Hajnówka – Czeremcha - granica województwa – Siedlce, Białystok – Bielsk Podlaski – Hajnówka (ten bezpośredni pociąg wraca po 30 latach) oraz Białystok – Waliły (do tej pory był realizowany tylko w weekendy od maja do końca września; w 2021 r. w tym okresie będzie testowany codzienny kurs). Oprócz tego, każdego dnia będzie realizowane połączenie na trasie Białystok – Kowno.
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?