Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Zarząd woj. podlaskiego podpisał z POLREGIO 4-letnią umowę na realizację przewozów kolejowych. Negocjacje w cieniu protestu związkowców

Izabela Krzewska
Izabela Krzewska
Umowę podpisali w piątek (11.12) Umowę podpisał (od prawej) Marek Olbryś - wicemarszałek Województwa Podlaskiego, Artur Martyniuk - prezes POLREGIO oraz Adam Pawlik - dyrektor handlowy spółki.
Umowę podpisali w piątek (11.12) Umowę podpisał (od prawej) Marek Olbryś - wicemarszałek Województwa Podlaskiego, Artur Martyniuk - prezes POLREGIO oraz Adam Pawlik - dyrektor handlowy spółki. Małgorzata Sawicka
Umowa opiewa na kwotę ponad 206 mln zł. Na jej podstawie liczba stałych połączeń ma wzrosnąć o blisko 25 procent.

- To jest dobra umowa. Wynegocjowane kwoty zabezpieczają dobre funkcjonowanie Podlaskiego Zakładu POLREGIO, to sprawdzony partner – mówił podczas spotkania 11 grudnia wicemarszałek Marek Olbryś. Dodał, że negocjacje nie były łatwe - Tak jest zawsze, kiedy dwie strony mają swoje oczekiwania. Udało nam się jednak spotkać w połowie drogi.

Słowa te potwierdził Artur Martyniuk, prezes Zarządu POLREGIO.

- Podpisana dziś umowa, dzięki marszałkom zapewnia nam stabilizację w zakresie miejsc pracy. Jest to także stabilizacja w zakresie połączeń kolejowych dla mieszkańców województwa podlaskiego. Liczymy na to, że poza zwiększaniem siatki połączeń w regionie, będziemy też zwiększać częstotliwość kursowania naszych pociągów – podkreślił Martyniuk.

Czytaj też: Podlaskie. Nie będzie 10-letniej umowy województwa ze spółką Polregio? Kolejowi związkowcy proszą o interwencję premiera Morawieckiego

Negocjacje odbyły się w cieniu protestów zakładowej "Solidarności". Związkowcy domagali się podpisania umowy na 10, a nie 4 lata. Napisali w tej sprawie do premiera Mateusza Morawieckiego, a ich stanowisko tydzień temu poparł podlaski poseł KO, Krzysztof Truskolaski i Karol Pilecki - przewodniczący kluby radnych KO w sejmiku wojewódzkim prosząc marszałka o wyjaśnienia.

- Podpisanie 4-letniej umowy na Świadczenie Przewozów Pasażerskich w Województwie Podlaskim zamyka drogę do inwestycji w Podlaskim Zakładzie POLREGIO. Pracownicy nie będą mogli liczyć na rozwój Zakładu i tym samym poprawę warunków pracy. Poza tym brak perspektyw na rozwój Zakładu, może doprowadzić do "uciekania" pracowników już wyszkolonych do innych spółek kolejowych. A to może się przełożyć na jakość świadczonych usług transportowych - uważa Jerzy Grodzki, przewodniczący Zakładowej Organizacji Związkowej NSZZ "Solidarność" POLREGIO Białystok.

Zobacz także: Inwestycje kolejowe w Podlaskiem. PKP PLK konsultują plan. Na liście ważne projekty dla Białegostoku i regionu

Umowa jest już jednak faktem. Wchodzi w życie 1 stycznia 2021 roku. Na jej podstawie - jak podaje urząd marszałkowski - wzrosnąć ma liczba stałych połączeń: ze 108 do 134 (czyli o 26). Ruch pociągów będzie się odbywał na trasach: Białystok – Szepietowo Białystok – Kuźnica Białostocka, Białystok – Suwałki – granica państwa – Kowno, Białystok – granica województwa – Ełk, Białystok – Bielsk Podlaski - Czeremcha, Hajnówka – Czeremcha - granica województwa – Siedlce, Białystok – Bielsk Podlaski – Hajnówka (ten bezpośredni pociąg wraca po 30 latach) oraz Białystok – Waliły (do tej pory był realizowany tylko w weekendy od maja do końca września; w 2021 r. w tym okresie będzie testowany codzienny kurs). Oprócz tego, każdego dnia będzie realizowane połączenie na trasie Białystok – Kowno.

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna