Zdobywasz klientów przez Internet? Co zrobić, żeby pozycjonowanie zaczęło działać?

Materiał informacyjny Performance Media
Udostępnij:

Żyjemy w czasach, w których niewiele firm decyduje się już na umieszczanie billboardów w centrach miast czy drukowanie ulotek. I bardzo słusznie! Istnieją w końcu znacznie bardziej skuteczne sposoby na pozyskiwanie klientów.

Jednym z nich jest pozycjonowanie stron, dzięki któremu dotrzesz do swoich przyszłych klientów z chirurgiczną precyzją. Na Twoją stronę nie będą trafiać przypadkowe osoby, a użytkownicy szukający firm podobnych do Twojej w Internecie.

Stanie tak jednak tylko wtedy, jeżeli postawisz na efektywne działania. Z poniższego artykułu dowiesz się, na czym polega skuteczne SEO i jak rozpoznać profesjonalną ofertę pozycjonowania.

Usługa powinna skupić się na analizie Twojego biznesu

Czy wiesz, że wpływ na pozycje Twojej strony w wyszukiwarce ma wpływ około 200 czynników? Niektóre z mają ogromne znaczenie w przypadku Twojej branży, inne - marginalne. Zależy to przede wszystkim od specyfiki Twojej strony, potrzeb jej użytkowników, a także działań podejmowanych przez konkurencję.

Nie istnieje więc uniwersalny zestaw czynności, które należy wykonać, aby dana strona podbiła szczyty wyszukiwarek. Pozycjonowanie zawsze powinno być wynikiem indywidualnej strategii. Jednak jak ją stworzyć?

Kluczowe jest przede wszystkim poznanie potrzeb Twoich i Twojego biznesu. Zastanów się, jakie cele biznesowe chcesz osiągnąć dzięki pozycjonowaniu. Sama widoczność w wyszukiwarce jest przecież dopiero środkiem do ich osiągnięcia.

Dopiero po zrozumieniu Twoich oczekiwań, można przejść do następnego etapu, jakim jest analiza słów kluczowych i intencji, które stoją za ich wpisywaniem. Bardzo ważny jest wybór takich fraz, które wpisują do wyszukiwarki osoby rzeczywiście zainteresowane ofertą Twojej firmy.

Kolejna część analiz to audyt Twojej strony, czyli weryfikacja jej aktualnych pozycji, stanu technicznego, identyfikacja ewentualnych błędów oraz opracowanie rekomendacji dotyczących ich wyeliminowania.

Dowiedz się jak wygląda pozycjonowanie stron w Białymstoku: https://performancemedia.pl/oferta/pozycjonowanie-stron/bialystok/

Dopiero taka wiedza pozwala na opracowanie skutecznej strategii i podjęcie właściwych działań.

Wyeliminuj błędy na stronie i wdróż szereg ulepszeń

Konkretne działania w zakresie pozycjonowania powinny się zacząć od jak najszybszego usunięcia błędów odkrytych na etapie audytu. Mogą to być np. niedziałające przekierowania, uszkodzone linki, zła struktura adresów URL czy duplikacja treści.

Po ich eliminacji przychodzi czas na optymalizację Twojej strony. Pod tym pojęciem kryją się wszelkie działania, które dostosowują ją do wytycznych Google i oczekiwań Twoich klientów.

Chodzi tu między innymi o poprawę struktury strony, linkowania wewnętrznego, stworzenie przekierowań czy znaczników meta. Istotna jest również optymalizacja treści.

Pozycjonowanie to budowa potencjału witryny i promocja w zewnętrznych serwisach

Gdy wszystkie istniejące elementy wpływające na pozycje Twojej strony są już zoptymalizowane, pora zająć się tworzeniem nowych.

Kluczowy jest przede wszystkim content marketing, czyli tworzenie przeróżnych tekstów, które powiększają liczbę fraz, na którą Twoja witryna wyświetla się w wyszukiwarce. Artykuły czy opisy dostarczają również klientom dodatkowych informacji na temat Twojej marki i budują w ich oczach Twój autorytet.

Bardzo ważną rolę w pozycjonowaniu odgrywają linki prowadzące do Twojej witryny. Google postrzega je jako swojego rodzaju głosy na Twoją stronę. Im więcej stron ją udostępnia, tym bardziej wartościowa jest ona dla użytkowników - przynajmniej w oczach algorytmów.

Kluczowa jest jednak jakość owych linków. Odnośniki ze stron niskiej jakości nie pomogą Twojej stronie zająć wysokich pozycji - mogą wręcz jej w tym przeszkodzić.

Niezbędna jest więc analiza stron, na których można umieścić linki, i wybór tych o najlepszej renomie. W praktyce wiąże się to z tworzeniem interesujących dla użytkowników treści i publikacją artykułów sponsorowanych na popularnych serwisach.

Taka taktyka pozytywnie wpływa nie tylko na pozycje Twojej strony w wyszukiwarce, ale także wizerunek i rozpoznawalność Twojej marki.

Inwestycja, która się opłaca. Dlaczego pozycjonowanie nie jest kosztem?

To zrozumiałe, że interesuje Cię cena usług SEO. Koszty pozycjonowania wynoszą zazwyczaj od kilku do kilkunastu tysięcy złotych miesięcznie. Niektórym mogłoby się wydawać, że to dużo. Jednak, gdy pomyślisz o korzyściach, jakie się z tym wiążą, zrozumiesz, że nie jest to kolejny wydatek, a inwestycja.

Dlaczego? Oto kilka argumentów:

  • Nadrzędnym celem pozycjonowania nie jest bowiem zwiększenie pozycji Twojej strony w wyszukiwarce. Jest nim zwiększenie liczby Twoich klientów, a więc - wzrost przychodów. Pamiętaj, że dzięki niemu docierasz do osób wpisujących do wyszukiwarki zapytania ściśle powiązane z Twoją działalnością - a więc potencjalnie zainteresowanych Twoją ofertą.
  • Wraz ze wzrostem pozycji Twojej strony rośnie również przewaga nad Twoimi konkurentami.
  • SEO zwiększa rozpoznawalność Twojej marki. Coraz więcej osób zaczyna odwiedzać i polecać Twoją stronę.
  • Dzięki tworzeniu merytorycznych treści budujesz swój wizerunek jako eksperta w branży.
  • Efekty pozycjonowania mogą utrzymywać się nawet przez całe lata. Nie musisz sobie zawracać głowy codziennym wymyślaniem chwytliwych haseł marketingowych czy oferowaniem rabatów, a klienci i tak napływają na Twoją stronę.

To wszystko czyni pozycjonowanie jedną z najtańszych, a zarazem najbardziej opłacalnych, form promocji w Internecie.

Podsumowanie

We współczesnym SEO chodzi przede wszystkim o dostosowanie Twojej strony do potrzeb i oczekiwań internautów. Są one tak naprawdę odzwierciedleniem wymagań Google. Inwestując w pozycjonowanie, poprawiasz więc nie tylko pozycje swojej strony w wyszukiwarce, ale także doświadczenia jej użytkowników.

W Performance Media wszystkie opisane powyżej działania towarzyszą nam na co dzień. Już od 2004 roku zwiększamy widoczność stron w wyszukiwarkach, korzystając z najlepszych narzędzi i uwzględniając aktualne wytyczne Google.

Skontaktuj się z nami już dziś, a porozmawiamy o potencjalnej współpracy i przedstawimy Ci niezobowiązującą wycenę działań!

Odkryj więcej artykułów w temacie pozycjonowania stron i sklepów internetowych:

Pozycjonowanie to wsparcie dla biznesów lokalnych i sklepów internetowych

5 pomysłów na zwiększenie ruchu na stronie firmowej lub sklepie internetowym

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Inflacja przyhamuje na jesieni

Wideo

Więcej informacji na stronie głównej Gazeta Współczesna
Dodaj ogłoszenie