Za nami już obowiązek wypożyczenia jednej książki miesięcznie, prowadzenia zeszytu lektur i pisania 8-10-zdaniowych recenzji z przeczytanych książek. Na dłuższą metę okazywało się, że część uczniów wypożyczała "aby mieć na karcie", a sprawdzanie recenzji polegało niejednokrotnie na napisaniu adresu strony internetowej, z której uczeń zaczerpnął "własne" przemyślenia - opowiada Krystyna Bakun, nauczyciel bibliotekarz w Gimnazjum w Janowie.
Skutecznie zachęciła dzieci do czytania inna metoda. Bibliotekarki zorganizowały szkolny Dyskusyjny Klub Książkowy.
- Było warto - ocenia Małgorzata Dyśko, inna nauczycielka. - Nasze dyskusje z uczniami nie mają charakteru oficjalnych posiedzeń, czy zebrań. Są to krótsze lub dłuższe spotkania na korytarzu, w bibliotece, w klasie - na przerwach, po lekcjach, czasem przed lekcjami. Książki o których rozmawiamy są różne.
Klub ma stałych dyskutantów, ale też takich, którzy włączają się sporadycznie.
W Zespole Szkół w Gródku gościła zaś niedawno Mira Łuksza - pisarka i tłumaczka, nominowana do nagrody im. W. Kazaneckiego. Młodzi mieli okazje poznać jej wiersze z najnowszego tomiku. Najmłodszym z kolei czytała swoje utwory w języku białoruskim. Uczniowie mieli do pisarki mnóstwo pytań. Chcieli wiedzieć, jak wyglądały początki jej twórczości czy praca w redakcji "Niwy" - gazety wydawanej w języku białoruskim. Najaktywniejsi otrzymali książki oraz płyty z dedykacją autorki.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?