Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Złota Setka 2019. Awans Roku 2019. Glosel rozwija sprzedaż internetową

Izabela Krzewska
Glosel
Oczywistym jest niesłabnący trend wzrostu sprzedaży internetowej. Odnajdujemy się w zmiennej sytuacji oraz rozwijamy się dynamicznie. Wyniki wzrostów są trzycyfrowe, a zatrudnienie stale rośnie - podkreśla Łukasz Kierus, prezes Glosel .

Polacy coraz częściej kupują przez internet. Dowód? Doskonałe wyniki finansowe firmy Glosel, właściciela marek TaniaKsiazka.pl, Bee.pl i CzaryMary.pl. Spółka zwyciężyła w kategorii Awans Roku w tegorocznym rankingu „Podlaska Złota Setka”.

Ranking przedsiębiorstw tworzony jest na podstawie przychodów. Te wskaźniki w 2018 r. dały Gloselowi 95. pozycję. W ciągu 12 miesięcy awansował w zestawieniu aż o 30 miejsc, na 65.

- To duże wyróżnienie, które równocześnie pokazuje, że kierunek, w którym zmierzamy jako organizacja jest słuszny - mówi Łukasz Kierus, prezes Glosel sp. z o.o. spółki komandytowej. - Powodów takiego wzrostu jest kilka, a dwa kluczowe. Oczywistym jest niesłabnący trend wzrostu sprzedaży internetowej. Mniej oczywistym to, że coraz większą skalę zaczynają budować nasze najmłodsze marki. Chodzi głównie o bee.pl czyli zakupy online dla całej rodziny. Glosel to już nie tylko Księgarnia TaniaKsiazka.pl. Kategoria FMCG w której działa Bee.pl, daje nam pełny wachlarz nowych możliwości rozwoju i dynamiki, która w 2019 była widoczna.

FMCG to kategoria produktów szybkozbywalnych, jak artykuły spożywcze, czy środki czystość - wszystkiego, co jest potrzebne w domu. Pandemia pokazała, że Polacy są gotowi na kupno przez internet również tego rodzaju produktów pierwszej potrzeby. To segment, w który warto inwestować.

- Czas sam w sobie jest trudny, ponieważ jest niepewny i nieprzewidywalny. Natomiast odnajdujemy się w tej zmiennej sytuacji oraz rozwijamy się dynamicznie. Wyniki wzrostów są trzycyfrowe, a zatrudnienie stale rośnie - podkreśla Łukasz Kierus.

Firma zatrudnia już ponad 400 osób i obsłużyła ponad 2 mln klientów. To zarówno osoby, które kupiły żywność i chemię (w bee.pl) oraz rozrywkę: książki, zabawki, gry w Księgarni TaniaKsiazka.pl - jednej z największych księgarni online w Polsce, która w tym roku obchodzi swoje 14. urodziny.

W sumie w 2019 r. Glosel sprzedał prawie 6 mln sztuk towaru. Dla porównania, w tym roku poziom 6 mln sztuk przekroczono już w lipcu.

Gdy inne firmy borykają się z kłopotami finansowymi, dzięki rosnącemu zainteresowaniu klientów, Glosel zamierza się rozwijać. Chodzi przede wszystkim o rozbudowę magazynu, który pozwoliłby na sprawniejszą realizację zamówień.

W 2018 roku został przeniesiony z ul. Kolejowej na ul. Andersa w Białymstoku, gdzie do dyspozycji była siedmiokrotnie większa przestrzeń. Ale i te 5000 metrów kwadratowych okazało się po jakim czasie niewystarczające.

- Rozwój to przede wszystkim inwestycje, a te w tym roku mamy bardzo konkretne. W pierwszej połowie roku przenieśliśmy się do nowego magazynu o powierzchni ponad 8000 metrów kwadratowych. Zwiększone przestrzenie magazynowe, to więcej towaru, które możemy szybciej wysyłać do klientów, dzięki wzrastającemu zatrudnieniu - mówi Łukasz Kierus. - Ten rok to również inwestycje w przejęcia. Nabyliśmy markę księgarni Ravelo od Grupy PWN oraz bdsklep.pl - supermarket online - którą planujemy na nowo uruchomić w 2021 r.

Działalność firmy doceniają klienci. W tym roku TaniaKsiążka.pl utrzymała pierwsze miejsce wśród księgarni w najnowszym rankingu Opineo.pl i Ceneo.pl. TaniaKsiazka.pl. Glosel otrzymała też nagrodę Podlaskiej Marki Konsumentów 2019 r. Teraz do listy swoich osiągnięć spółka będzie mogła dołożyć zwycięstwo w rankingu „Podlaska Złota Setka”.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo

Materiał oryginalny: Złota Setka 2019. Awans Roku 2019. Glosel rozwija sprzedaż internetową - Kurier Poranny

Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna