Cena podstawowej wersji Yeti wynosi 62900 zł. Wersję Active będzie można kupić za 64900 zł. O 6000 zł droższa jest wersja Ambition. Natomiast 75900 zł będzie kosztować Yeti w wersji Experience. Wszystkie ceny dotyczą wersji z podstawowym silnikiem, którym jest benzyniak 1.2 TSI o mocy 105 KM.
Yeti to pierwszy SUV w gamie czeskiej marki. Płyta podłogowa pochodzi z Octavii, ale tylne zawieszenie jest już całkowicie nowa konstrukcją. Zastosowano zawieszenie wielowahaczowe, które gwarantuje dobrą przyczepność i stabilność pojazdu w trudnych warunkach drogowych. Dodatkowo pozwala na wygospodarowanie większej ilości miejsca dla pasażerów podróżujących z tyłu.
W napędzie Yeti, podobnie jak w nowych modelach Octavia 4x4 i Superb 4x4, zastosowano system Haldex czwartej generacji. Podczas jazdy po suchej i utwardzonej nawierzchni napęd z silnika trafia na przednie koła. W chwili, gdy pojawia się poślizg moment obrotowy jest błyskawicznie rozdzielany na poszczególne koła w proporcjach zależnych od przyczepności do nawierzchni. System sprawdza się również podczas szybkiej jazdy w zakrętach.
Do wyboru są dwa silniki benzynowe i trzy jednostki wysokoprężne dostępne, w zależności od wyposażenia, w napęd na przednią lub obie osie. Premierą w marce jest turbodoładowany benzyniak 1.2 TSI o mocy 105 KM. Drugim motorem benzynowym jest 1.8 TSI o mocy 160.
Gamę jednostek wysokoprężnych otwiera silnik 2.0 TDI o mocy 110 KM (z napędem na przednie koła lub 4x4), zaś dwa pozostałe motory to: 2.0 TDI (140 KM) oraz 2.0 TDI (170 KM) - oba z tylko z napędem 4x4. Wszystkie silniki wysokoprężne są turbodoładowane i wykorzystują technologię common rail w systemie wtrysku paliwa.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?