Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Zobacz ile nasze miasta wydają na promocję. Skuteczność? Trudna do określenia

(hel)
sxc.hu
Sprawdziliśmy, ile miasta wydają na budowanie wizerunku.

Ile na promocję w 2012?

Ile na promocję w 2012?

s Białystok - 6.831.370 zł
s Łomża - 535.000 zł
s Suwałki - 204.000 zł
s Zambrów - 182.500 zł
s Sejny - 0 zł
s Grodzisk Maz. -1.100.000 zł
s Warszawa - 20.000.000 zł

Gazeta Współczesna - wspolczesna.pl na Facebooku - wybierz "Lubię to". Będziesz na bieżąco

Suwalskie władze wydają na promocję niespełna 3 zł w przeliczeniu na mieszkańca. W Zambrowie jest to 8 zł, a w Białymstoku - blisko 24 zł. Natomiast w Sejnach w tym roku promocji w ogóle nie będzie. A przynajmniej nie z miejskiej kasy, która jest pusta.

Sport, muzyka oraz spoty w TV
Najwyższa Izba Kontroli przyjrzała się wydatkom samorządów na działania promocyjne. Inspektorzy stwierdzili, że niektóre inicjatywy słono kosztują, a nikt nie sprawdza, czy i jakie przynoszą efekty.

W naszym regionie najwięcej pieniędzy na działania promocyjne wydaje Białystok. Przy czym, z blisko 7-milionowej puli aż 4 mln zł pochłonie w 2012 r. promocja przez sport. Poza tym samorząd wspiera finansowo festiwal Pozytywne Wibracje. Ponadto zleca kampanie telewizyjne, radiowe, wydawnictwa promocyjne i kupuje gadżety.

- Miasto uczestniczy też w targach - dodaje Karol Świetlicki z biura komunikacji społecznej w Białymstoku.

Podobnie reklamują się Suwałki.

- W tym roku z budżetu miasta wyasygnujemy o 4 tysiące zł więcej niż w minionym - precyzuje Jarosław Filipowicz, rzecznik prasowy ratusza. - Staramy się, by na promocję pozyskać jak najwięcej funduszy unijnych.

Samorząd zlecił m.in. przygotowanie spotów filmowych, które promowały sztandarową suwalska imprezę, czyli festiwal bluesowy. Zamówił też mapy, kalendarze, tablice informacyjne oraz maskotkę.

Wzorem minionych lat zainwestował w b.r. również w monety - suwale. Mariusz Klimczyk, dyrektor Regionalnego Ośrodka Kultury i Sztuki w Suwałkach, zapewnia, że lokalne dukaty są w obiegu od czterech lat i do tej pory samorząd nie musiał do nich dokładać. Koszty wykonania zwróciły się.

Natomiast nie sposób przesądzać, czy działania promocyjne przyciągnęły do miasta turystów. Zwłaszcza w tym roku, gdy wypoczywających jest znacznie mniej w całym regionie, a nie tylko na Suwalszczyźnie.

W przypadku Łomży trudno ocenić, czy pula środków na promocję wzrasta, czy nie. W maju ub.r. władze podzieliły pieniądze na promocję gospodarczą i turystyczną. W ramach tej ostatniej finansowane będą imprezy kulturalne i sportowe. Samorząd wydał już trochę pieniędzy na zorganizowanie strefy kibica podczas Euro 2012 i zarezerwował sporo środków na 25-lecie działalności teatru "Walizka".

Zambrów stawia na rajdy rowerowe, zaś Aneta Warla, naczelnik wydziału promocji ełckiego ratusza nie miała wczoraj czasu, by sprawdzić, ile wydaje na kształtowanie wizerunku miasta.

Modelki się nie sprawdziły
Po nową formę promocji sięgnęły w ub.r. władze Augustowa. Zleciły przygotowanie happeningów w sześciu największych miastach w Polsce. Na plażach, modelki w strojach kąpielowych grały w piłkę i rozdawały materiały promocyjne.

- Kampania nie przyciągnęła zbyt wielu turystów - przyznaje Jarosław Szostak, kierownik Centrum Informacji Turystycznej w Augustowie. - Dlatego w tym roku wracamy do sprawdzonych form. M.in. nakręcamy film, który będzie emitowany w TVP.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna