Obydwie inwestycje budowane są na wylocie z Białegostoku w stronę Warszawy. Mają usprawnić wjazd i wyjazd z miasta oraz połączyć krajową ósemkę z miejską obwodnicą.
Prace budowlane trwają, co doskonale widać na zdjęciach z lotu ptaka, które otrzymaliśmy od Piotra Sutuły.
Węzeł Porosły to jedna z najdroższych drogowych inwestycji prowadzonych przez miasto. Jej koszt to blisko 200 mln zł. Prace budowlane ruszyły wiosną. Prawie gotowe są już fragmenty jezdni. W tej chwili trwają prace m.in. przy wiaduktach, murach oporowych i sieci wodociągowej. Przebudowywana jest sieć teletechniczna, elektryczna, powstaje uliczne oświetlenie.
W okolicy miejscowości Porosły na skrzyżowaniu ekspresowej ósemki, drogi wojewódzkiej, powiatowej i gminnej powstaje bezkolizyjny węzeł drogowy. Dwupoziomowe skrzyżowanie budowane jest również u zbiegu ulic Jana Pawła II i Elewatorskiej, wraz z wiaduktem kolejowym nad torami.
W ramach tej inwestycji przebudowany zostanie 800-metrowy brakujący odcinek ul. Kleeberga. Dzięki temu S8 połączy się w końcu z trasą generalską. Zniknie wąskie gardło.
- Roboty budowlane mają zakończyć się 9 czerwca 2020 roku - mówi Anna Kowalska z białostockiego magistratu.
Do tego czasu kierowcy muszą uzbroić się w cierpliwość. Fragment al. Jana Pawła II od ul. Elewatorskiej do przejazdu kolejowego został zamknięty dla ruchu. Wyznaczone objazdy korkują się, zwłaszcza w godzinach szczytu. Nie wiele lepiej jest na trasach, z których korzysta część kierowców, jadąc na Fasty lub Dzikie. Tu też zdarzają się korki. Obecna organizacja ruchu będzie obowiązywać do końca roku. Potem możliwe są zmiany.
Węzeł Porosły połączy Kleeberga z S8. Wylotówka na Warszawę ma być przebudowana (wideo)
Znacznie krócej, bo do 22 listopada tego roku potrwa przebudowa skrzyżowania al. Jana Pawła II z ul. Narodowych Sił Zbrojnych. Powstaje tu wyspa centralna, która wraz z ul. NZS połączy trasę generalską i otwartą niedawno trasę niepodległości.
- Wykonano już roboty drogowe– m.in. wykopy, nasypy, podbudowy pomocnicze, zasadnicze, ustawianie krawężników i obrzeży - wylicza Anna Kowalska.
Prawie gotowe są też chodniki i ścieżki rowerowe. Teraz drogowcy skupiają się na wyspie centralnej.
Według pierwszych planów, miał tu powstać bezkolizyjny tunel. Jednak koszt jego budowy był dla miasta zbyt wysoki.
Reklamy "na celebrytę" - Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?