Eurowizja 2024 w liczbach. Kto ile zyskał w internecie i mediach społecznościowych?

Adam Kielar
Adam Kielar
Wideo
emisja bez ograniczeń wiekowych
Za nami 68. Konkurs Piosenki Eurowizja. Zwycięzcą został szwajcarski artysta Nemo z piosenką „The Code”, a reprezentantka Polski Luna odpadła w półfinale. Bukmacherzy podliczyli, ile artyści zyskali w mediach społecznościowych i na platformach streamingowych w okresie przed i po konkursie.

Spis treści

68. Konkurs Piosenki Eurowizja. Ile zyskali artyści?

Portal mybettingsites.co.uk, należący do firmy Better Collective, zaprezentował zestawienie tego, ilu obserwujących przybyło artystom w mediach społecznościowych oraz ile wyświetleń i odsłuchań mają ich konkursowe piosenki. Dane obejmują okres od 23 kwietnia do 13 maja.

Uczestnicy finału 68. Konkursu Piosenki Eurowizja oczekujący na wyniki.
Uczestnicy finału 68. Konkursu Piosenki Eurowizja oczekujący na wyniki. PAP/EPA/JESSICA GOW

W liczbach bezwzględnych, największy przyrost obserwujących na Instagramie oraz TikToku uzyskał nie zwycięzca, a reprezentant Holandii Joost Klein, który… został zdyskwalifikowany za domniemany atak na pracowniczkę techniczną konkursu.

Holendra zaobserwowało ponad 902 tysiące nowych osób na IG (wzrost o 158 procent) oraz 712 tysięcy na TT.

Liderem wzrostów Joost Klein

Również utwór „Europapa”, z którym Klein przyjechał na Eurowizję, zanotował ogromny wzrost wyświetleń oraz odsłuchań. Na YouTube liczba odsłon wzrosła o 6,67 milionów, a na Spotify – o 13 milionów. Jest to drugi najpopularniejszy utwór eurowizyjny na tej drugiej platformie w tym roku.

emisja bez ograniczeń wiekowych

Pierwsze miejsce zajmuje utwór „La Noia” w wykonaniu reprezentantki Włoch Angeliny Mango, który ma już 62 mln odsłuchań na Spotify, z czego 8 mln doszło już po finale. Procentowo największy wzrost odnotowała piosenka „Titan” w wykonaniu reprezentantki Albanii Besy, a na YouTube – „Fighter” w wykonaniu Tali z Luksemburga.

Reprezentantka Luksemburga Tali.
Reprezentantka Luksemburga Tali. PAP/EPA/JESSICA GOW

Zwycięzca konkursu, szwajcarski artysta Nemo, także odnotował duży przyrost. W jego przypadku był to największy procentowy wzrost liczby obserwujących na Instagramie. Liczba „followersów” skoczyła o 264 tysiące, co stanowi dodatkowe 599 procent.

emisja bez ograniczeń wiekowych

Jeszcze większy przyrost procentowy (1216 procent) Szwajcar odnotował na TikToku. Przed Eurowizją śledziło go tam nieco około 21,3 tysiąca osób, a po zwycięstwie jest ich ponad 260 tysięcy.

Nemo triumfował w 68. Konkursie Piosenki Eurowizja.
Nemo triumfował w 68. Konkursie Piosenki Eurowizja. PAP/EPA/JESSICA GOW

Reprezentanci na Eurowizji w mediach społecznościowych

  • Ponad 23 tysiące obserwatorów na Instagramie (wzrost o 61 procent)

  • 69,500 nowych śledzących na TikToku (wzrost o 67 procent)

  • Około 1,9 mln odsłuchań na Spotify (+44 procent)

  • 1,09 mln wyświetleń na YouTube (+36 procent)

emisja bez ograniczeń wiekowych

Eurowizja w liczbach

W sumie wszyscy uczestnicy 68. Konkursu Piosenki Eurowizja uzyskali:

  • 2,7 miliona obserwujących na Instagramie

  • 1,86 miliona śledzących na TikToku

  • 42,3 miliona polubień na TikToku

  • 88 milionów odsłuchań na Spotify

  • 41,7 milionów wyświetleń na YouTube

Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Portal i.pl codziennie. Obserwuj i.pl!

Dane opracowane przez MyBettingSites.co.uk

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na i.pl Portal i.pl