MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Advergaming w Polsce i na świecie, czyli gry, przy których świetnie się bawiliśmy, choć ich celem była reklama

Kacper Derwisz
Niektóre z naszych rodzimych marek również doczekały się gier reklamowych.
Niektóre z naszych rodzimych marek również doczekały się gier reklamowych. Microsoft / Hisayoshi Ichikawa / Gremlin
W latach 2000. częstym zjawiskiem było dołączanie nośników z grami do produktów takich jak np. płatki śniadaniowe. Produkcje zawarte na krążkach miały za pomocą ciekawej rozgrywki zaznajomić gracza z reklamowaną marką bądź produktem. Advergaming, bo tak nazywa się to zjawisko, zrodziło wiele naprawdę dobrych tytułów. Zobaczcie najlepsze z nich.

Spis treści

Czym jest advergaming?

Advergaming jest zbiorem technik marketingowych polegających na stworzeniu gry komputerowej, której głównym celem jest reklamowanie:

  • marki,
  • produktu
  • lub usługi.

Aby jak najlepiej ukazać reklamowaną firmę lub rzecz w oczach gracza i jednocześnie odbiorcy reklamy, gry musiały być wciągające i ciekawe - w innym przypadku efekt byłby odwrotny do zamierzonego.

Przed epoką internetu opisywany termin nie istniał i sprawa wyglądała trochę inaczej. Obecnie jednak istotą działania advergamingu jest przede wszystkim dotarcie do szerokiego grona odbiorców z reklamowanym produktem lub marką. Nadrzędnym celem tej formy reklamy jest przede wszystkim zapewnienie rozrywki w postaci internetowych gier.

Advergaming w Polsce

Niektóre z naszych rodzimych marek również doczekały się gier reklamowych. Były to zarówno pełnoprawne tytuły na nośnikach jak i w późniejszym czasie aplikacje online, zazwyczaj tworzone w technologii Adobe Flash. Najczęściej głównym tematem takich produkcji były słodycze i inne produkty spożywcze głównie dla dzieci. Dlaczego?

W niedalekiej przeszłości gry wideo traktowane były jako przelotna moda, której największym odbiorcą są właśnie dzieci. Choć to założenie nie jest błędne i do dzisiaj jest to rozrywka bardzo ceniona przez najmłodszych, moda nie przeminęła, a gry komputerowe wpisały się na stałe w panteon mediów rozrywkowych.

Najlepsze gry - reklamy

Wśród tego typu produkcji zdarzały się naprawdę dobre gry, które mimo świadomości, że jest to reklama, wciągały na długie godziny graczy na całym świecie.

Zobaczcie nasze zestawienie najlepszych gier z reklam

od 7 lat
Wideo

Powstaje aplikacja do monitorowania występowania kleszczy

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Advergaming w Polsce i na świecie, czyli gry, przy których świetnie się bawiliśmy, choć ich celem była reklama - GRA.PL

Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna