Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Atrakcyjne, choć niepozorne auto na miejskie ulice

opr. (pw)
Renault Clio to samochód, który dzięki niewielkim gabarytom najlepiej sprawdzi się podczas jazdy w mieście
Renault Clio to samochód, który dzięki niewielkim gabarytom najlepiej sprawdzi się podczas jazdy w mieście Fot. P. Walczak
W salonach pojawił się nowy model Renault.

Renault Clio dostępny jest w dwóch wersjach nadwozia - hatchback i kombi.
Nabywcy mogą już w standardzie spodziewać się m.in. systemu ABS z elektronicznym rozdziałem siły hamowania, układu wspomagającego hamowanie awaryjne oraz systemu zapobiegającemu poślizgowi kół napędowych.

Bezpieczeństwo jest najważniejsze

Układ jezdny francuskiego auta w wersji hatchback jest identyczny jak ten, który został zastosowany u poprzednika, czyli modelu Clio III. Jak zapewnia producent, kierowca może liczyć na skuteczne trzymanie się drogi. Renault Clio w wersji Grandtour posiada wzmocnioną w stosunku do wersji hatchback belkę skrętną, która skuteczniej przeciwdziała przechyłom bocznym. Ustawienia amortyzatorów i zawieszenia są przystosowane do podwyższonej masy, znacznych prędkości oraz przewożenia dużych ciężarów.

Wyposażenie auta pozytywnie zaskakuje, szczególnie te dodatkowe. W Clio można znaleźć m.in. w Kartę Renault hands free, co jest nowością w samochodach segmentu B.

Dzięki tej karcie zamki odblokowują się w momencie, gdy kierowca zbliża rękę do jednej z klamek lub wciska przycisk bagażnika.

Blokują się automatycznie po naciśnięciu przycisku zlokalizowanego na klamce w drzwiach kierowcy. Opcja zdalnego włączania oświetlenia remote lighting pozwala kierowcy odnaleźć pojazd, dzięki zdalnemu zapaleniu świateł po naciśnięciu specjalnego przycisku na karcie.

Włączenie silnika nie wymaga wsunięcia karty w szczelinę czytnika. Dzięki rozmieszczonym w kabinie i bagażniku czujnikom, wystarczy sama obecność karty w pojeździe.

Renault może być także dodatkowo wyposażone (w zależności od wersji) w regulator-ogranicznik prędkości, dodatkowe światła doświetlające zakręty, czujnik światła i deszczu, który reguluje częstotliwość pracy wycieraczek oraz automatycznym włączaniem świateł, a także w składany kluczyk.

Wybór jest duży

Jak na tak niewielkie auto, Clio zaskakuje szeroką gamą silników i skrzyń biegów.
Do wyboru mamy pięć jednostek benzynowych - 1.2 16V 65 , 1.2 16V 75, TCe 100 , 1.6 16 V 110 oraz 1.6 16 V 125.

Wielbiciele motorów wysokoprężnych mogą kupić auto z jedną z trzech jednostek - dCi (75 KM), dCi (85 KM) i dCi (105 KM).

W zależności od kraju, w którym pojazd będzie sprzedawany, Clio może być również wyposażone w nowy silnik 1.6 16 V 125, który montowany jest głównie w wersji GT.

Całkiem atrakcyjnie

Ceny Renault Clio (trzydrzwiowe) zaczynają się od 38.500 zł w wersji Autentique. Za samochód pięciodrzwiowy zapłacimy od 40.200 złotych.

Najdroższa wersja, czyli Sport, kosztuje 85.500 zł i dostępna jest tylko jako auto trzydrzwiowe.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna