Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Auto rodzinne na każdą trasę

Piotr Walczak
W Subaru można poczuć się bezpiecznie. Forester to sporych rozmiarów samochód, budzący respekt na drodze.
W Subaru można poczuć się bezpiecznie. Forester to sporych rozmiarów samochód, budzący respekt na drodze. Fot. Subaru
Subaru Forester to duże, wręcz potężne auto typu SUV. Sprawdza się zarówno na dłuższych trasach, jak też podczas jazdy po bezdrożach. Z założenia pojazdy tego typu to samochody rodzinne. Tak jest i w tym przypadku.

Wnętrze jest elegancko wykończone. Wszystkie przyciski i przełączniki na desce rozdzielczej są rozmieszczone bardzo funkcjonalnie. Projektanci postarali się, aby kokpit nie wyglądał zbyt ubogo, ale też by w oczy nie raziła zbyt duża ilość elektroniki. I to się udało w stu procentach.

W kabinie Forestera jest dużo miejsca, a w fotelach siedzi się wygodnie. Nawet wysokie osoby mogą podróżować w komfortowych warunkach - nad głową jest stosunkowo dużo przestrzeni, nie ma też obawy, że pasażerowie siedzący na tylnej kanapie kolanami będą ocierać o przednie fotele.

Stylistyka nadwozia jest prosta, co nie każdemu może się spodobać. Forester ma nieco pudełkowaty kształt, przez co przypomina trochę terenówki sprzed kilku lat. Projektanci mogli się bardziej postarać, bo wygląd nie jest zbyt mocną stroną tego modelu.

Z cennika, który otrzymaliśmy w białostockim salonie Subaru wynika, że auto z silnikiem diesla 2.0D możemy kupić w jednej z pięciu wersji wyposażenia - Active, Comfort (bez okna dachowego), Comfort, Exclusive, Exclusive Navi. Ceny zaczynają się od 30.390 euro (2.0D Active), a kończą na 36.490 euro (2.0D Exclusive Navi).

- To samochód zdecydowanie dla klientów klasy "premium", czyli osób o niemałych dochodach i pewnej wiedzy na temat motoryzacji - tłumaczy Jacek Łukaszewski z salonu Subaru Grafix w Białymstoku. - Bo w przypadku Subaru płaci się za niezawodność, a nie za stylistykę i wykończenie.

Rzeczywiście, od strony technicznej Forester prezentuje się lepiej niż dobrze. Znakiem rozpoznawczym jest silnik typu Boxer ze stałym napędem wszystkich kół.
Już w standardzie otrzymamy m.in. automatyczną klimatyzację oraz komputer pokładowy. Możemy też liczyć na przednie światła przeciwmgielne i spryskiwacze reflektorów. Lusterka zewnętrzne są podgrzewane i regulowane elektrycznie.

Bezpieczeństwo zapewnia system kontroli trakcji i stabilizacji toru jazdy VDCS oraz elektryczne wspomaganie układu kierowniczego. Przednie i boczne poduszki powietrzne, kurtyny, aktywne zagłówki z przodu oraz wzmocnienia boczne nadwozia to także standard.
Forester z silnikiem 2.0D ma moc 147 koni mechanicznych i jak na tak duży pojazd nie spala zbyt wiele paliwa.

Producent podaje, że jego średnie zużycie w cyklu mieszanym wynosi jedynie 6,3 l/100 km i 6,4 l/100 km w wersji z oknem dachowym. Co więcej, motor diesla wyposażony jest w filtr cząstek stałych oraz system bezpośredniego wtrysku paliwa common rail.

Podsumowując, auto nie jest tanie, ale przy zakupie wiemy przynajmniej, za co płacimy. Koszty tankowania też nie są - jak na tak duży samochód - olbrzymie. Subaru jest bezpieczny i komfortowy.
Tylko ten pudełkowaty kształt...

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna