Autobusy jak ze snów. Zobacz jak będzie wyglądać komunikacja w naszym mieście za 6 lat

Anna MierzyńskaZaktualizowano 
Autobusy mknące ulicami po pasach przeznaczonych tylko dla nich, nie stojące w korkach, szybko pokonujące skrzyżowania... To nie tylko marzenia!

Komunikacja miejska w Białymstoku właśnie tak ma wyglądać już za sześć lat. Radni miejscy przyjęli w poniedziałek plan rozwoju transportu publicznego miasta,
który ma sprawić, że w 2015 r. będziemy korzystać z komunikacji miejskiej XXI wieku.

W planie sporo miejsca poświęcono tzw. Korytarzom Autobusów Wysokiej Jakości. Ta tajemnicza nazwa określa wszystko, co trzeba zrobić, by białostoczanie jeździli po mieście szybkimi i komfortowymi autobusami.

Najważniejsza jest oczywiście przebudowa dróg. Już dziś część ulic dostosowana jest do tego, by wydzielić na nich specjalne pasy ruchu dla autobusów. Są to m.in. ul. Popiełuszki, Kopernika, Hetmańska, fragment ul. Skłodowskiej. Urzędnicy mają jednak jeszcze bardziej ambitne plany. Chcieliby, by na najszerszych ulicach powstały specjalne, dwupasmowe jezdnie przeznaczone wyłącznie dla pojazdów komunikacji miejskiej.

To jednak nie wszystko. Jeszcze w tym roku miasto kupi 24 nowe, ekologiczne autobusy, by białostoczanie nie musieli już korzystać ze starych, rozpadających się pojazdów. A w latach 2011-2013 zaplanowano kupno kolejnych 74 sztuk.

Wcześniej zaś zwykłe bilety powinny zostać zastąpione biletami elektronicznymi w postaci karty, którą będziemy logować się w autobusie zaraz po wejściu do niego.
A jeszcze na przystanku będziemy wiedzieć, kiedy dokładnie przyjedzie autobus - dzięki specjalnemu systemowi informacyjnemu.

Wideo

polecane: Flesz: Koniec gorszego jedzenia - żywność w Polsce, jak na zachodzie.

Materiał oryginalny: Autobusy jak ze snów. Zobacz jak będzie wyglądać komunikacja w naszym mieście za 6 lat - Gazeta Współczesna

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 12

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.
L
Louis Vuitton Outlet

The Burberry Outletcompany has been allowing Louis Vuitton usa love-customers to personalize Chanel Bags luggage and smaller Louis Vuitton Bags items like wallets for a while, but you can now put Cheap Louis Vuitton initials on its signature Speedy 30 or Keepall Bandoulière 55 Louis Vuitton Bags. What is better than a Louis Vuitton Outlet bag? A Burberry Scarf bag with your own monogram on it. That is the thinking behind the house’s Mon Authentic Louis Vuitton Monogram service. This elegant accent of a hot-stamped personal Chanel Handbags monogram adds a singular sophistication to Louis Vuitton Handbags leather pieces.And because the Louis Vuitton Bags Outlet canvas is given a special coating after Burberry Bags logo has been painted on, there is no danger of ever losing Louis Vuitton Outletr good name.

zgłoś
a
adrian

To całkiem dobrze że dla szybkich autobusów ulice będą z pasami P-22 bus, będą punktualniejsze wg. rozkładu jazdy. Więcej ulic powinno być dla szybkich autobusów i w całym Białymstoku by jak najławtwiej można było dojechać. Tylko trzeba mieć pieniądze by jeszcze wyremontować ulice dla szybszych autobusów, jeszcze powinno się zgłosić jakimi ulicami autobusy nie są punktualne .

zgłoś
19dako20

brt w Białymstoku? haha, wolne żarty.

zgłoś
S
Szponiasty
W dniu 24.02.2009 o 08:51, Tomek Wawa napisał:

Artykul jest nierzetelny i nieprofesjonalny a jego celem jest robienie wody z mozgow dla Bialostoczan. Tego typu artykuly o niby-metropolitalnych planach Bialegostoku to zreszta specjalnosc tych gazetek. Jakim cudem na ulicy Sklodowskiej, Kalinowskiego, Sienkiewicza czy 11 listopada (kolo lodowiwska) maja zostac wydzielone po dwa pasy ruchu dla autobusow? Ul. 11 listopada ma lacznie dwa pasy, a nie zapowiada sie jej poszerzenie. Poziom bialostockiej prasy siega dna, nierzadko zdarzaja sie bledy ortograficzne. Jakie miasto, taka prasa.



Niestety,nabrałem się ja,nabrałeś się i Ty :)Artykuł napisany jest tylko po to żeby zwiększyć liczbe jego czytelników! :/ Gdzie do cholery mają być na tych ulicach pasy dla autobusów!!!! No chyba że wybudują dla nich specjalne tunele które mogą mieć piękną nazwe-" Autometro:D:D:D:D
zgłoś
P
PITER

A z mapki wyczytałem ze ul. Sienkiewicza ma zmienić nazwe na Kopernika. WOW. To dopiero rewelacje.

zgłoś
s
szynobus

A dlaczego nie? przecież po to aby zwiększyć atrakcyjność jazdy autobusem (i w efekcie ilość pasażerów) powinno się "pogorszyć" warunki poruszania samochodów osobowych... więc jeśli z dwóch istniejących pasów jeden zajmą autobusy to jest to zgodne z zasadami. A że potrafią takie rzeczy robić to chyba widać po Białówny - pamiętam komentarze, że tam autobusy się nie zmieszczą...

zgłoś
T
Tomek Wawa

Artykul jest nierzetelny i nieprofesjonalny a jego celem jest robienie wody z mozgow dla Bialostoczan. Tego typu artykuly o niby-metropolitalnych planach Bialegostoku to zreszta specjalnosc tych gazetek. Jakim cudem na ulicy Sklodowskiej, Kalinowskiego, Sienkiewicza czy 11 listopada (kolo lodowiwska) maja zostac wydzielone po dwa pasy ruchu dla autobusow? Ul. 11 listopada ma lacznie dwa pasy, a nie zapowiada sie jej poszerzenie.
Poziom bialostockiej prasy siega dna, nierzadko zdarzaja sie bledy ortograficzne. Jakie miasto, taka prasa.

zgłoś
G
Gość

pas dla autobusów na Skłodowskiej ?rozbroili mnie zupełnie!w jakim miejscu jest ona aż tak szeroka?już teraz to jedna z najbardziej zapychających się ulic w mieście w godzinach szczytu , gratuluję pomysłów.

zgłoś
S
Szponiasty

To się nie uda. Na Kopernika są tylko po dwa pasy ruchu więc jest to za mało,na Al.Piłsudskiego powstał by przez to "uliczny sajgon",na Hetmańskiej,Lipowej,Składowskiej i Mazowieckiej jest tak jak na Kopernika-czyli za mało miejsca. Jedynym rozwiązaniem tego problemu było by to,o czym wspomnieli jakiś czas temu-Projekt Tramlohr (czy jakoś tak) czyli szybka,szynowo-kołowa komunikacja miejska (poruszająca się na zasadach tramwaju).

zgłoś
S
Szponiasty

To się nie uda. Na Kopernika są tylko po dwa pasy ruchu więc jest to za mało,na Al.Piłsudskiego powstał by przez to "uliczny sajgon",na Hetmańskiej,Lipowej,Składowskiej i Mazowieckiej jest tak jak na Kopernika-czyli za mało miejsca. Jedynym rozwiązaniem tego problemu było by to,o czym wspomnieli jakiś czas temu-Projekt Tramlohr (czy jakoś tak) czyli szybka,szynowo-kołowa komunikacja miejska (poruszająca się na zasadach tramwaju).

zgłoś
G
Gość

A KLIMATYZACJI DALEJ NIE BĘDZIE (TYLKO DLA KIEROWCÓW A NIE PASAZERÓW) NO I TANSZEJ EKOLOGICZNEJ JAZDY NA GAZIE BY PRACOWNICY MOGLI KRASC PALIWO?

zgłoś
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3