Odchodzić one będą od ul. Piastowskiej. Jedna z nich połączy tę ostatnią z ul. Traugutta. Miasto właśnie ogłosiło przetarg na przygotowanie dokumentacji projektowej. Oprócz budowy nawierzchni, obejmować ma ona także kanalizację deszczową i oświetlenie.
- Tamte tereny odcięte są od dróg publicznych, a ruch odbywa się na gruntach prywatnych - mówi Bożena Zawadzka, z-ca dyrektora Zarządu Dróg i Inwestycji w Urzędzie Miejskim w Białymstoku. - Przy okazji dużych inwestycji w sąsiedztwie, jak budowa przedłużenia Andersa czy Piastowskiej, chcemy także wyznaczyć pasy drogowe w tamtym rejonie. W tej chwili nie ma tam jezdni z nawierzchnią asfaltową.
Ludzie jeżdżą drogami gruntowymi po terenach należących miedzy innymi do PGE czy kolei. Teraz jest szansa, żeby tę sytuację unormować.
- Co z położeniem tam nawierzchni, trudno powiedzieć. Na razie nie mamy aż tyle pieniędzy - nie kryje dyrektor Zawadzka. - W tej chwili musimy przede wszystkim mieć fundusze na realizacje inwestycji dofinansowanych z pieniędzy unijnych. Myślę jednak, że przygotowanie dokumentacji projektowej jest krokiem w dobrym kierunku.
Termin składania ofert w przetargu mija 20 lutego. Natomiast cała dokumentacja musi być gotowa do końca sierpnia. Do obowiązków jej autora należy zdobycie wszelkich pozwoleń, w tym zezwolenia na budowę.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?