Kierownictwo Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi przyjęło strategię promocji polskiej żywności, poinformował Jacek Bogucki. - Pracowaliśmy nad tym dokumentem ostatnie 2 lata.
Prowadzone wcześniej działania uznano za niespójne i nieskoordynowane. Brakowało wspólnych działań i resort postanowił zmienić tę sytuację. - Często mieliśmy do czynienia z tym, że podczas różnego rodzaju działań promocyjnych spotykały się 2 instytucje reprezentujące producentów oraz reprezentujące organy państwowe - nie wiedząc o sobie - wskazywał wiceminister.
Często przedsiębiorcy mieli nie wiedzieć o możliwości skorzystania ze wsparcia placówek dyplomatycznych, przedstawicieli handlowych, pomocy resortu czy wcześniej Agencji Rynku Rolnego (teraz KOWR).
- Jest to dokument, który - mamy nadzieję - będzie żył, zmieniał się w zależności od sytuacji. Będzie ciągle uzupełniany, poprawiany - zapowiadał Bogucki.
- Polska żywność jest znana, ale mało rozpoznawalna - mówił wiceminister. - Polska nie posiada marek rozpoznawalnych na świecie, na tyle, by znano je w każdym kraju - dodawał. Do zmiany tego stanu - zdaniem Boguckiego - jest potrzebna zintegrowana działalność promocyjna. Odpowiedzią ma być marka "Polska Smakuje".
Celem strategii jest zwiększenie konkurencyjności polskiej żywności na światowych rynkach poprzez wzrost jej rozpoznawalności i pozytywny wizerunek.
Współdziałanie i koordynacja działań promocyjnych ma pomóc w lepszym wykorzystaniu wszelkich dostępnych środków unijnych i krajowych. Takie podejście da z pewnością efekt synergii. W ramach strategii nastąpi wsparcie na 14 kluczowych rynkach. Ukierunkowanie promocji skupiać się będzie na perspektywicznych rynkach Azji, Afryki i Ameryki.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?