MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Debiut ze skrzydłami

Michał Franczak
Ten samochód może się podobać - Opel Insignia przyciąga wzrok elegancką linią
Ten samochód może się podobać - Opel Insignia przyciąga wzrok elegancką linią
Duża dbałość o szczegóły, nowoczesne technologie i piękna sylwetka - czy Insignia podbije serca klientów?

Silniki

Silniki

Opel Insignia można dostać z jednym z siedmiu silników - do wyboru są cztery jednostki benzynowe i trzy dieslowskie.
Najmniejszy silnik to 1,6 ECOTEC o mocy 115 KM. Auto z tym motorem kosztuje od 72,9 tys. zł. Średnie zużycie paliwa w cyklu mieszanym - 7,6 l na 100 km. Ten silnik jest dostępny tylko w podstawowej wersji auta. Za Insignię z mocniejszą jednostką o pojemności 1,8l i mocy 140KM zapłacimy od 77,9 tys. zł (średnie zużycie - 7,8 l na 100 km).
Najsilniejsza jednostka napędowa to benzynowy turbodoładowany silnik o pojemności 2,8 l i mocy 260 KM (od 97,9 tys. zł). Nie jest to jednak silnik dla oszczędnych - średnio spala 10,9 l benzyny na sto kilometrów.
Najtańszy diesel to dwulitrowy silnik o mocy 110 KM. Koszt auta z tym motorem - 83,9 tys. zł.

Już za kilka dni sieć salonów Opel będzie świętować premierę następcy Vectry. Nowy model, czyli Opel Insignia może pochwalić się nie tylko znacznie ciekawszą niż poprzedniczka sylwetką, ale też całą gamą nowoczesnych rozwiązań technicznych.

Opel Insignia zdążył już zdobyć prestiżowy tytuł Car of the Year 2009.
- To samochód doskonale oceniany przez fachowców i klientów - mówi Andrzej Arefiew, białostocki diler Opla, właściciel salonu Top Auto. - Ma on najnowsze rozwiązania techniczne z zakresu eksploatacji i bezpieczeństwa. W przeprowadzonym przez Auto Świat teście zdecydowanie wygrał z konkurentami w swojej klasie. Dzięki Insigni można się poczuć właścicielem auta o klasę wyższego niż wskazywałaby na to jego cena.

Czy tak jest rzeczywiście? Jedno nie ulega wątpliwości - Insignia to duży krok naprzód, jeżeli chodzi o projekty aut Opla.

Wygląd

Elegancka, nieco obniżona sylwetka, duże logo z przodu, wyrazisty grill i wydłużone reflektory nadają szyku dla samochodu. Wzdłuż drzwi biegnie przetłoczenie, tzw. skrzydło, które jest symbolem nowego modelu. Insignia szczególnie dobrze prezentuje się z dużymi 18-calowymi felgami i niskoprofilowanymi oponami - wtedy w całej okazałości widać, że to limuzyna o agresywnym zacięciu.

Inteligentne zawieszenie

Jedną z nowości jest aktywne zawieszenie Flex Ride. Działa ono w trzech trybach. Pierwszy to "Tour" - przeznaczony do łagodnej jazdy na długich trasach. Drugi tryb - "Sport" pozwala na bardziej agresywne prowadzenie auta (zawieszenie jest usztywnione). Trzeci tryb - "Normal" oferuje kompromis między osiągami i komfortem jazdy.

Jak działa Flex Ride? System automatycznie dostosowuje ustawienia amortyzatorów i systemów elektronicznych (ABS, ESP, itd.). Kontroluje też wspomaganie kierownicy, działanie pedału gazu i automatycznej skrzyni biegów. W rybie Sport zmienia się nawet podświetlenie deski rozdzielczej - z białego na czerwone.

Wszystkie te zmiany następują po wciśnięciu przycisku przez kierowcę.

Światła i kamery

Inna nowość to adaptacyjne oświetlenie AFL, które automatycznie wybiera jeden z dziewięciu trybów działania reflektorów.
System ustawia światła inaczej podczas parkowania, a inaczej - podczas jazdy po mieście lub autostradzie. Reflektory doświetlają zakręty, a światła drogowe automatycznie przełączają się na światła mijania, gdy przed autem zostanie wykryty inny pojazd - niezależnie, czy jedzie naszym pasem ruchu, czy też nadjeżdża z przeciwka. W skład AFL wchodzą też diodowe światła dzienne, które nie zwiększają zużycia paliwa, w odróżnieniu od zwykłych świateł mijania.

Dla wybranych silników Insignia jest dostępna z napędem 4x4. Układ o nazwie "Adaptive 4x4", w zależności od potrzeby, przenosi napęd między tylną i przednią osią oraz między lewym i prawym tylnym kołem. Dzięki temu auto zachowuje stabilność jazdy.

Kolejna nowinka techniczna to Opel Eye, czyli kamera, która odczytuje znaki drogowe i informuje kierowcę o ograniczeniu prędkości, wyświetlając symbol znaku drogowego na desce rozdzielczej. Ta sama kamera kontroluje też, czy auto nie przekracza pasa ruchu bez sygnalizacji kierunkowskazem. Jeżeli dojdzie do takiej sytuacji, kierowca jest ostrzegany za pomocą sygnału dźwiękowego.
- Insignia jest bardzo zaawansowana technicznie - mówi Jarosław Kwiatkowski z ełckiego salonu Opla. - Oprócz systemu oświetlenia AFL, zawieszenia FlexRide i adaptacyjnego napędu 4X4 mamy tu również szeroką gamę silników spełniających normę EURO5 o mocy do 260 KM. W Insigni dostępne są też ergonomiczne fotele. W aucie jest cicho, m.in. dzięki najniższemu w jego klasie współczynnikowi oporu powietrza.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna