Wielkie pieniądze zawsze sprawiały, że świat F1 się rozwijał, by znaleźć się w miejscu gdzie jest dzisiaj, a pomysły i wysiłki związane z brandingiem i lukratywne umowy sponsorskie regularnie wywołują zmiany tożsamości wyglądu teamów wyścigowych. Teraz zanosi się bardzo poważnie, że dwa z 10 zespołów Formuły 1 przejdą zmianę nazwy przed sezonem 2024 – jeden bardziej radykalną od drugiego.
Zespół, który obecnie ściga się jako Scuderia AlphaTauri, na przestrzeni lat miał kilka innych postaci. Zaczęło się jako team Minardi i ścigał się w mistrzostwach świata kierowców przez 20 lat pod tą nazwą, zanim został sprzedany austriackiej firmie Red Bull GmbH.
Został po tej transakcji przemianowany na Toro Rosso i stał się siostrzanym zespołem Red Bull Racing, przysposobionym do wypuszczania młodych kierowców ze swojej akademii. Od 2020 roku ściga się pod nazwą marki odzieżowej AlphaTauri, ale ten układ dobiegnie końca wraz z zakończeniem tego sezonu.
Nowy dyrektor generalny zespołu, Peter Bayer potwierdził, że nowa "tożsamość" zespołu została już ustalona. Nie zdradził jednak, jaką nową nazwę przyjmie zespół.
- Rozmowy idą bardzo dobrze, niestety nie mogę jeszcze ujawnić, jaka będzie nazwa - powiedział - Akcjonariusze zdecydowali o tożsamości zespołu, zbliżymy się nieco do rodziny Red Bulla. To ekscytujący okres widzieć narodziny zespołu Formuły 1, to wyjątkowe doświadczenie, jestem bardzo szczęśliwy, że mogę to przeżyć.
Powrót do Toro Rosso został wykluczony już na wcześniejszym etapie procesu rebrandingu. Zamiast tego zespół prowadził rozmowy ze znanymi markami na temat potencjalnej lukratywnej umowy handlowej. Z rozmowami długo łączony był Hugo Boss, a ostatnie doniesienia wskazywały również na możliwość wkroczenia Adidasa jako potencjalnego sponsora tytularnego.
AlphaTauri nie jest jedynym zespołem, który przechodzi obecnie zmianę nazwy. Zespół Aston Martin Aramco Cognizant F1 Team również ma zamiar dokonać niewielkiej zmiany, choć będzie ona znacznie mniej zauważalna, ponieważ kultowy producent samochodów nadal jest główną marką zaangażowaną w nazwę.
Firma informatyczna Cognizant podpisała nową umowę z zespołem, ale nie będzie już sponsorem tytularnym - Cognizant był naszym pierwszym partnerem tytularnym i nawiązał współpracę z Astonem Martinem, aby zbudować repnomę swojej marki – stwierdziłł rzecznik zespołu, który zapowiedział, że następna pełna nazwa zespołu zostanie potwierdzona na początku 2024 roku - Zawsze było to planowane jako druga faza tej relacji – po osiągnięciu globalnej świadomości marki pogłębiają partnerstwo z nami, stosując swoją cyfrową transformację w naszej działalności – zarówno na torze wyścigowym, jak i poza nim – a teraz budujemy z nimi głębsze, szersze relacje.
Świątek rozstaje się z trenerem!
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?