MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Dyrektor McDonald's: "Nowa oferta to ukłon szefów korporacji w stronę osiągnięć polskiego rynku"

St/AP
Szymon Starnawski
Z Krzysztofem Kłapą – Dyrektorem ds. korporacyjnych McDonald's rozmawialiśmy na temat rozwoju restauracji, a także nowej oferty Create Your Taste.

Jaką kanapkę skomponowałby pan dla siebie w ramach oferty Create Your Taste?
Ja już swoją kanapkę stworzyłem. Jest bardzo pikantna, dzięki sosom, które mamy do wyboru, a także papryczkom jalapeno. Nie mogłem oczywiście pominąć bekonu, który jest nowy w naszej ofercie i dużej ilości mięsa. Zjadłem i z tego wszystkiego aż zapomniałem o frytkach (śmiech).

A co jeśli ktoś nie chce stworzyć własnego burgera?
Dzięki Create Your Taste, każdy może pójść swoim tropem. Jeśli ktoś nie chce komponować własnej kanapki, może wybrać jedną z trzech już przygotowanych – pikantną „Hot”, bogatą w składniki „All in one” oraz latynoską „Salsa&Nachos”. Oczywiście cały czas w sprzedaży pozostaje też nasza klasyczna oferta, niczego z produktów podstawowych nie wycofujemy.

Co McDonald's może zyskać dzięki temu nowemu produktowi?
Create Your Taste to nasza recepta na więź z dzisiejszym konsumentem. To są ludzie, którzy w tej chwili oczekują indywidualnego podejścia i traktowania. Nie do końca interesuje ich masowość. Oczekują więc też produktów dopasowanych do swoich potrzeb.

No właśnie, ostatnio w modzie jest dieta wegetariańska czy wegańska. Czy takie kanapki też można skomponować?
Nie mamy stricte wegańskiej oferty, ale myślę, że kiedy ktoś podejdzie do tego cyfrowego kiosku i dokona odpowiednich ruchów, to stworzy coś odpowiedniego dla siebie i rezultat będzie zaskakujący. Create Your Taste pozwala nam zrobić bardzo dużo, a nawet wszystko.
My oczywiście zdajemy sobie sprawę, że istnieje grupa osób, która jest zainteresowana produktem wegetariańskim. Pomijając cały ten projekt, w globalnej ofercie McDonald's są wege burgery na bazie soi. Być może wkrótce u nas zostanie wprowadzona oferta wegetariańska, bo marka ma takie możliwości.

A jak spisują się interaktywne, cyfrowe kioski?
Jestem z nich bardzo zadowolony, bo wystarczy zaledwie kilka kliknięć na ekranie i nasze zamówienie jest gotowe. Błyskawicznie trafia do obsługi, która je przygotowuje na bieżąco, a nawet donosi do stolika. Tradycyjne kasy oczywiście nadal normalnie działają i jest możliwość zamówienia przy nich burgerów z oferty Create Your Taste, choć ogranicza to możliwość kreowania.

Jak to się stało, że akurat Polska została wybrana na pierwszy europejski kraj, w którym nowy produkt zostanie wprowadzony?
To wielki ukłon szefów korporacji w naszą stronę i docenienie osiągnięć polskiego rynku, który jest wyjątkowo chłonny. Mamy dobre wyniki, dobrą stronę operacyjną i bardzo umiejętnie wprowadzamy nowe projekty. Wybrany został więc rynek z dużym potencjałem.

Na razie z Create Your Taste można korzystać w trzech restauracjach. Czy docelowo zostanie on wprowadzony we wszystkich lokalach?
Na razie nie mogę jeszcze zdradzić szczegółów. Wierzymy, że projekt będzie się rozwijał i przypadnie do gustu naszym klientom.

Wspominał pan w jednym z wywiadów, że na początku swojej kariery w McDonald's jeździł Fiatem 126p. Jak przez te lata zmieniła się jedna z najpopularniejszych sieci restauracji na świecie?
Tak, tak! Jeździłem nim z dumą! Bez przedniego siedzenia pasażera, bo moi korporacyjni pasażerowie siadali z tyłu, a z przodu leżała walizka. Teraz już nie jeżdżę Fiatem 126p (śmiech). Różnice w porównaniu sytuacji ówczesnej z dzisiejszą są kolosalne. McDonald's cały czas stać na to, aby pozytywnie szokować, zaskakiwać i wprowadzać nowe projekty i oferty. Create Your Taste jest tylko pewnym krokiem. Jeszcze wiele przed nami!

Podobno kiedyś na otwarciu jednego z lokali McDonald's zatrzymywał pan tramwaj i zapraszał pasażerów do spróbowania kanapek. Może warto znów wrócić do takich niekonwencjonalnych metod promocji?
Szkoda, że w pobliżu restauracji przy Wale Miedzeszyńskim nie ma torowiska, bo pewnie znowu bym tak zrobił (śmiech). Wierzymy, że i bez tego będzie duże zainteresowanie. Nie chcemy jednak też wywoływać szaleństwa, bo trzeba dać stronie operacyjnej czas na okrzepnięcie. Mogę tylko ze swojej strony powiedzieć, że bardzo poświęcamy się temu projektowi.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Polska w tym wyścigu wygrywa z Niemcami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna