Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Fiat bravo. Ten samochód nie jest nudny - ani na zewnątrz, ani wewnątrz

Piotr Walczak
Fiat bravo ma sylwetkę bardzo sportową – podobać się mogą zwłaszcza przednie reflektory
Fiat bravo ma sylwetkę bardzo sportową – podobać się mogą zwłaszcza przednie reflektory Fot. Fiat
Auto wygląda dynamicznie, a mocne silniki potwierdzają, że mamy do czynienia z samochodem, który poradzi sobie także na dłuższych trasach. Taki właśnie jest fiat bravo 2010.

Ceny

Ceny

Ceny auta zaczynają się od 45.990 zł (1.4 16v 90 KM fresh).
Najwięcej, bo 78.490 zł, trzeba zapłacić za opcję sport z silnikiem 2.0 multijet 16v z filtrem cząstek stałych i mocy 165 KM. Samochód z tą jednostką osiąga prędkość maksymalną 215 km/h. Przyspieszenie od zera do setki zajmuje 8,2 sek.Wrażenie robi niewielkie zużycie paliwa - według producenta jest to 5,3 l/100 km w cyklu mieszanym.

Przód włoskiego auta został zmieniony i wygląda lepiej niż wcześniej. W zależności od wersji wyposażenia osłona chłodnicy jest teraz w kolorze czarnym lub metalizowanym. Rama osłony pomalowana jest na kolor metaliczny we wszystkich wersjach, za wyjątkiem emotion, w której jest chromowana. Ponadto dla wszystkich opcji (oprócz fresh) przewidziano lusterka i klamki w kolorze nadwozia, a klosze reflektorów zostały dodatkowo przyciemnione.

Bravo charakteryzuje się płynnymi liniami nadwozia i ładnym kształtem. Wzrok przyciągają ciekawie zaprojektowane klosze przednich reflektorów. Duży grill to znak rozpoznawczy samochodów włoskiej marki.

Przyjemne wnętrze

Styliści Fiata odświeżyli wnętrze, co szczególnie jest widoczne w wersji active i dynamic.

W pierwszej z nich deska rozdzielcza wykończona jest przyjemnym w dotyku materiałem o wzorze włókna węglowego. W dynamic tkaniny mają nowy wzór i nowe kolory, m.in. piaskowy.

Niezależnie od opcji wyposażenia deska rozdzielcza jest interesująco zaprojektowana. Projektantom nie zabrakło tutaj pomysłu i nudno na pewno nie jest.

Podobnie jak w przypadku bravo z 2009 roku, choć miejsca jest pod dostatkiem, to jednak kabina trochę przytłacza. Można odnieść wręcz wrażenie, że jest tu ciasno. Być może powodem są nieduże szyby, przez co do środka nie wpada tyle światła, ile można byłoby sobie życzyć.

Silniki do wyboru

Oferta silników nie uległa zmianie, ale jak zaznacza producent, benzynowa jednostka 1.4 90 KM spełnia teraz normę emisji spalin Euro 5, podobnie jak silniki diesla 1.6 multijet 120 KM i 2.0 multijet 165 KM.

Auto dostępne jest w pięciu wersjach wyposażenia: fresh, active, dynamic, emotion i sport.

W standardzie znajdziemy m.in. system ABS z rozdzielaczem siły hamowania EBD. Do tego dochodzą czołowe poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera. I to w zasadzie wszystko, na co warto zwrócić uwagę. Za resztę technologii, odpowiadających za bezpieczeństwo, trzeba niestety dopłacać.

Klienci mają do wyboru siedem silników - trzy benzynowe o mocach od 90 do 150 KM oraz cztery jednostki wysokoprężne od 105 do 165 KM. Zarówno w przypadku silników benzynowych, jak i diesla klienci mogą zamówić bravo wyposażone w zrobotyzowaną automatyczną skrzynię biegów dualogic.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna