Podstawowe dane
Pojemność silnika: 1968 ccm
Moc maks: 170 KM przy 4200 obr./min.
Maks. moment obrotowy: 350 Nm przy 1.750 ccm
Przyspieszenie 0-100 km/h: 8.1 s
Prędkość maksymalna: 222 km/h (220 km/h)*
Średnie zużycie paliwa: 5.3 l/100km (5.6 l/100km)*
* dane dotyczą wersji ze skrzynią DSG
W 1982 roku turbodoładowany silnik zrewolucjonizował rynek samochodów z jednostkami wysokoprężnymi. Po raz pierwszy diesel był nie tylko oszczędny, ale również sportowy.
Literki GTD wybrano nieprzypadkowo. Chodziło o pokrewieństwo z GTI, czyli sportową odmianą Golfa. Nowy Golf GTD, z obniżonym o 15 milimetrów sportowym zawieszeniem, 17-calowymi kołami ze stopu metali lekkich i oponami w rozmiarze 225/45 nawiązuje do GTI. Z przodu, oprócz emblematów (GTD i GTI) cechami tych sportowych Golfów są zderzaki z seryjnymi światłami przeciwmgielnymi, osłona chłodnicy oraz tylne światła.
Charakterystyczne dla GTI czerwone poprzeczne paski w osłonie chłodnicy w modelu GTD mają kolor srebrny. Z kolei z tyłu Golfa z silnikiem Diesla można rozpoznać po chromowanej podwójnej końcówce rury wydechowej z lewej strony dyfuzora. Tylne światła w obu najmocniejszych wersjach Golfów osłonięte są przyciemnionymi pokrywami.
Kabina i wyposażenie
We wnętrzu auta znalazło się też parę elementów zarezerwowanych dla GTD. Należą do nich między innymi sportowe fotele, takie same, jak w Golfie GTI. Jednak deseń tapicerki utrzymany jest w kolorze jasnopopielatym, zamiast czerwonego. Kolejnym elementem jest trójramienna sportowa kierownica, która wraz z dźwignią hamulca ręcznego i osłoną drążka zmiany biegów obszyta została czarną skórą. Zastosowano również aplikacje o czarnej, błyszczącej powierzchni "Black Stripe".
Wyposażenie standardowe Golfa GTD obejmuje m.in. ESP ze wspomaganiem kontrowania kierownicy oraz asystentem hamowania, reflektory biksenonowe, automatyczną klimatyzację, detale takie jak chromowe pierścienie przy przełącznikach, czarną podsufitkę i czarne poszycie słupków dachowych. Oprócz tego do seryjnego wyposażenia należą ogrzewane dysze spryskiwaczy przedniej szyby, spryskiwacze reflektorów, lusterko pasażera z możliwością obniżenia przy cofaniu, czujnik zmierzchu, multifunkcyjna kierownica oraz siedem poduszek powietrznych, w tym poduszka chroniąca kolana kierowcy.
Aspekty techniczne
Nowa generacja Golfa GTD napędzana jest silnikiem TDI z systemem wtrysku paliwa common rail. Jego jednostkowy moment obrotowy wynosi 177,8 Nm na litr pojemności. Dzięki temu czterocylindrowy motor z czterema zaworami na cylinder zapewnia moc silnika samochodu sportowego z sześcioma cylindrami.
Podobnie jak w przypadku GTI, także Golf GTD będzie dostępny opcjonalnie z dwusprzęgłową przekładnią automatyczną zamiast 6-biegowej manualnej skrzyni biegów. Golf GTD z przekładnią DSG osiąga prędkość 220 km/h, przyspiesza do 100 km/h w 8,1 sekundy i zużywa średnio tylko 5,6 litra oleju napędowego na 100 km.
W zawieszeniu sprężyny, amortyzatory i tylny stabilizator zostały całkowicie zmodyfikowane zwiększając możliwości dynamiczne auta. Ponadto w opcji dostępny jest system adaptacyjnej regulacji zawieszenia DCC. System ten w sposób ciągły reaguje na nawierzchnię i sytuację na drodze odpowiednio modyfikując charakterystykę amortyzatorów. DCC reaguje ponadto na przyspieszanie, hamowanie i skręcanie.
Ceny wyjściowe VW Golfa GTD, to 106040 zł za wersję ze skrzynią manualną i 113840 zł za wersję z przekładnią DSG.
Źródło: Jeden z ulubionych samochodów Polaków - golf. Teraz z silnikiem Diesla - www.gazetalubuska.pl
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?