Idealny duet w życiu i na scenie

Bartosz J. KlepackiZaktualizowano 
Julitę "Julę” Ratowską oraz Marcina "Fabisza” Fabiszewskiego muzyka połączyła na dobre. Wspólna pasja to ich życie na scenie i poza nią.
Julitę "Julę” Ratowską oraz Marcina "Fabisza” Fabiszewskiego muzyka połączyła na dobre. Wspólna pasja to ich życie na scenie i poza nią. Fot. Archiwum Julity Ratowskiej
Łomża: Ona: Szalona nastolatka, której utworów słuchają setki tysięcy internautów. On: Tancerz z CTG - wydaje swoją pierwszą płytę, na dodatek... nielegalną.

Sceniczny duet Jula i Fabisz to bez wątpienia muzyczne odkrycie ostatnich kilku lat.

Na widelcu producentów
Jula, a właściwie Julia Ratowska, tegoroczna maturzystka w sieci zrobiła prawdziwą furorę. Utwór "Zostań" zamieszczony na popularnym portalu społecznościowym YouTube do tej pory
obejrzało ponad 1,8 mln internautów, którzy zostawili ponad 1300 komentarzy.

- Utwór opowiada o nieszczęśliwej miłości, takiej, której doświadcza wielu młodych ludzi - mówi Julita.
Piosenka szybko stała się "hymnem złamanych serc" - tak określają ją internauci.

Julą szybko zainteresowali się różni producenci muzyczni z całego kraju. Propozycje współpracy padały m.in. od Mbrother'a, jednego z czołowych dj-ów polskiej sceny muzycznej, który chciał wykorzystać wokal młodej artystki z Łomży do swoich produkcji. Propozycje współpracy padały także od producentów z branży hip-hopowej oraz r'n'b.

Jednak póki co Jula zamiast martwić się, którą propozycję wybrać, skupia się na pisaniu kolejnych utworów. To teksty o różnej tematyce oraz w różnym stylu, bowiem jak twierdzi, nie chce byś szufladkowana.

- Trudno powiedzieć, w jakim gatunku się mieszczę, ale jestem bardziej zbliżona do pop-u. Choć z hip-hopem jestem kojarzona, bowiem nagrałam kilka kawałków z chłopakami, którzy tworzą rap - mówi artystka.

Muzyka to całej jej życie, dosłownie i w przenośni. Sprawia, że przez nią realizuje się nie tylko zawodowo, ale i prywatnie, bowiem Fabisz, jej partner życiowy, także wkracza na muzyczne salony.

- Dzięki temu Jula i Fabisz są idealną parą zarówno w życiu, jak i na scenie. Mają wspólną pasję, dzięki temu rutyna im nie straszna - uważa Adrian Kossakowski, przyjaciel artystycznej pary.

Dwa w jednym
Fabisz, a właściwie Marcin Fabiszewski, kojarzony był głównie do tej pory za sprawą działalności w tanecznej grupie CTG Group Fresh, działającej przy Miejskim Domu Kultury - Domu Środowisk Twórczych w Łomży, a także wyjątkowych umiejętności związanych z wykorzystaniem narządu mowy. Wkrótce to się zmieni, bowiem Fabisz przygotowuje się do wydania pierwszego solowego krążka. Co prawda będzie to nielegal - czyli płyta, wydana własnym nakładem, bez udziału profesjonalnej wytwórni.

- Płyta nosi nazwę "Nie tędy droga" - wyjaśnia Fabiszewski. - W kawałkach skupiłem się na tym, aby przekazać dwa znaczenia tego tytułu "Nie tędy droga" i "Nie! Tędy droga", co dobrze pokazuje okładka namalowana przez moją siostrę.

Płyta pozbawiona jest typowych dla tego typu nielegalnych produkcji "Diss'ów", czyli słownych ataków wymierzonych w konkretną osobę, bądź konkurencyjnego artystę, a także "Skitów" czyli krótkich przerywników między utworami.

- Każdy kawałek opowiada o sytuacjach, które często przydarzają się innym. Chciałbym poprzez niektóre z nich motywować i skłaniać do myślenia nad swoją własną drogą. Pokazać, co mogą czuć ludzie, którzy cierpią i tych, którzy są szczęśliwi. W większej mierze skupiłem się na rodzinie i osobach, które są dla mnie najważniejsze - podkreśla Fabiszewski.

Na płycie, która trafi fo sieci w ciągu kilku najbliższych tygodni, wykorzystano także elementy beatboxu. I nic w tym dziwnego - Marcin Fabiszewski narządy mowy przez ostatnich kilka lat wyćwiczył na tyle, że z powodzeniem sam może tworzyć miniorkiestrę. Potrafi naśladować perkusję, linię basową, a także umiejętnie skreczuje.

polecane: Flesz: otyłość zabija Polaków, problem rośnie i dotyczy nastolatków

Wideo

Materiał oryginalny: Idealny duet w życiu i na scenie - Gazeta Współczesna

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 11

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.
G
Gość

jesteś najlepsza

zgłoś
O
Oliwciaa...<3
Kocham Cię!
zgłoś
K
Kamila

Fajne macie piosenki ! ; * i mam nadzieje że bedzie ich jeszcze wiecej !!! trzymam kciuki i życze szczescia w życiu i w śpiewaniu ! ; * xD ..

zgłoś
A
AdminDario

Zapraszam na strone Fan Clubu Juli Wejdz na Fun Club

zgłoś
c
claudia ;*

zajebiści jesteście ! ;dd
życzę dalszych sukcesów ! pozdro ! ;dd . ;**

zgłoś
m
miiiii

Oni są cudowni. Jula ma cudowny głos. Fabisz zresztą też. Uwielbiam jak on rapuje. Uważam, ze to bardzo dobrze, że nie ciągnie ich do showbiznesu tylko narazie działają w internecie. Chciałabym aby tworzyli jeszcze, jeszcze i jeszcze więcej ;) najlepiej jakieś piosenki o szczęśliwej miłości, bo niestety mają takich mało. Życzę im szczęścia na scenie jak i w życiu. Pozdrawiam ;*

zgłoś
e
em

Oni są świetni.Jula ma świetny głos.Robią co kochają i z czego mają zabawę ,a przy okazji dają tym radość słuchaczom i chyba to się liczy ? a nie jak te wypromowane laleczki show które myślą tylko o kasie i sylikonach w du***.Wyglądają nie tylko razem na scenie ,ale i także jako para.Niestety nie miałam przyjemności usłyszeć na żywo ,ale może to nic straconego ? Pozdrawiam bo wiem że to czytacie

zgłoś
e
ehh
W dniu 04.04.2010 o 12:19, efef napisał:

Fabian się gówno zna na rapie, nie wie nic o 'korzeniach" i robi gówno polo łożyńskie, żenada...



Ja tu nie widze żadnego "Fabiana" smile.gif chłopie po 1 "gówno" wiesz co on wie i na czym sie zna, robi to co potrafi i tak jak to robi nie musi Ci sie wogóle podobać.. zapewne Ty wiesz najwięcej o korzeniach skoro dajesz sobie prawo do takiej wypowiedzi.. ale nie oceniaj bo nie znasz go wink.gif i może wie więcej niż Ty.. jesteś za przeproszeniem ułomny skoro oceniasz wiedze na temat historii rapu pod względem kawałków.. a Rap nie jest zamknięta tematyką.. pokaż coś swojego;) chętnie sie pośmiejemy..
nie pozdrawiam
zgłoś
e
ehh

Ja tu nie widze żadnego "Fabiana" chłopie po 1 "gówno" wiesz co on wie i na czym sie zna, robi to co potrafi i tak jak to robi nie musi Ci sie wogóle podobać.. zapewne Ty wiesz najwięcej o korzeniach skoro dajesz sobie prawo do takiej wypowiedzi.. ale nie oceniaj bo nie znasz go i może wie więcej niż Ty.. jesteś za przeproszeniem ułomny skoro oceniasz wiedze na temat historii rapu pod względem kawałków.. a Rap nie jest zamknięta tematyką.. pokaż coś swojego;) chętnie sie pośmiejemy..
nie pozdrawiam

zgłoś
e
efef

Fabian się gówno zna na rapie, nie wie nic o 'korzeniach" i robi gówno polo łożyńskie, żenada...

zgłoś
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3