Promować czy nie promować – oto jest pytanie
Konkurencja rośnie w siłę – by utrzymać się w czołówce, trzeba być o krok przed innymi. Warto więc mądrze dobierać narzędzia promocyjne. Co roku w naszym kraju powstaje około 100 tysięcy nowych firm. Tylko część z nich przetrwa 2 lata, nieliczne odniosą sukces, a zaledwie garstka ten sukces utrzyma. Ci, którzy chcą zagrzać miejsce na szczycie, dobrze wiedzą, że muszą wspinać się przy solidnej asyście marketingu i reklamy. Można to zrobić samodzielnie, zlecić agencjom lub wybrać nowoczesne platformy. Co opłaca się wybrać?
Promocja małej firmy z agencją reklamową?
Wielu zwolenników współpracy agencyjnej ceni to rozwiązanie za wygodę oraz spójność przekazu i materiałów reklamowych. To prawda, często agencje zrzeszają uzdolnionych projektantów. Zamiast samodzielnie szukać rozproszonych po sieci grafików, wiele firm po prostu woli zostawić to zadanie agencji. W przypadku małych firm, często zatrudnianie agencji jest za drogie, zwłaszcza, że wiele materiałów można wykonać samodzielnie. Na pewno usługami agencji warto się posiłkować, jeśli chcemy przeprowadzić dużą, wielokanałową promocję. W przypadku tworzenia materiałów reklamowych – warto to dobrze przemyśleć.
Minusem współpracy z agencją bywa ograniczony kontakt z samymi twórcami. Wiele małych firm narzeka na mało indywidualne podejście, brak możliwości otrzymania materiałów „szytych na miarę”.
Samodzielna promocja firmy
Zaletą własnego działania jest to, że mamy duży wpływ na efekt końcowy. Samodzielna promocja i dobieranie współpracowników pozwala utrzymać wyznaczony kierunek rozwoju. Jednak głównym plusem tego rozwiązania jest oczywiście oszczędność. Bez pośrednictwa agencji, duża część budżetu pozostaje w naszej kieszeni – a płacimy tylko za konkretne działania.
Brzmi dobrze, ale warto też wspomnieć o minusach. Przede wszystkim jest to czas. Szukanie kolejnych wykonawców i koordynowanie ich prac pochłonie dużo czasu. Ponadto – nie zawsze projekty będą spójne i zgodne z obecnymi trendami. Wiadomo, że aby zdobyć wiedzę i doświadczenie w danym temacie potrzeba wiele czasu. Doliczając do tego koszty uczenia się na własnych pomyłkach – nie zawsze będzie to opłacalne. Oczywiście wiele działań można wykonać samodzielnie, jednak będzie to kosztować nas wiele energii – a tę możemy spożytkować na ważniejsze, biznesowe cele.
Czy stać Cię na nieefektywną promocję?
Sprawdziliście różne rozwiązania, ale każde z nich trochę Was uwiera? Podobne wrażenie ma bardzo wielu przedsiębiorców. Małe firmy zwykle stają przed dylematem – czy wybrać kompleksową, ale drogą agencję reklamową – czy próbować poskładać to samodzielnie.
Każde z tych rozwiązań ma dobre i złe strony. Ale zamiast sprawdzać to na własnej skórze, można zaoszczędzić czas – poznając rozwiązanie szyte na miarę małych firm. Prawdopodobnie to właśnie taki rodzaj promocji będzie przyszłością – zarówno dla mikro, jak i małych firm. O czym mowa?
Kocha, lubi, promuje – czyli nowoczesne drukowanie i projektowanie online
Nowością na rynku jest platforma, pozwalająca tworzyć dedykowane materiały reklamowe – taniej, sprawniej i wygodniej niż dotychczas. Co ją wyróżnia? Oferuje jakość i profesjonalizm agencji reklamowych, przy elastyczności i wygodzie samodzielnych działań. W Polsce takie rozwiązanie oferuje świeży start-up, Colour.me. Tutaj na jednej platformie, bez wychodzenia z domu, możemy zdobyć inspiracje, projekt i wydruk materiałów firmowych.
Colour.me to kompleksowe rozwiązanie dla small biznesu, ułatwiające promowanie i tworzenie spójnej identyfikacji wizualnej. To miejsce, w którym możemy zrobić wszystko – od pomysłu i inspiracji, poprzez projekt po druk.
Inspiracje, wydruki i baza grafików online – czyli rób to sprytniej
O co w tym chodzi? To nie jest zwyczajna drukarnia internetowa, nie zastępuje też agencji reklamowej. To miejsce, które odczarowuje skomplikowany świat poligrafii. Możemy tam liczyć na konkurencyjną jakość materiałów, dostęp do zdolnych grafików, a także korzystne rabaty i zawsze darmową dostawę.
Banery reklamowe, ulotki, wizytówki lub plakaty – to tylko część oferowanych materiałów. Co ważne – przy wielu produktach możemy skorzystać z darmowych szablonów i dużej bazy inspiracji. Jeśli na stronie nie znajdziemy odpowiedniego szablonu, do dyspozycji mamy obszerną bazę grafików – wraz z próbkami ich prac. Zaletą tego wyboru jest dowolność w ustalaniu warunków współpracy i duże możliwości decyzyjne. To rozwiązanie szyte na miarę małych przedsiębiorców – wystarczy sprawdzić.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?