Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Jaki jest lisek?

Tomasz Kutkiewicz
Okrężną drogą Fox trafił na rynek europejski. Produkowany od 2003 roku w Brazylii, wyruszył na podbój starego kontynentu. Fox (w tłumaczeniu: lis) jest nieodrodnym reprezentantem rodziny Volkswagena. Zaprojektowany przez brazylijskich projektantów pod kontrolą Niemców, wiernie odzwierciedla cechy charakterystyczne marki.

Jaki jest lisek?

Jaki jest lisek?

Foxa to dość udana kompilacja Polo i Golfa. Tanie, małe auto zawojowało rynek południowoamerykański. Kiepskie przyjęcie przez rynek VW Lupo, wymusiło na szefach koncernu podjęcie decyzji o sprowadzeniu Foxa do Europy. I tak z poczštkiem lipca na europejskim rynku pojawił się Lisek.
W czteroosobowym aucie wewnątrz jest bardzo dużo miejsca, tak z przodu, jak i z tyłu. Przestronność jest nieco większa niż w innych autach tej klasy i to jest niewątpliwie dużym plusem Foxa. Przednie fotele są wygodne, tak jak i tylna dwuosobowa kanapa. Dla podkreślenia, że tylna kanapa jest dwuosobowa podzielono ją plastikowym pasem, w którym są dwa uchwyty na napoje (notabene w całym samochodzie takich uchwytów jest aż sześć). Wnętrze - jak to w Volkswagenie - ciemne. Ciemne plastiki, ciemna tapicerka, ale nie design jest tutaj ważny. Mankament jest inny - brak normalnej wielkości schowków, do których można cokolwiek włożyć. Ten brak rekompensuje duży 260-litrowy bagażnik, wystarczający na zapakowanie nawet największych zakupów w supermarkiecie. Fox nie jest naszpikowany elektroniką i z tego też powodu liczba przycisków jest ograniczona do potrzebnego minimum. Im jest ich mniej, tym łatwiej jest je rozplanować tak, żeby był wygodny do nich dostęp. Niewątpliwie zadbano tu o ergonomię, co w jeździe w mieście jest szczególnie przydatne. Przyciski są tam, gdzie powinny być, na wyciągnięcie ręki. Nareszcie zrezygnowano z "chaberkowego" podświetlenia zegarów, są bardziej seatowskie, czerwone.

Jak się jeździ?

Samochód zwinnie pokonuje nie tylko miejskie przeszkody, ale i duże odległości. Zawieszenie jak w niemieckich autach dość sztywne, ale dobrze radzące sobie - znowu to napiszę - z naszymi drogami. Auto nie jest ani mocno podsterowne, ani nadsterowne. Przyspieszenie poza miastem jest na tyle dobre, że pozwala na sprawne wyprzedzanie innych samochodów. Fox z silnikiem diesla 1,4 i 70 KM potrafi jeździć z prędkością 160 km/h. Tani, mały Fox jest nie tylko miejski, ale i w trasie jest autem bez kompleksów.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna