Instytut Samar przedstawił podsumowanie sprzedaży nowych samochodów w Polsce w styczniu 2009 r.
Spośród 47 marek oferujących swoje auta polskim klientom, 19 wykazało sprzedaż mniejszą niż rok wcześniej, przy czym w czołowej dziesiątce rynku jest już pięć takich firm (Skoda, Opel, Toyota, Renault i Citroen), w drugiej dziesiątce - trzy (Nissan, Chevrolet, SEAT) i w trzeciej również trzy (Subaru, Saab, Dodge).
Wysoką dynamiką wzrostu sprzedaży styczniowej wyróżniają się: Lancia (27. lokata, 30 szt., +172,7%)
Kolor też jest ważny.Oto najpopularniejsze kolory wśród aut z rynku w ubiegłym roku:
- czarny (26%)
- srebrny (20%)
- szary (18%)
- niebieski (13%)
- biały (9%)
- czerwony (7%)
- beżowy/brązowy (4%)
- zielony (2%)
- żółty/złoty (1%)
- inne (1%)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?