Głosowanie zakończone
Plebiscyt: POKAŻ TALENT!

Opiekun Talentów Roku 2023

W Domu Kultury „Śródmieście” pracuję od września 2012 roku jako instruktorka w klasie fortepianu i fletu prostego. Jestem założycielem i instruktorem wokalno-instrumentalnego Zespołu Muzyki Dawnej „Ars Decorum”. „Ars Decorum” to młodzieżowy zespół specjalizujący się w wykonywaniu utworów z epoki renesansu i wczesnego baroku. W skład instrumentarium zespołu wchodzą między innymi: kwintet fletów prostych będących kopiami dawnych instrumentów, cornamuse, gitarolutnia, harfa irlandzka, oraz instrumenty perkusyjne. Najważniejszym osiągnięciem Zespołu jest zdobycie Złotej Harfy Eola i Nagrody Starosty Kaliskiego na Międzynarodowym Festiwalu Zespołów Muzyki Dawnej „Schola Cantorum” w Kaliszu w 2022 roku.

Ponadto jestem asystentem w Zakładzie Studiów nad Kulturą Współczesną i Filmem w Instytucie Studiów Kulturowych na Uniwersytecie w Białymstoku.

Uzyskałam tytuł magistra pedagogiki o specjalności Pedagogika Kulturoznawcza na Uniwersytecie w Białymstoku i dyplom Podyplomowego Studium Terapii i Treningu Grupowego o specjalności Studia Podyplomowe Trening Kreatywności i Artterapia (Uniwersytet Warszawski). W czerwcu 2023 roku obroniłam doktorat w dziedzinie nauk humanistycznych w dyscyplinie Nauki o kulturze i religii na Uniwersytecie Gdańskim.

Jestem wieloletnią artystką zespołów muzyki dawnej oraz Chóru Akademickiego Uniwersytetu w Białymstoku.


Zdobyłam wiele nagród, zarówno jako artystka, jak i opiekun artystyczny zespołu. Jednak najważniejszym sukcesem dla mnie jest ciągła możliwość „zaszczepiania” muzycznych pasji w młodych ludziach, towarzyszenie im w dalszym rozwoju oraz obserwacja wkraczania w etap samodzielności artystycznej.


Mówi się, że „talent rozwija się sam”. Jest w tym oczywiście ziarno prawdy, jednak każdy człowiek potrzebuje wsparcia w rozwoju konkretnych kompetencji, w tym umiejętności artystycznych. To wsparcie może być wielorakie: od przekazywania wiedzy, umiejętności praktycznych, po wsparcie duchowe i pomoc w ustaleniu dalszej drogi rozwoju. Zadanie opiekuna nie należy więc do łatwych. Musi bardzo odpowiedzialnie i indywidualnie podejść do każdego uczestnika zajęć tak, aby rzeczywiście towarzyszyć w jego samorozwoju, a nie stwarzaniu jedynie iluzji rozwoju.