Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kampania "Podlaskie nie Pali". Władze województwa chcą upowszechniać modę na niepalenie

Magda Ciasnowska
Magda Ciasnowska
Rozpowszechnienie postawy antynikotynowej oraz zwiększenie świadomości w zakresie negatywnych konsekwencji palenia papierosów - to główne cele kampanii "Podlaskie nie Pali". W walkę z nałogiem zaangażowały się władze województwa.

W środę (5 lipca) Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego zainaugurował akcję "Podlaskie nie Pali”. Przedsięwzięcie ma promować zdrowy tryb życia wśród mieszkańców całego regionu oraz wprowadzić modę na niepalenie papierosów.

- Nie podlega dyskusji, że styl naszego życia ma bardzo istotny wpływ na zdrowie i wiele czynników o tym decyduje, m.in. właśnie palenie papierosów - mówi Marek Malinowski, członek zarządu województwa. – Nasza kampania ma na celu uświadomienie społeczności województwa podlaskiego, jakie ryzyko wiąże się z paleniem. Chcemy upowszechniać modę na niepalenie.

od 16 lat

Według statystyk w województwie podlaskim jest 23 proc. nałogowych palaczy. Jak podkreślają organizatorzy kampanii, palenie tytoniu pogarsza ich jakość życia, powodując schorzenia układu oddechowego, układu krążenia, układu pokarmowego, układu moczowo-płciowego czy układu nerwowego.

- Nasza kampania ma charakter profilaktyczny i edukacyjny. Wiedza na temat szkodliwości palenia tytoniu i problemów zdrowotnych, jakie powoduje, jest powszechnie znana. Jednak każda działalność profilaktyczna, której celem jest zmniejszenie częstotliwości podejmowania decyzji o rozpoczęciu palenia i każda kampania, która zniechęci do kontynuowania nałogu, może przynieść bardzo korzystne skutki zdrowotne - przyznaje Dominik Maślach, dyrektor Departamentu Zdrowia urzędu marszałkowskiego.

Podczas środowej konferencji zaprezentowano plakat kampanii. Powstał on w ramach konkursu na projekt graficzny promujący akcję. Według komisji konkursowej najlepszą pracę zaprojektowała Pola Augustynowicz – ilustratorka, projektantka graficzna, absolwentka Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu.

– Projektując plakat nie chciałam używać typowych symboli, wykorzystywanych w tego typu projektach. Starałam się skupić na aspektach symbolicznych, dlatego mamy tutaj Podlaskie, jest żubr, który zamiast papierosów, czyli mocnego akcentu trzyma delikatny kwiatek. Myślę, że jest to nietypowe zderzenie dwóch kontrastujących ze sobą symboli - zaznaczyła Pola Augustynowicz. - Jeżeli ta kampania przyczyni się chociaż trochę do tego, że część osób wdroży w swoje życie modę na zdrowie i rzuci palenie, to będę szczęśliwa.

W planach twórców kampanii jest także stworzenie strony internetowej i profili w social mediach, a także przygotowanie ulotek, koszulek oraz murali.

Zobacz też:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo

Materiał oryginalny: Kampania "Podlaskie nie Pali". Władze województwa chcą upowszechniać modę na niepalenie - Kurier Poranny

Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna